Gå til innhold

Alicante i påsken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei og heisann!
Tenker oss en tur til Alicante og besøke svigers i slutten av april ( 13-27 april )

Noen som vet hvordan været er der da? Er det mulig å få farge eller kan jeg bare glemme det? Blir ikke så fryktelig fort brun, tar liksom litt tid.

Hvordan er sola i slutten av april i forhånd til juni/juli? Mye svakere?
Og ikke minst, er det badetemperatur i sjøen på den tiden?
Vet at ingen kan spå fremtiden, men noen erfaringer hadde vært topp! :D

Anonymous poster hash: 2cf87...867
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har bodd der.. skal være heldig om du kan bade i April ja :) Dessverre.. ville nok satset på sommeren. Påsken er nok kanskje maks 20 grader.. Og da bader ikke jeg, hehe.. :) Men vi er jo forskjellige.. litt sol på kroppen får du nok:)

Anonymous poster hash: 0562e...f4f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

April pleier å være norsk sommer omtrent. Noen ganger bedre, andre ganger utstabilt. Det er mange som bader i påsken, men det er litt for kaldt for meg. Å gå på stranda i april er derimot ingen problem. Det er stort sett shorts/t-skjortevær fra begynnelsen av april.

April er en av de beste månedene å reise (april og september/oktober). Varmt og godt, men ikke for mye vind eller for varmt. Det varierer riktignok hvor du skal være. Det er f.eks ganske stort forskjell på Benidorm og Torrevieja av og til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for to fine og informative svar!
Vi skal være i Torrevieja. Har vært der et par sommere før, og da har det vært grisevarmt! For varmt, nesten ;) Men da har man blitt veldig brun da.
Høres ikke så alt for verst ut det dere sier, er deilig når det er passe temperatur og at man ikke svetter ihjel på vei til butikken :)
Hvordan er sola i forhånd til i Norge? Jeg får lett soleksem, til og med i Norge på sommeren.
Er sola sterk i april?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola er sterk hele året.. er litt farlig ettersom det er kaldt om vinteren og man ikke kjenner det så godt. Smør deg i april også om du sliter med sånt og sitt i skyggen av og til.

Torrevieja har som regel det mest stabile været og ligger normalt et par varmegrader over Alicante by.

Sommeren (særlig fra slutten av juli til starten av september) kan bli litt i overkant varmt ja. Vår og høst er de beste tidene å dra på om man har anledning. Det har lett for å være en periode med mye regn på våren, men når den kommer er litt vanskelig å spå. I fjor kom den i mai. Men det bør uansett være mye å finne på i påsken. Det er stort sett da alt mulig åpner for sesongen.

Endret av Lea2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sola er sterk hele året.. er litt farlig ettersom det er kaldt om vinteren og man ikke kjenner det så godt. Smør deg i april også om du sliter med sånt og sitt i skyggen av og til.

Torrevieja har som regel det mest stabile været og ligger normalt et par varmegrader over Alicante by.

Sommeren (særlig fra slutten av juli til starten av september) kan bli litt i overkant varmt ja. Vår og høst er de beste tidene å dra på om man har anledning. Det har lett for å være en periode med mye regn på våren, men når den kommer er litt vanskelig å spå. I fjor kom den i mai. Men det bør uansett være mye å finne på i påsken. Det er stort sett da alt mulig åpner for sesongen.

Okei, tusen takk for kjempe fint svar! så sola er like sterk som den er i juni/juli? Da pleier jeg å bli solbrent og må smøre meg inn i solfaktor 50, haha! Da skal jeg hvert fall være forsiktig! :) Da trenger jeg ikke bekymre meg for om jeg blir noe brun, det pleier ikke være noe problem i juni/juli hvert fall? :D

For håpe vi slipper regnet, det er kjedelig :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Njei.. den er ikke fullt så sterk, men mye serkere enn man tror ved havet, fordi det kan blåse litt kaldt og da blir man lurt. Bedre føre var. Men brun kan man bli hele året. For noen dager siden satt vi ute og spiste i strålende sol uten jakke. Har hatt besøk som fikk masse farge i løpet av en uke (satt i le for vinden, men i bikini). Selv sitter jeg inne med pledd og tøfler... hadde sikkert hjulpet å komme rett fra den norske vinteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Njei.. den er ikke fullt så sterk, men mye serkere enn man tror ved havet, fordi det kan blåse litt kaldt og da blir man lurt. Bedre føre var. Men brun kan man bli hele året. For noen dager siden satt vi ute og spiste i strålende sol uten jakke. Har hatt besøk som fikk masse farge i løpet av en uke (satt i le for vinden, men i bikini). Selv sitter jeg inne med pledd og tøfler... hadde sikkert hjulpet å komme rett fra den norske vinteren :)

Hehe, det er rart med det!

