Gå til innhold

Gå/jogge tur alene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvorfor, men sliter med å gå eller jogge meg en tur alene. For det første tenker jeg hele tiden hva andre tenker om meg. Blir stressa når biler kjører forbi. For det andre er jeg blitt så jævli paranoid med årene, tenker at hvert eneste menneske jeg møter på kan være en potensiell voldtekstmann eller drapsmann.

Hvordan kan jeg overvinne denne plagsomme frykten? :klo:

Anonymous poster hash: 0baae...88e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Låne en hund?

Anonymous poster hash: 3ed36...266
AnonymBruker
Skrevet

Låne en hund?

Anonymous poster hash: 3ed36...266

Har ikke denne muligheten dessverre.

Anonymous poster hash: 0baae...88e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har holdt på med utendørsjogging i over ett år, enda går tankene mine dit men jeg har blitt vant med ubehaget. Man kan jo ikke hindre seg selv i å leve på grunn av noen tanker. For hver bil så tenk over at den er passert og glemt nå.

Gå uten musikk i relativt godt traffikerte veier, hold deg midt på fortauet og vær obs på sideveier der noen kan komme ut fra. Jeg velger gjerne dager med drittvær siden ingen er ute og lusker da.

Anonymous poster hash: 430bf...3a3
Skrevet

jeg er mann men ble trist da jeg leste dette, så tragisk at dere må tenke over slikt før dere gjør en helt hverdagslig ting som å jogge :(

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvordan du kan overvinne frykten, men kan trøste deg med at vi som kjører forbi ofrer ikke en tanke for eventuelle folk som er ute å går/joggere/folk med barnevogn osv, man registrerer men ser ikke.

Anonymous poster hash: 6814a...767
Skrevet

Det med å gå/jogge uten musikk er faktisk veldig viktig. Ikke bare på grunn av potensielle voldtektsmenn eller ranere (her er jo oddsen forsvinnende liten uansett), men også fordi hørselen betyr mye mer enn man skulle tro for trygg ferdsel i trafikken. Jeg har ikke tall på alle nestenpåkjørslene jeg har sett fordi fotgjengere med musikk på ørene bare traver rett ut i veien foran trikker, busser, biler og det som er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg er en jente som har slitt med spiseforstyrrelser i mange år, og mye angst. Jeg turte ikke å jogge ute blant mennesker, for var så redd for hva de ville tenke. Så jeg har jogget midt på natten og jeg har jogget på øde landeveier i veldig dårlig vær tidlig på morgenen. Dette har jeg gjort i mangemange år. Turte ikke engang å bruke tredemøllen hjemme når noen var hjemme. Men så har jeg begynt å øve meg litt. Meldt meg inn i treningsstudio, funnet ut tider hvor det er minst folk der, og trent. Dette har jeg holdt på med i ca 1 år. Nå går det sånn passe greit, men er bedre hvis det er eldre folk der enn folk på min egen alder. Tror det har noe med mengdetrening å gjøre :)

Anonymous poster hash: ad281...bf8
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trener ute, alene, hele tiden. Tren der det er folk, nær der er folk. Etter middagstid f.eks, kveld 17-20 om du er nervøs.

Er aldri redd, ser ikke helt poeng i å være det heller..har sosial angst også, er bare å komme seg ut døra fordiom.

Anonymous poster hash: 4e3dd...746

AnonymBruker
Skrevet

Kan du få med deg noen å gå/jogge sammen med?

Hvor bor du? Er det Tjukkagjeng der, sjekk Tjukkasgjengen på Facebook.

Jeg liker best å gå i dagslys selv, føler meg tryggere da. Er det en mulighet for deg? Hvis det er mørkt går jeg bare i nabolaget der det er godt opplyst og jeg er kjent. Alternativt bare rundt blokka noen ganger hvis jeg bare skal lufte meg litt.

Anonymous poster hash: 7d908...824
AnonymBruker
Skrevet

Fin en treningsvenn på facebook eller fitnessbloggen?:) Tjukkasgjengen finnes i mange byer.

Du kan også kjøpe forsvarsspray på fakkelmannen.no. Lisensfri. Den snillere enn pepperspray som man må ha lisens for, men har en kompis som har vært med på å teste begge deler, og selv om peppersprayen resulterte i at han lå i fosterstilling og grein, gjorde den andre ham akutt dårlig og begynte å kaste opp(inneholder brekkningsmiddel bla.).

Kanskje en voldtektsalarm? Dritten pøser vel ut en 120db. Nøklene mellom knokene som knokejern funker også.

Anonymous poster hash: f0a00...0a1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trener ute, alene, hele tiden. Tren der det er folk, nær der er folk. Etter middagstid f.eks, kveld 17-20 om du er nervøs.

Er aldri redd, ser ikke helt poeng i å være det heller..har sosial angst også, er bare å komme seg ut døra fordiom.

Hadde du hatt sosial angst hadde du visst at det ikke er sånn det fungerer.

Anonymous poster hash: b888e...8b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Joda. Jeg har hatt perioder hvor jeg ikke klarer å gå ut døra. Dess mer en er ute dess enklere blir det å komme seg ut neste dag. Så blir en friskere også.

Skrevet

Jeg har alltid "pepper"spray i lomma/veska når jeg går alene når det er mørkt.
Nå bor jeg i et område hvor det generelt har vært mye tull tidligere, så jeg tar ikke sjansen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...