AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Jenter, hva betyr dumsnill? Kan dere gi noen eksempler på en mann som er dumsnill ? Er det å være dumsnill turn-off ? Hilsen antageligvis dumsnill mann Anonymous poster hash: 25143...09b
lisske Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Det å være dumsnill vil si å være så snill at det går ut over deg selv, på en negativ måte. Altså at du er så snill at det blir dumt. 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 Naiv, blir lett brukt av andre osv. Anonymous poster hash: e3887...43b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 En mann som hjelper til med alt, kjøring/skyss, flytting, håndverk, osv, uten å få noe som helst for det. Si ja til jobb for enhver pris/ta på seg for mange verv (går utover egen helse, familie, osv). Anonymous poster hash: 52229...0ea 2
Veggdyret Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Å være dumsnill er å la seg utnytte, og det er ekstremt turn-off. Spesielt siden dumsnille mennesker er unaturlig snille mot ALLE, og dermed kan ikke den ene jenta du dater føle seg spesiell fordi du er snill mot / hjelper henne - det gjør du jo med alle jenter som spør. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #6 Skrevet 6. januar 2014 En mann som hjelper til med alt, kjøring/skyss, flytting, håndverk, osv, uten å få noe som helst for det. Si ja til jobb for enhver pris/ta på seg for mange verv (går utover egen helse, familie, osv). Anonymous poster hash: 52229...0ea Det var meg i et nøtteskall for 2-3 år siden, heldigvis har jeg forandret meg. Anonymous poster hash: 15981...dfa
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #7 Skrevet 6. januar 2014 Er det å være dumsnill turn-off ? Ja, det vil jeg tippe det er. Anonymous poster hash: 15981...dfa
Gjest Cartman Skrevet 6. januar 2014 #8 Skrevet 6. januar 2014 Jenter, hva betyr dumsnill? Kan dere gi noen eksempler på en mann som er dumsnill ? Er det å være dumsnill turn-off ? Hilsen antageligvis dumsnill mann Anonymous poster hash: 25143...09b Dumsnill betyr at du er så dum, så ufattelig dum at du blir snill på en veldig rar måte. Er du skikkelig dum, så klarer du ikke å være slem, da slemme mennesker må ha en viss intelligens. Ergo man blir bare snill, men samtidig ufattelig dum. En kjent dumsnill person er Sansa Stark. Kan legge til en annen ekte person nemlig Jesus. Ofret seg og var snill, men samtidig jævla dum da han dævva. Nei vent han stod opp igjen fra de døde og deltok i det årlige rulle stor stein mesterskapet. Praktisk. Men jeg tror ikke du er dumsnill ts. Hadde du vært dumsnill, så hadde du ikke startet denne tråden. Du bare fisker sympati. Du er smart. Taktisk!
Gjest Cartman Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Det å være dumsnill vil si å være så snill at det går ut over deg selv, på en negativ måte. Altså at du er så snill at det blir dumt. Var Gandalf dumsnill da han sa "You shall not pass"???? Eller var han taktisk da han gikk fra å være Gandals the grey til Gandalf the white? Dette er et dypt filosofisk spørsmål
Vanillalilla Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Var Gandalf dumsnill da han sa "You shall not pass"???? Eller var han taktisk da han gikk fra å være Gandals the grey til Gandalf the white? Dette er et dypt filosofisk spørsmål Dumsnill betyr at du er så dum, så ufattelig dum at du blir snill på en veldig rar måte. Er du skikkelig dum, så klarer du ikke å være slem, da slemme mennesker må ha en viss intelligens. Ergo man blir bare snill, men samtidig ufattelig dum. En kjent dumsnill person er Sansa Stark. Kan legge til en annen ekte person nemlig Jesus. Ofret seg og var snill, men samtidig jævla dum da han dævva. Nei vent han stod opp igjen fra de døde og deltok i det årlige rulle stor stein mesterskapet. Praktisk. Men jeg tror ikke du er dumsnill ts. Hadde du vært dumsnill, så hadde du ikke startet denne tråden. Du bare fisker sympati. Du er smart. Taktisk! Elsker når du drar frem historiens store navn når du kommer med eksempel; Sansa, Jesus og Gandalf 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Jenter, hva betyr dumsnill? Kan dere gi noen eksempler på en mann som er dumsnill ? Er det å være dumsnill turn-off ? Hilsen antageligvis dumsnill mann Anonymous poster hash: 25143...09b Både menn og kvinner som i stor grad ofrer seg for andre og går på akkord med egne behov er dumsnille. Folk som aldri klarer å si nei selv når de vil det, er dumsnille. Snill og hjelpsom er derimot et stort pluss. Hvorfor tror du at du er dumsnill da TS? Anonymous poster hash: 5c475...4b3 2
Gjest Lincoln Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 (endret) Å være dumsnill er å la seg utnytte, og det er ekstremt turn-off. Spesielt siden dumsnille mennesker er unaturlig snille mot ALLE, og dermed kan ikke den ene jenta du dater føle seg spesiell fordi du er snill mot / hjelper henne - det gjør du jo med alle jenter som spør. Det vanlige er at gutter er dumsnill mot en enkelt jente de er forelsket i , som dermed i høyeste grad burde føle seg spesiell. Uten at det hjelper. Endret 7. januar 2014 av Lincoln 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Trådstarter her. Dumsnill betyr at du er så dum, så ufattelig dum at du blir snill på en veldig rar måte. Er du skikkelig dum, så klarer du ikke å være slem, da slemme mennesker må ha en viss intelligens. Ergo man blir bare snill, men samtidig ufattelig dum. En kjent dumsnill person er Sansa Stark. Kan legge til en annen ekte person nemlig Jesus. Ofret seg og var snill, men samtidig jævla dum da han dævva. Nei vent han stod opp igjen fra de døde og deltok i det årlige rulle stor stein mesterskapet. Praktisk. Men jeg tror ikke du er dumsnill ts. Hadde du vært dumsnill, så hadde du ikke startet denne tråden. Du bare fisker sympati. Du er smart. Taktisk! Det stemmer nok at jeg er veldig smart, men likevel tatt 23 år ( i dag ) før jeg forstod at jeg var dumsnill Både menn og kvinner som i stor grad ofrer seg for andre og går på akkord med egne behov er dumsnille. Folk som aldri klarer å si nei selv når de vil det, er dumsnille. Snill og hjelpsom er derimot et stort pluss. Hvorfor tror du at du er dumsnill da TS? Anonymous poster hash: 5c475...4b3 Fordi at jenter som jeg har holdt på med, mister " tiltrekkelsen " fordi jeg er for snill Det vanlige er at gutter er dumsnill mot en enkelt jente de er forelsket i , som dermed i høyeste grad burde føle seg spesiell. Uten at det hjelper. Jepp, særlig når jeg nyforelsket. Anonymous poster hash: 043e5...c20
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 Trådstarter her. Kan også nevne at jeg har skummet gjennom psykologi og evolusjonslitteratur nå. Slo ned som et olje lyn. Ting som har vært helt ulogisk for meg tidligere ga nå helt mening. Jeg har vært helt idiot.. Har aldri tatt hensyn til at kvinner og menn er koblet helt forskjellig. Jeg har behandlet dem som jeg vil at de skal behandle meg.. haha.. hvis det er noen gutter her så forstår dere sikkert hva jeg mener. Takker uansett for svar og lykke til Anonymous poster hash: 043e5...c20
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #15 Skrevet 7. januar 2014 De fleste er dumsnille i et forhold. Og det hjelper ingen. Feks: dama vil ha skiftet til vinterdekk. Du (typen) HATER å skifte dekk. Men i stedet for å si: det fikser du da fint selv, jeg kan vise deg med første dekket, så gjør du det. Dumsnilt. Lempe store tunge kasser for henne? Dumsnilt. Om du hadde sagt nei ville hun lært, blitt klokere og neste gang pakket kassene akkurat passe tunge for seg selv. Du ville fått en klokere, mer reflektert og selvstendig partner, hun ville fått større egenverdi og selvfølelse. Vinn-vinn. I stedet forblir hun hjelpeløs og du et pakkesel. Tap-tap. Du ønsker nybakte rundstykker. Ber dama (som kan å bake) lage slike. Hun sier ja. Dumsnill. I stedet kunne hun lært deg å bake. Hun ville fått en klokere, mer reflektert og selvstendig partner, du ville fått større egenverdi og selvfølelse. Vinn-vinn. I stedet forblir du hjelpeløs og hun en husmor. Tap-tap. Likevel er dette mønsteret i de aller, aller fleste forhold. Så i stedet for å vokse og utvikle oss stagnerer vi. Og så blir vi leie av hverandre. Folk som stagnerer er nemlig kjedelige. Anonymous poster hash: a8faf...6bc
Gjest Cartman Skrevet 7. januar 2014 #16 Skrevet 7. januar 2014 Både menn og kvinner som i stor grad ofrer seg for andre og går på akkord med egne behov er dumsnille. Folk som aldri klarer å si nei selv når de vil det, er dumsnille. Snill og hjelpsom er derimot et stort pluss. Hvorfor tror du at du er dumsnill da TS? Anonymous poster hash: 5c475...4b3 Er the hound drømmemannen? Han er høy, sterk og skjeggete. Han er kanskje noe dumsnill, men også hjelpsom da han reddet Sansa. Altså snill og hjelpsom. Sam er vell motsatt. Dum, svak og irriterende, men samtidig snill. Den mest irriterende skikkelsen i game of thrones. Sipper fordi han må gå, sipper fordi de andre løp fra han da the white Walkers kom etc. Den mest irriterende karakteren i hele game of thrones. Vi mannfolk må være litt mer the hound og litt mindre Sam. Hound = badass / Sam = dumsnill og dum.
