AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Hei Vi var for et år siden på tur uten barna. Da lovet vi de en tur året etter, altså nå. Vi har to barn. En gutt på ti og ei jente på 5. Jenta blir nå hysterisk og vil ikke være med. Vi har lest mye om fly til henne fra barnebøker nå, og vist bilder fra syden. Hun er redd for alt ukjent, og har høydeskrekk. Hun har aldri flydd før.. Så hva gjør vi nå? Skal vi droppe hele turen, og satse på at det går bra..? Anonymous poster hash: fac7e...f68
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Hei Vi var for et år siden på tur uten barna. Da lovet vi de en tur året etter, altså nå. Vi har to barn. En gutt på ti og ei jente på 5. Jenta blir nå hysterisk og vil ikke være med. Vi har lest mye om fly til henne fra barnebøker nå, og vist bilder fra syden. Hun er redd for alt ukjent, og har høydeskrekk. Hun har aldri flydd før.. Så hva gjør vi nå? Skal vi droppe hele turen, og satse på at det går bra..? Anonymous poster hash: fac7e...f68 Eller satse på at alt bra på tur skulle det stå.. Anonymous poster hash: fac7e...f68
Stormborn Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 Jeg vil tro det er lettere å kurere en 5åring enn det er når de blir større... Ville tatt kontakt med flyselskapet og hørt med de faktisk, de har sikkert vært med på det før 1
Boletta Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Kan dere ikke heller reise et sted uten fly? Til sommeren? Er det vits i å belønne med en tur når hun er redd for ukjente plasser? 7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Kan dere ikke heller reise et sted uten fly? Til sommeren? Er det vits i å belønne med en tur når hun er redd for ukjente plasser? Ukjente plasser er det uansett hvor vi drar. Hun er redd alt, men usikker på om det er reell angst. Livredd julenissen og, men nissen må komme likevel.. Samme regle hvert år, og det går helt fint. Alternativet er jo at hun kan være hjemme med far (ikke min samboer) og vi andre reise. Men samvittigheten sier nei... Tiåringen venter jo på sydentur da, så blir feil uansett hva jeg gjør... Tenkte jeg kunne høre med lokal flyplass, liten, om vi kunne komme å få se et fly inni uten å skulle være med, slik at det ikke ble så ukjent. HiAnonymous poster hash: fac7e...f68
Gjest Morgun Skrevet 6. januar 2014 #6 Skrevet 6. januar 2014 Jeg har opplevd å bli mange timer forsinket på et fly til Kanariøyene pga et barn med flyskrekk. Vi la merke til dem allerede ved gaten, barnet gråt og ville ikke fly og foreldrene lokket og truet og overtalte. De fikk barnet med seg inn i flyet og da var det hyl og skrik og enden på visa ble at hele familien måtte gå av, da var vi allerede femten minutter forsinket. Så var det å tømme bagasjerommet og få ut koffertene og få alt inn igjen. Husker jeg ikke feil var vi nærmere tre timer forsinket ned. Så siden du vet at barnet har flyskrekk har jeg bare en ting å si - ikke utsett barnet, deg selv og medpassasjerene for denne turen. Ikke bare kan det skje at dere ikke får bli med, men hva om barnet får panikk under flyturen? Nei, det høres ut som en veldig dårlig ide. Dere skal jo hjem igjen også. 13
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #7 Skrevet 6. januar 2014 Kan dere ikke heller reise et sted uten fly? Til sommeren? Er det vits i å belønne med en tur når hun er redd for ukjente plasser? Grunn til valg av sted er også for å lette mine egne hudplager... Hi (hovedinnlegger)Anonymous poster hash: fac7e...f68
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #8 Skrevet 6. januar 2014 Det jeg tenkte, vet ikke om det i det hele tatt er lovlig, men hva med å høre med legen hennes om det er mulig å få noe for å dempe redselen/angsten? Hvis dere vet hun er redd så er vel det bedre at hun får noe så hun blir litt mer avslappet enn at hun sitter der stiv av skrekk/hyler hele turen? Men jeg vet ikke om det gis sånt til barn. Kan jo være at noen her vet det. Anonymous poster hash: c811e...4f6 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #9 Skrevet 6. januar 2014 Venn henne gradvis til nye ting, og utsett sydenturen ett år mens dere øver. Dere bør også ta kontakt med helsestasjon og eventuelt få hjelp fra BUP. Anonymous poster hash: 596d4...a6e
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #10 Skrevet 6. januar 2014 Jeg har opplevd å bli mange timer forsinket på et fly til Kanariøyene pga et barn med flyskrekk. Vi la merke til dem allerede ved gaten, barnet gråt og ville ikke fly og foreldrene lokket og truet og overtalte. De fikk barnet med seg inn i flyet og da var det hyl og skrik og enden på visa ble at hele familien måtte gå av, da var vi allerede femten minutter forsinket. Så var det å tømme bagasjerommet og få ut koffertene og få alt inn igjen. Husker jeg ikke feil var vi nærmere tre timer forsinket ned. Så siden du vet at barnet har flyskrekk har jeg bare en ting å si - ikke utsett barnet, deg selv og medpassasjerene for denne turen. Ikke bare kan det skje at dere ikke får bli med, men hva om barnet får panikk under flyturen? Nei, det høres ut som en veldig dårlig ide. Dere skal jo hjem igjen også. Vet ikke om hun har skrekk før vi har prøvd. Er slik med flere ting, så går det bra. Har hatt det slik med båt også. Gikk fint det og... Anonymous poster hash: fac7e...f68
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #11 Skrevet 6. januar 2014 Kan man bedøve barnet under turen, noe narkose-lignende? Noen leger/sykepleiere som vet? Hvis hun har sprøyteskrekk blir jo det et problem, men det går vel over raskere? Anonymous poster hash: 0a6bb...2fb
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #12 Skrevet 6. januar 2014 Venn henne gradvis til nye ting, og utsett sydenturen ett år mens dere øver. Dere bør også ta kontakt med helsestasjon og eventuelt få hjelp fra BUP.Anonymous poster hash: 596d4...a6e . Hvorfor BUP..? Anonymous poster hash: fac7e...f68
Boletta Skrevet 6. januar 2014 #13 Skrevet 6. januar 2014 Vil folk virkelig BEDØVE et barn for å reise til Syden? Jeg er sjokkert….! 16
Libertas Skrevet 6. januar 2014 #14 Skrevet 6. januar 2014 Jeg tenker som så; hvorfor utsette barnet for dette om hun er redd? Virker nesten som at man på død og liv skal til syden, koste hva det koste vil. Det blir gjerne ubehagelig for deg, datteren din og medpassasjerer, da flyturen gjerne ikke er i det korteste laget. 9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #15 Skrevet 6. januar 2014 Kan man bedøve barnet under turen, noe narkose-lignende? Noen leger/sykepleiere som vet? Hvis hun har sprøyteskrekk blir jo det et problem, men det går vel over raskere?Anonymous poster hash: 0a6bb...2fb Alternativ kan vi ta to ulike turer. En for hvert barn... Dårlig ide...? (De kan gå alenetid med far og da...) HiAnonymous poster hash: fac7e...f68
Gjest Morgun Skrevet 6. januar 2014 #16 Skrevet 6. januar 2014 Kan man bedøve barnet under turen, noe narkose-lignende? Noen leger/sykepleiere som vet? Hvis hun har sprøyteskrekk blir jo det et problem, men det går vel over raskere? Anonymous poster hash: 0a6bb...2fb
Gjest Corto Maltese Skrevet 6. januar 2014 #17 Skrevet 6. januar 2014 Det finnes andre måter og reise til syden på en fly.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #18 Skrevet 6. januar 2014 Det finnes andre måter og reise til syden på en fly. Får ikke kjørt bil nå... Har kun en uke ferie.. Anonymous poster hash: fac7e...f68
Boletta Skrevet 6. januar 2014 #19 Skrevet 6. januar 2014 Da ville jeg heller funnet på noe annet morsomt nå. Trenger ikke dra til Syden, vel. Det er faktisk ingen menneskerett. 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #20 Skrevet 6. januar 2014 Vil folk virkelig BEDØVE et barn for å reise til Syden? Jeg er sjokkert.!. Reisesyketabketter (blir trøtte) er ok å gi men ikke noe mer fra TS. Men nå har jeg ikke sagt at vi reiser. Bare ser på hvordan vi kan gjøre det. Men en tur til hvert barn er kanskje en dårlig ide? TS Anonymous poster hash: fac7e...f68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå