Gå til innhold

Ville du ha spist sånn om du ikke skulle ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som slanker dere: Trives dere med hva dere spiser, så mye at dere kommer til å fortsette å spise det samme/på samme måte - eller litt til - når dere når målvekten? Jeg er forbløffet over hvor godt det er å være matvrak nå, jeg overspiser sjelden, spiser bare mat jeg liker, utelater bare triggermat, fyser ikke, og spiser når jeg er sulten, samtidig som jeg går ned. Jeg har kommet fram til at dette er et matregime jeg godt kan ha resten av livet. Åssen er det med dere?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt. Moderat lavkarbo etter periodisk faste-prinsippet. :)

Anonymous poster hash: 133a8...18f
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser det jeg liker aller best fordi det gir meg mest energi og glede i hverdagen.
Eneste forskjellen fra om jeg skal ned i vekt (som etter jul feks) eller ikke er mengden :)

Sunn mat er en glede i livet mitt!

Anonymous poster hash: e794c...5cd
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt. LCHF er noe jeg kan leve med resten av livet. Jeg kjenner det på kroppen at det er bra for meg. Jeg trodde jeg var på 100% før, men jeg var jo bare på 70%. Det er rart det, når man har vært på 70% lenge nok så tror man at det er 100%. Ikke søren om jeg skal tilbake til lavfett!

Anonymous poster hash: 06a07...df2
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne ned 1-2 kg, men hovedårsaken til at jeg bryr meg om hva jeg spiser er helsen. Derfor håper jeg at jeg alltid vil fortsette å bry meg om hva jeg spiser, selv om jeg stadig vekk justerer litt ettersom jeg får ny informasjon og nye diller.

Anonymous poster hash: 4f6f0...331
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som slanker dere: Trives dere med hva dere spiser, så mye at dere kommer til å fortsette å spise det samme/på samme måte - eller litt til - når dere når målvekten? Jeg er forbløffet over hvor godt det er å være matvrak nå, jeg overspiser sjelden, spiser bare mat jeg liker, utelater bare triggermat, fyser ikke, og spiser når jeg er sulten, samtidig som jeg går ned. Jeg har kommet fram til at dette er et matregime jeg godt kan ha resten av livet. Åssen er det med dere?

Hva/hvordan spiser du da? :)

Anonymous poster hash: 2b9ac...af6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slanket meg først og fremst for helsas skyld - så ja, jeg har beholdt kostholdet etter at jeg var ferdig med vektnedgangen. Hadde ikke noen fancy diett, men spiste normal kost med masse frukt og grønt, noe grove kornprodukter, fisk, egg og magert kjøtt. Litt kos innimellom. Sånt er sunt resten av livet :)

Anonymous poster hash: d2fcd...16c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva/hvordan spiser du da? :)

Jeg er på en "spis hva du vil"-diett, hehe. Karbohydratredusert fordi det har vært den enkleste måten å redusere kaloriene på. Men er ikke redd for karbohydrater, eller fett, for den saks skyld. Ligger rundt BMR (1400 kcal) nå. Spiser mest mulig rene råvarer = lite ferdigmat. Sikter på å få i meg 3 frukt og 4 grønnsaker, egg, fet fisk, melk, nøtter, grovt knekkebrød hver dag. Dessuten en god del yoghurt, ost, havregryn; ris, pasta, potet, søtpotet eller byggryn hver dag; kjøtt enten til middag eller i form av leverpostei flere ganger i uka. Søtning: Honning eller lønnesirup. Fordeles på 4-5 måltider, som alltid skal ha minst to forskjellige smaker og farger.

Jeg melder forresten inn hva jeg spiser daglig her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=776032

Endret av Pringle
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går bare opp igjen om jeg ikke legger om permanent, så prøver å finne endringer som vil funke resten av livet. Noe av det første jeg gjorde var å slutte med brød. Vokste opp med dårlig råd, så da var brød billig, og det ble brød til frokost, til lunsj og til kvelds, og var jeg hjemme alene, noe jeg var alt for ofte, ble det gjerne brød med smelta ost på til middag også. Når jeg kuttet ut brødet måtte jeg jo finne andre ting å spise. Tok meg over 1 år før jeg ble helt vant med det, og spiser nå yoghurt, salat, knekkebrød osv. i stedet. Det alene gikk jeg ned 10 kg på(!) uten å løfte en finger.

I den senere tid har jeg kuttet ut mer og mer karbohydrater, jeg legger bare på meg av det uansett hva. Jeg kjører ikke lavkarbo, men kanskje karbo-redusert. Når jeg logger i myfitnesspal får jeg nesten i meg dagsbehovet for karbohydrater uten både brød, ris, pasta og poteter uansett. Spiser det jo av og til selvsagt, men sånn til hver eneste middag så er det bla. byttet ut med quinoa eller bare salat og grønnsaker. Og dette funker fint for meg:) Spiser jo brød også av og til, men det er såpass sjeldent at jeg kjøper heller et rundstykke enn et brød.

Anonymous poster hash: 7ec33...955
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...