Svigers var der nede nå i jula, og de gikk i t skjorte ved stranden, mens de så andre gå rundt i dunjakke!

Er solen sterkere i torrevieja i april enn det sola er i norge når den er på det sterkeste (juni,juli) ?

mye spørsmål her nå, men siste! lover :-) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sola er sterkere enn i Norge, selv tidlig på våren. Veldig fort gjort å bli brent når lufttemperaturen ikke er så veldig høy ennå og man blir litt for tøff :)

Jeg går rundt med ullgenser og jakke og skjerf jeg... men ser stadig folk i shorts og t-skjorte. 90% av disse er garantert nordmenn. Er man i syden så skal man jo ha på seg shorts! Og nå er det litt andre veien.. selv om sola varmer, så er det egentlig veldig kaldt i lufta. Veldig mange ender opp med bronkitt eller skikkelige forkjølelser fordi sola lurer dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, sola er sterkere enn i Norge, selv tidlig på våren. Veldig fort gjort å bli brent når lufttemperaturen ikke er så veldig høy ennå og man blir litt for tøff :)

Jeg går rundt med ullgenser og jakke og skjerf jeg... men ser stadig folk i shorts og t-skjorte. 90% av disse er garantert nordmenn. Er man i syden så skal man jo ha på seg shorts! Og nå er det litt andre veien.. selv om sola varmer, så er det egentlig veldig kaldt i lufta. Veldig mange ender opp med bronkitt eller skikkelige forkjølelser fordi sola lurer dem.

Dette kjenner jeg meg veldig igjen i og måtte virkelig le. Jeg har prestert å gå på marked i dunjakke og støvletter mens andre går i shorts og sandaler :fnise: Har selv leilighet i området og har vært der mange mange ganger på ulike tidspunkt av året. Er enig i alt Lea2 har sagt og kan legge til følgende: i fjor solte jeg meg mye i påskeferien mens jeg i mai noen år tidligere holdt på å fryse meg ihjel. Det regnet, blåste og var skikkelig surt. I fjor (slutten av mars) var det altså helt nydelig temperatur, men jeg klarer aldri å bade på den tiden av året. Jeg har også solt meg i desember tidligere år, så det temperaturen kan altså variere en del i området. Sommeren har vært i varmeste laget de siste årene, men jeg forventer en viss varme dersom jeg reiser nedover i april altså.

Anonymous poster hash: ec87c...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

var der nede nå 21-28.desember.. gikk i bukse og genser.. de "innfødte" gikk i varme jakker... hehe hadde ca 16-17 grader.. ikke noe regn.. så det kan nok bli bra i april, regn er jo sjelden på de tidene men... man vet aldri. Jeg skal ned dit 26.4 til 10.05 og håper på fin-fint vær :)

Anonymous poster hash: 0562e...f4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn er ikke sjelden på den tiden, men når den tiden er varierer. I fjor regnet det nesten hver dag i hele mai, utenom kanskje 10 dager mens jeg var i Norge og i England.. og da regna det der jeg var i stedet. Men til gjengjeld var det ikke en dråpe regn igjen før i november..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i påsken ifjor, og den var vel litt tidligere da enn hva den er i år. Vi hadde god temperatur på dagtid, noen kjølige vindpust, men ikke verre enn at vi fint kunne sitte ute i bikini og fikk god farge på kroppen (nå blir jeg fort brun da..) :-) På kvelden dalte naturlig nok temperaturen noe, så det var fint å kunne ha en cardigan eller noe tilgjengelig, men kaldt var det ikke :-)

Slutten av august/begynnelsen av september syns forøvrig jeg det var herlig der nede (tips til en annen gang :-D), fantastisk temperatur fra morgen til kveld og god temperatur i vannet :-) Midt på sommeren syns også jeg det kan bli litt i overkant varmt :daane:

God tur! :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...