Upadiela Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Hei! Jeg skal snart flytte på en liten hybel, og der finnes det ikke noen vaskemaskin. Må da benytte meg av vaskeri! Men hvordan fungerer dette? Har bare sett det på film... Hehe.
SoftKitty Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Det er sikkert vaskerom i blokken du skal flytte til? Eller er det studenthybel? Det er forskjell fra sted til sted, noen har vaskemaskiner man legger penger på, noe (studenthybler fra SiO feks) har vaskekort man fyller opp og betaler i vaskemaskinen med, andre har bare liste på veggen der man skriver når man skal vaske, også vasker man da:P
Upadiela Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2014 Det er sikkert vaskerom i blokken du skal flytte til? Eller er det studenthybel? Det er forskjell fra sted til sted, noen har vaskemaskiner man legger penger på, noe (studenthybler fra SiO feks) har vaskekort man fyller opp og betaler i vaskemaskinen med, andre har bare liste på veggen der man skriver når man skal vaske, også vasker man da:P Hehe, nei, dette er i Paris Så jeg må ut i gata, med en kurv tøy, og putte på penger. Men må jeg stå og vente, hvor lang tid tar det, osv. Burde kanskje skrevet det i hovedinnlegget.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Det er nok forskjellig fra vaskeri til vaskeri. Hvor lang tid det tar, kommer blant annet an på hvilke type maskiner de har. Og om det er kø (du finner fort ut hvilken tider på døgnet det er minst kø. Jeg bodde 1 år i en liten by i Nord-Italia og hadde vaskeri i nabo-byen. Det første jeg gjorde var å ta en "snoke-tur" for å se hva de andre kundene gjorde. Pluss at jeg kikket inn vinduet hver gang jeg gikk forbi for å finne ut når det var mange kunder/lite kunder. Jeg ventet alltid på tøyet mitt, selv om dette var en liten by med minimal kriminalitet. En venn av meg ble frastjålet klesvask i fellesvaskeri i København, blant annet endel ganske dyre jeans. Jeg brukte vel 2,5 timer/uka på vaskeriet. 1 maskin med 60%, og 1 med finvask. Tok med bøker og Ipod. Anonymous poster hash: e8735...bff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå