Rio Skrevet 17. mai 2004 #1 Skrevet 17. mai 2004 jeg har planer om å slutte med pillen fra august.. grunnen er at jeg skal flytte, og det kommer ikke til å bli så altfor mye sex på meg og typen i de kommende 10mnd hvor jeg skal studere et sted som er 7-8timer fra han.. en annen grunn er at jeg har gått på pillen i noen år sammenhengende nå, og lurer på hvordan kroppen min reagerer på og ikke bruke den.. har ikke hatt noen problemer, men lurer uansett.. saken er bare at hva når vi treffes? vi har aldri brukt kondom fordi jeg har gått på pillen sef, og det er travelt og lete frem den hele tiden, og det er jo ikke noe deilig igrunn.. tenker på om det kan bli problematisk for oss, og er redd det kan gjøre oss litt sløve med prevensjonen.. det går sef ikke an å være, siden jeg ikke planlegger å bli gravid i den nærmeste fremtid! men likevel, vet aldri hva som vil skje, og jeg føler meg lite trygg uten min kjære pille.. har bare 1 brett igjen nå, og det tenker jeg og spare til juli, da vi skal til syden og kose oss.. siden jeg planlegger å slutte, orker jeg ikke gå til legen nå.. så jeg må gå juni uten pillen, det bør gå bra, og vi får kanskje trent oss i kondom bruken.. heh.. vet ikke helt hva jeg vil oppnå med å skrive alt dette, det ble kanskje litt rotete, bare måtte få ut tankene mine.. tror kanskje jeg leter etter noen råd, erfaringer, et eller annet.. jeg føler jeg har et dilemma.. gå til legen nå? fortsette å bruke pillen for evig og alltid og føle meg "trygg"? eller slutte, finne ut hva som skjer med kroppen min, føle meg "utrygg" og spare noen få kroner?
Grooo Skrevet 18. mai 2004 #2 Skrevet 18. mai 2004 Vet ikke helt hva du er ute etter av svar, men vil bare si at du trenger jo ikke gå til legen for å få ny resept hvis du har ett merke du har brukt fra før (og det har du jo...) Bare ring legen din du, og be han/hun skrive ut en resept til deg. Så kan de enten sende den til det apoteket du ber dem om, eller du kan hente på legekontoret. Hos oss koster det 35 kr eller noe sånt, de skal jo ha litt for "strevet".
Gjest Lilleulv Skrevet 18. mai 2004 #3 Skrevet 18. mai 2004 Jeg prøvde et par mnd uten pillen fordi jeg skulle bytte prevensjonsmiddel, og ville kjenne hvordan det var å ikke gå på noe først... dette endte med: - ganske mye stress, angst hver gang jeg skulle ha mensen - 1 angrepille (som jeg ble dårlig av) - til slutt... dårlig sexliv Hoppe av og på p-pilla er ikke bra, men å ha en lang pause er jo ikke skadelig. men om du lurte på å ta pause nå, og så spise piller mens dere er i syden for så å ta pause igjen... da vil jeg heller anbefale deg å fortsette med piller som vanlig til etter sydenturen i hvert fall!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå