AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Det blir for dumt å slå opp via sms men jeg klarer ikke få meg selv til å slå opp face to face, jeg har prøvd i noen uker nå men jeg klarer ikke si noe... Vi har vært sammen i seks år, ting har ikke funka på 6mnd og vi har ikke hatt sex på 5mnd. Vi småkrangler hele dagen, og jeg vil ofte ikke hjem fra jobben fordi jeg ikke orker småbitching og kommentarer.. I tillegg har jeg fått kontakt med en meget hyggelig gutt som gjør at ting blir komplisert. Ikke vært utro, men har mer kontakt enn jeg burde. Tips til hvordan jeg skal slå opp? Dette er vannskelig, jeg er kjempeglad i han og vil ikke såre han på noe vis. Er sikker på at han vil trygle å be, og jeg må gjennomføre dette NÅ. For jeg har det ikke bra med han. Noen som har slitt med å slå opp selv som kanskje har gode råd? Anonymous poster hash: de6f4...734
Boletta Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Du må nok bare ta tak i deg selv og få sagt det. Seriøst, SMS? Etter 6 år?? Ta deg sammen. Er det slik du vil huske at du sa det? 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 jeg tok "den samtalen" med min eks. vi satt å så på tv å så sa jeg bare at jeg måtte snakke med han om forholdet vårt. det er vondt som fy, men du må tenke at det er ikke godt for noen av dere å være i et forhold uten glød lykke til Anonymous poster hash: 5e7a3...109 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Slet med det samme og endte opp med å slå opp på sms selv.. Det er horribelt å gjøre det på den måten men når man står fast og ikke klarer det på andre måter så. Ja, jeg angrer ihvertfall ikke. Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at det var den eneste veien for meg på det tidspunktet. Jeg og exen har en god tone. Anonymous poster hash: 1892b...dd3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Du bør kanskje først finne et nytt sted å bo, slik at du kan ta alle tingene dine dit samtidig som du gir beskjed om at det er slutt. Om det er veldig vanskelig å gjøre det slutt på tomannshånd, kan du skrive et brev og legge igjen etter at du har tatt alt ditt og dratt. Men det spørs hvordan situasjoner er. Leier dere, eier dere, eller hva? Anonymous poster hash: 93f3b...46d
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Det er han som skal ut, ikke jeg. Så jeg kan ikke bare finne meg et nytt sted å bo og dra rett etterpå dessverre. Og det er vel litt frekt å bare pakke tingene hans når han er på jobb? Har bestemt meg for å gjøre det i dag, men det spørs å se om jeg gjennomfører når jeg sitter der.. Anonymous poster hash: de6f4...734
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Det er han som skal ut, ikke jeg. Så jeg kan ikke bare finne meg et nytt sted å bo og dra rett etterpå dessverre. Og det er vel litt frekt å bare pakke tingene hans når han er på jobb? Har bestemt meg for å gjøre det i dag, men det spørs å se om jeg gjennomfører når jeg sitter der.. Anonymous poster hash: de6f4...734 Unnskyld at jeg spør, men jeg antar at det er din leilighet/bolig siden du sier at det er han som skal ut? Jeg bare nevner det fordi hvis dere eier sammen er det på ingen måte en selvfølge. Lykke til med bruddet! Alltid spennende når man dumper noen og singelverdenen åpner seg. Fantastisk å være singel og muligheten ti lå slippe seg løs seksuelt plutselig er der Anonymous poster hash: 28c4d...200
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Ja, jeg eier. Ikke han. Så mtp økonomi er det ikke noe stress, må ikke kjøpe han ut eller noe sånt noe. Må bare greie å gjennomføre dette jeg har tenkt på såpass lenge.. Er ikke rettferdig for noen av oss. :( Kunne ønske dette var enklere. Anonymous poster hash: de6f4...734
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Denne praten må dere ta...!! Du kan ikke la din samboer gjennom 6 år komme hjem og overraskende finne ut at han er dumpet og har et par timer på seg til å finne et sted å sove for natten (med mindre han er voldelig)! Slikt gjør man ikke. Anonymous poster hash: e06ac...b4a 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Denne praten må dere ta...!! Du kan ikke la din samboer gjennom 6 år komme hjem og overraskende finne ut at han er dumpet og har et par timer på seg til å finne et sted å sove for natten (med mindre han er voldelig)! Slikt gjør man ikke. Anonymous poster hash: e06ac...b4a Så da må jeg dumpe han, knuse hjertet hans også la han bo her i flere uker? Anonymous poster hash: de6f4...734
Hulderen Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Så da må jeg dumpe han, knuse hjertet hans også la han bo her i flere uker? Anonymous poster hash: de6f4...734 Støtter AB her. Ja, du må dumpe ham, knuse hjertet hans og la ham bo der til han finner et alternativ bosted, som kan ta flere uker. Det er ille nok for ham å måtte venne seg til at det er slutt, om han ikke skal stå på gata og få alt det praktiske i tillegg. Når dere bor sammen, kan dere ikke gjøre det slutt via SMS. Og du kan ikke bare pakke tingene hans når han ikke er der. Er du heldig, har han en venn han kan ta inn til på kort varsel. Men det er det han som må finne ut av, ikke du. 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Så da må jeg dumpe han, knuse hjertet hans også la han bo her i flere uker? Anonymous poster hash: de6f4...734 Nei, du må dumpe ham, knuse hjertet hans og si at han får finne et nytt sted å bo fra dagen etter- og så overnatter du hos en venninne selv i natt eller sover på sofaen. Dagen etter kan du pakke tingene hans om ikke han har gjort det. Anonymous poster hash: e06ac...b4a
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Nei, du må dumpe ham, knuse hjertet hans og si at han får finne et nytt sted å bo fra dagen etter- og så overnatter du hos en venninne selv i natt eller sover på sofaen. Dagen etter kan du pakke tingene hans om ikke han har gjort det. Anonymous poster hash: e06ac...b4a Men har han ingen venner å bo hos og råd til hotell, så må du nok belage deg på noen ekstra netter. Anonymous poster hash: e06ac...b4a 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 Denne praten må dere ta...!! Du kan ikke la din samboer gjennom 6 år komme hjem og overraskende finne ut at han er dumpet og har et par timer på seg til å finne et sted å sove for natten (med mindre han er voldelig)! Slikt gjør man ikke. Anonymous poster hash: e06ac...b4a Enig! Hvis forholdet bare skranter og han ikke har gjort noe galt, så må du behandle ham med respekt! Anonymous poster hash: 2ca1a...77d 2
Gjest Skrevet 7. januar 2014 #15 Skrevet 7. januar 2014 Nei, du må dumpe ham, knuse hjertet hans og si at han får finne et nytt sted å bo fra dagen etter- og så overnatter du hos en venninne selv i natt eller sover på sofaen. Dagen etter kan du pakke tingene hans om ikke han har gjort det. Anonymous poster hash: e06ac...b4a Én natt? Etter seks år sammen så skal man kaste ut sin samboer etter kun én natt, og forvente at han skal pakke ned hele livet sitt på en dag? Jeg er helt uenig. Han får livet sitt snudd på hodet- la nå mannen få noen dager på å summe seg og finne et nytt sted å bo. Når det er sagt så vil det aldri være lett å slå opp med en person man har vært sammen med i mange år. Det skal være kjipt for deg å gjøre det her, noe annet ville jo vært rart. Du får rett og slett bare psyke deg litt opp, og hoppe i det. Å slå opp på sms etter så mange år er bare mangel på respekt. Han fortjener da å få en ordentlig avslutning på forholdet- at du faktisk setter deg ned med han og forklarer ting for han. 2
cocoon Skrevet 7. januar 2014 #16 Skrevet 7. januar 2014 Føler med deg, sånt er ikke lett. Det kan forsåvidt være en god ting at han ikke kan flytte ut med en gang da... For da kan dere få litt tid til å komme dere over det, og når dere må forholde dere til hverandre blir det lettere å tilgi og inngå et slags vennskap. Om du ønsker det. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #17 Skrevet 7. januar 2014 Du unngår ikke å såre ham, men jo grundigere dere prater sammen jo lettere er det å reise seg etterpå. Både du og han skal kunne gå med hevet hode etterpå. Anonymous poster hash: 4cef0...e06
Gjest AnneShirley Skrevet 7. januar 2014 #18 Skrevet 7. januar 2014 Selvfølgelig må dere snakke sammen! Og han trenger nok en del tid på å finne et nytt sted å bo.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #19 Skrevet 10. januar 2014 Jeg skal prøve å gjøre det nå denne helgen.. Takk for svar. Anonymous poster hash: de6f4...734 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #20 Skrevet 13. januar 2014 Da var det gjort.. Har knust han helt, han bare griner. Anonymous poster hash: de6f4...734
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå