Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 17 år. Jeg har en stor føflekk på rumpa på størrelse med en pekefingernagl. Jeg er helt panikk for alle mulige slags sorter kreft, og i det siste synes jeg denne har blitt veldig ubehaglig. Det er ingen av symptomene til føflekkreft, men det er som om jeg kjenner at den er der, som om den blir trykt innover. Aner ikke hvorfor det er sånn, kan også være noe jeg innbiller meg fordi jeg tenker så mye på det i det siste.
I sommer skal jeg tre uker til syden. Føflekken sitter sånn at den godt kan komme til syne dersom trusa flytter pittelitt på seg. Er det farlig om den får mye sol?
Ikke synes jeg den er særlig pen heller og har egentlig hatt en del komplekser med den lenge. Men jeg er så redd for at arret skal bli enda styggere...
Hvor er det såfall best å fjerne? fastlege eller hudlege?
setter stor pris på svar :)

Anonymous poster hash: ea0c3...fac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil fjerne den bør du gå til fastlege slik at han/hun kan vurdere den. Om den skal være i solen blr du ha høy solfaktor på:) eks. 50

Gjest Eurodice
Skrevet

Fastleger fjerner føflekker og sender dem inn til analyse. Du blir henvist videre hvis fastlegen mener det er best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...