Gå til innhold

Usikker på fyren jeg dater. Er jeg rasistisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Møtt en ny fyr som er snill, kjekk og vi kommer godt overens. Han er født og oppvokst i Norge, med foreldre som innvandret fra Pakistan.

Her om dagen tok vi bekjentskapet et steg lenger og lå sammen, ser ut til at vi blir sammen kanskje. En ting da jeg har tenkt på er om dette er noen jeg kan være med resten av livet og få barn med (som med alle menn jeg vurderer å bli sammen med) og jeg må si jeg sliter litt med tanken på barn med han. Det høres kanskje rart ut men jeg er redd barnet ikke vil ligne meg.. Jeg ser det i andre som har en forelder som er lys og en mørk og ofte er det nesten bare den mørkes trekk som trer frem.. Er det noen som kan kjenne seg igjen eller er jeg helt på jordet her? Tenker ikke over utseende hans ellers.. Han er veldig kjekk.

Anonymous poster hash: 69d5d...919

Videoannonse
Annonse
Gjest Tirra Lirra
Skrevet

Jeg må ærlig talt si at jeg synes det høres, hvis ikke rasistisk, så veldig, veldig overfladisk ut.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg synes ikke det er rasistisk å ville ha en barn som ligner på seg selv

Anonymous poster hash: 740f1...c9f

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Det høres naturlig ut. Det er også veldig mange andre ting du må tenke over og, mhp om han følger islam.

Anonymous poster hash: d8375...ec4

• Liker 6
Skrevet

Hvis du samtidig tenker det samme om mørke, etnisk norske menn (ja, de finnes): Nei, da er du ikke rasist.

Men jeg synes det er en snodig prioritering... Finner du deg f.eks. en etnisk norsk - men mørk - mann, så kan du ikke få barn med ham??? Fordi du er lys og vil at barnet skal ligne på deg?

• Liker 3
Skrevet

Syns dette er en sær grunn for å hindre et forhold med en mann som kan være en fantastisk ektemann og far.. Er selv sammen med en fra India, og tanken på hvordan våre barn vil se ut får meg til å smile. Jeg tenker på de vakre store brune øynene og den hærlige gyldne fargen-

Men, dere er i begynnelsen av et forhold. Og er dette noe som plager deg, burde du gjøre det slutt og la mannen finne et kvinnfolk som aksepterer han for hvordan han ser ut.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Nei, du er bare bekymret..

Endret av MeLoveU
Skrevet

Ja jeg synes det blir litt rasistisk tankegang. Det er jo ikke bare fargen man kan arve av foreldren sin. Barnet kan jo fint likne deg ellers og være noe mørkere, hvis DET plager deg, synes jeg du bør du ikke få barn med han. Personlig ville jeg vurdert andre ting.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns dette er en sær grunn for å hindre et forhold med en mann som kan være en fantastisk ektemann og far.. Er selv sammen med en fra India, og tanken på hvordan våre barn vil se ut får meg til å smile. Jeg tenker på de vakre store brune øynene og den hærlige gyldne fargen-

Men, dere er i begynnelsen av et forhold. Og er dette noe som plager deg, burde du gjøre det slutt og la mannen finne et kvinnfolk som aksepterer han for hvordan han ser ut.

Vi er ikke i et forhold enda! Lurer jo på om jeg kommer til å endre mening og ikke tenke noe over det etter hvert eller om jeg bør bare droppe hele greia nå. Eller vet ikke om det er en grunn i droppe han, men en tanke som har slått meg da.. Jeg kommer vel over det? Håper det.

TS

Skrevet

Vi er ikke i et forhold enda! Lurer jo på om jeg kommer til å endre mening og ikke tenke noe over det etter hvert eller om jeg bør bare droppe hele greia nå. Eller vet ikke om det er en grunn i droppe han, men en tanke som har slått meg da.. Jeg kommer vel over det? Håper det.

TS

Beklager da misforstod jeg :)

AnonymBruker
Skrevet

Deres eventuelle barn kommer til å få trekk fra dere begge. Har en venninne med en egyptisk far, hun er blekere enn meg. Synes dette er en idiotisk ting å gjøre det slutt over, barna deres blir nok nydelige uansett.

Anonymous poster hash: 07466...50d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tviler nok på at du blir kona hans så ta det tolig du.

Anonymous poster hash: b7fc1...4ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tviler nok på at du blir kona hans så ta det tolig du.Anonymous poster hash: b7fc1...4ab

Hvorfor skriver du det? Basert på hva da?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvis får barn med en etnisk nordmann kan det jo også hende hn blir kliss lik sin far og ikke si mor.

Dessuten er blandingsbarn nydelige i utseende!

Anonymous poster hash: 1878d...82d

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Møtt en ny fyr som er snill, kjekk og vi kommer godt overens. Han er født og oppvokst i Norge, med foreldre som innvandret fra Pakistan.

Her om dagen tok vi bekjentskapet et steg lenger og lå sammen, ser ut til at vi blir sammen kanskje. En ting da jeg har tenkt på er om dette er noen jeg kan være med resten av livet og få barn med (som med alle menn jeg vurderer å bli sammen med) og jeg må si jeg sliter litt med tanken på barn med han. Det høres kanskje rart ut men jeg er redd barnet ikke vil ligne meg.. Jeg ser det i andre som har en forelder som er lys og en mørk og ofte er det nesten bare den mørkes trekk som trer frem.. Er det noen som kan kjenne seg igjen eller er jeg helt på jordet her? Tenker ikke over utseende hans ellers.. Han er veldig kjekk.

akkurat det er det siste jeg hadde bekymret meg. Hans evt religiøse overbevisning hadde bekymret meg mer
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja for det fins absolutt ingen blandingsbarn/ektepar der ute. Halve ungdommene jeg ser her i nabolaget er halvt pakistanske og halvt mye annet, deriblant norsk.

TS: du er ikke rasistisk, men du har litt sær tankegang. Det er langt viktigere ting å tenke på når det gjelder kulturforskjeller enn hvem barna kommer til å ligne mest på. Men hvis han ikke er rett for deg, så er det fullt lov å si det. Du må ikke bli sammen med han bare for å ikke virke rasistisk.

Anonymous poster hash: 25be4...fec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte det samme. Det er ikke helt uvanlig at de kan ha forhold med norske jenter/kvinner men når det kommer til ekteskap og barn, så skal det være av den "riktige sorten" som familien kan akseptere.

Med mindre han er veldig fjern fra- og nærmest har gitt avkall på egen kultur, må du regne med mange overraskelser som dukker opp etterhvert.

Anonymous poster hash: 7c927...1ec

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg tenkte det samme. Det er ikke helt uvanlig at de kan ha forhold med norske jenter/kvinner men når det kommer til ekteskap og barn, så skal det være av den "riktige sorten" som familien kan akseptere.

Med mindre han er veldig fjern fra- og nærmest har gitt avkall på egen kultur, må du regne med mange overraskelser som dukker opp etterhvert.

Det er ikke sikkert han bryr seg så mye om egen kultur og religion, de har jo tross alt ligget med hverandre.

AnonymBruker
Skrevet

Syns dette er mer rasistisk tankegang enn min..

TS

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...