Gjest Cartman Skrevet 7. januar 2014 #17 Skrevet 7. januar 2014 De fleste er dumsnille i et forhold. Og det hjelper ingen. Feks: dama vil ha skiftet til vinterdekk. Du (typen) HATER å skifte dekk. Men i stedet for å si: det fikser du da fint selv, jeg kan vise deg med første dekket, så gjør du det. Dumsnilt. Lempe store tunge kasser for henne? Dumsnilt. Om du hadde sagt nei ville hun lært, blitt klokere og neste gang pakket kassene akkurat passe tunge for seg selv. Du ville fått en klokere, mer reflektert og selvstendig partner, hun ville fått større egenverdi og selvfølelse. Vinn-vinn. I stedet forblir hun hjelpeløs og du et pakkesel. Tap-tap. Du ønsker nybakte rundstykker. Ber dama (som kan å bake) lage slike. Hun sier ja. Dumsnill. I stedet kunne hun lært deg å bake. Hun ville fått en klokere, mer reflektert og selvstendig partner, du ville fått større egenverdi og selvfølelse. Vinn-vinn. I stedet forblir du hjelpeløs og hun en husmor. Tap-tap. Likevel er dette mønsteret i de aller, aller fleste forhold. Så i stedet for å vokse og utvikle oss stagnerer vi. Og så blir vi leie av hverandre. Folk som stagnerer er nemlig kjedelige. Anonymous poster hash: a8faf...6bc Er vell ikke så dumsnilt. Mere at et forhold dreier seg om å gi og ta? Da blir jo alle dumsnille. Nei dumsnille mennesker er som Sam i game of thrones. Smiler dumt, snakker dumt, er snill og dum.
Gjest Cartman Skrevet 7. januar 2014 #18 Skrevet 7. januar 2014 (endret) Elsker når du drar frem historiens store navn når du kommer med eksempel; Sansa, Jesus og Gandalf Nja er vell ikke så store navn det dere der. Sansa var født inn i velstående familie, Jesus var født uten en far (stakars Josef) og Gandalf hadde de mest irriterende kollegaene. Den ene ble ond, mens den andre var en hippie. Nei store var de ikke. Jigsaw derimot var stor (fred være med hans minne). Han lagde oppfinnelser, testet dem for å være sikker på at de fungerte og ikke minst ønsket han å lære sine medmennesker åssen de skulle overleve her i livet. Litt som Lars Monsen og hans overlevelsesinstinkt. Mannen var en strukturert handyman, som kunne mekke og skru. Han ga alltid folk en sjanse, men det var ikke alltid de tok vare på sjansen. I tillegg var han en utmerket syklist, maskedesigner etc. Dessverre fikk han kreftdiagnosen og ble frarøvet oss for tidlig Edit: Jigsaw var ikke dumsnill Endret 7. januar 2014 av Cartman
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #19 Skrevet 7. januar 2014 Hva er dumsnill? Dette er et likhetstegn med lik mye på begge sider: +1 = +1 Dette illustrerer tjenesteforholdet som utføres av menn og kvinner. Dvs. at hvis du gjør en jente en tjeneste bør du forvente å få tilsvarende tjeneste tilbake, for at det skal være like mye på begge sider. Suger en jente deg, er det rimelig for jenta at du slikker henne. Hvis du ikke gjør det blir likhetstegnet slik: +1 = 0 Fortsetter dette med at det er en mye høyere sum på den ene siden enn den andre, vil mest sannsynligvis en av personene bli misfornøyd. Det skal nevnes at enkelte mennesker lar seg utnytte til de grader, og at andre mennesker ikke bryr seg om å utnytte enkelte folk. Anonymous poster hash: 34284...70d Anonymous poster hash: 34284...70d
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #20 Skrevet 8. januar 2014 En ting å være dumsnill og leve med tanken at man prøver å være en god venn. Så kommer følelsene for den personen og tankene endrer seg til noe annet. Og så blir man depressiv fordi den personen ikke er like snill tilbake eller gjengjelder de tingene man gjør. Den fellen gikk jeg veldig hardt i nylig og heldigvis våknet opp før det var for sent. Nå har jeg kuttet henne helt ut og føler meg bedre allerede. Poenget mitt er, er en ting å være dumsnill og gjøre mye for en person, men når det ikke er balanse i det forholdet, så er ikke det vennskapet/forholdet verdt en dritt. Anonymous poster hash: 19cd2...88c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå