Gå til innhold

Tips til forrett og dessert?

Anbefalte innlegg

Gjest Muslingen
Skrevet

Hovedretten vår er elgsteik med grønnsaker og mye annet tilbehør. Desserten har vi ikke helt bestemt ennå (er så vanvittig mye som smaker så godt :ler:). Har dere noen tips til dessert? Kanskje dere kommer på noe som vi har lyst på. :wink:

Men det jeg egentlig lurer på er; Hva er det som passer som forrett til elgsteik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Me hadde reinsdyrsteik til hovudrett.

Forretten var salat med reker og friske urter (med brød til).

Desserten var miniananas fylt med tropiske frukter og tamarillokrem.

(Me gifta oss i slutten av juni, og det var VELDIG godt med ein frisk og litt syrleg dessert, framfor noko veldig søtt...)

Skrevet

Det "vanlige" er å ha fisk/skalldyr til forrett når man har kjøtt til hovedrett, og omvendt! Hva med gravlaks med en god sennepsaus til? Scampi/reker eller kamskjell? Ellers har man den klassiske rekecoctailen!

Dessert: Hva med en god hjemmelaget karamellpudding...eller en creme bruleè!!

Lykke til med valget!

Skrevet

Vi hadde reisdyrsteik i vårt bryllup. Der var forrestten blomkålsuppe og desserten ostekake. Nam nam.

Skrevet

Moltekrem og krumkaker:)

Skrevet

Røket laks på utretoast m/ eggerøre

Creme Brulee (m/ jordbær)

Skrevet

Vi skal ha honningmelon og spekeskinke til forrett, og is med villbringebær/blåbær (selvplukka) til dessert-NAM!

Skrevet

Har ikke giftet oss (ennå), men har vært gjest hos en del bryllup nå og mine favoritter er nok laksepaté eller and begge servert med salat (ruccola ol) til forrett...

Desserter er vel alltid godt :wink: ...men husker godt en dersserttallerken hvor det var "en munnfull" av 4-5 desserter - det var sjokolademousse, "grillspyd" med melon og jordbær, en slags brinebær mousse/krem mm...

En annen som slo godt ann var hjemmelaget krokanis med marinerte appelsinskiver (marinert i en appelsinlikør med ingefær)....

Men de andre i tråden her foreslo også mye jeg hadde blitt gla for å få servert!!

Skrevet

hva med hvitløksreker på godt brød?

vi skal ha sorbet til dessert! med friske bær :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...