AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Er det vanskelig? Jeg har aldri turt å prøve Er det mulig å lære det, dersom man ikke har det i seg? Anonymous poster hash: d5861...b4e
Millimani Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Jeg har ikke lappen, men å lukeparkere - det er verdt å lære seg. Det er sikkert ikke vanskelig når man bare får "teken" på det. En gang må jo bli den første, og jo lenger du utsetter det jo "vanskeligere" blir det? En som øvelses-kjører kan ikke lukeparkere, men det går an å øve på det da også skulle jeg tro. Bor du f.eks. i Bergen så må du kunne lukeparkere
-Jiinxs- Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 Det spørs vel litt på hvor du bor, ikke alle steder trenger du å lukeparkere. Selv om jeg ville anbefalt å faktisk øve på det. Jeg gjør det ytterst sjeldent men det går vel på en måte hehe. Jeg pleier å rygge inn, ikke nesen først altså. Føler jeg har mer kontroll da og litt enklere.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Ut og tren! Jeg hadde ikke lukeparkert på 5 år, men fikk det til på første forsøk fordi jeg husket "reglene" og tok det rolig. Anonymous poster hash: b9ebd...c88 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Få operert på en penis, så går det nok greit søte deg. Anonymous poster hash: 1de17...212
hjertesukka Skrevet 6. januar 2014 #7 Skrevet 6. januar 2014 Det er som med det meste her i livet; øvelse, øvelse, øvelse. Lær deg grunnprinsippene først og så øver du på steder uten mye trafikk. Jeg tar gjerne en lukeparkering, men liker ikke når det kommer så mange biler bak. Noen prøver til og med å kjøre forbi mens man holder på og da kan man lett bli stresset hvis det er smal gate. Hvis man kommer skeivt ut fra starten, må man som regel starte helt på nytt, forresten. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 (Ikke ts) Når jeg etter hvert kjøper meg bil, tror jeg at jeg skal betale en kjøreskole for en kjøretime der jeg kan lære parkering ordentlig. Har hatt lappen i snart 5 år, men har ikke kjørt så mye. Tror man får utbytte av å ha en proff som kan lære teknikken ved siden av. Anonymous poster hash: 93597...494
Lea2 Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Tror jeg hadde en hel kjøretime med KUN lukeparkering jeg.. om ikke mer. Helst parkerer jeg der det er god plass i stedet for å herje for mye, men det hender jo at man MÅ. Jeg klarer det bedre enn jeg tror, men det er forskjell på biler og sikt. For tiden fikser jeg det fint med min egen bil, men sliter om det er en lengre eller kortere bil.. og så lenge det ikke er noen som kommenterer eller at det står masse biler/folk og venter. Det eneste som fungerer er å kjøre litt forbi og rygge inn. Først skarp sving inn og så rette opp. Og det er lov å gå ut, titte og justere etterpå om man har mer plass enn man trodde bak (eller mindre plass, sånn i tilfelle man vil at den som har parkert bak skal få lov å komme ut igjen også...
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Anser meg selv som en god sjåfør, men har vel egentlig aldri lukeparkert skikkelig. En racer til å komme meg inn og ut av ekstremt trange parkeringsplasser, men lukeparkering eksisterer nesten ikke her. Unngår bare å ta plasser som jeg ikke er komfortabel med hvis det er folk rundt meg :D Anonymous poster hash: 642b3...f96
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Øv. Sett opp to pinner eller kjegler som skal være hjørnet på de andre bilene, start med en stor luke, og hver gang du mestrer det feks 5 ganger på rad minsker du avstanden litt, til du finner ut hva som er fysisk mulig med din bil. Anonymous poster hash: 6e860...eed
Acalewia Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Nå gadd jeg ikke se hele filmen, bare begynnelsen, men må bare kommentere en ting. De fleste steder hvor man skal lukeparkere, er det ikke plass til å følge den videoen til punkt og prikke. Man må legge om mye tidligere. Helst så nærme bilen foran som mulig (følg med i speilet så du ikke treffer den). Vi har ganske små plasser her, så er ikke like mye å gå på som f. eks i statene. Ellers må man bare øve. Vet ikke hvordan det er der dere bor, men her er det en nødvendighet å kunne lukeparkere. Jeg lukeparkerer hele tiden, og det er egentlig ikke så vanskelig så lenge man kjenner hjørnene sine.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Er det vanskelig? Jeg har aldri turt å prøve Er det mulig å lære det, dersom man ikke har det i seg?Anonymous poster hash: d5861...b4e Lærte du ikke dette da du tok lappen? Trodde det var obligatorisk. Uansett så lærte jeg min mor å lukeparkere ved at hun øvde seg på noe mykt noe som representerte biler. Vi brukte et par søppelspann som ikke skadet bilen om hun kom borti. Da kan man prøve så mye man vil. Det er uansett ganske enkelt om du ser på den filmen som er postet i denne tråden. Bare å huske reglene og å stole på at de stemmer. Anonymous poster hash: aa683...f18
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 Lærte du ikke dette da du tok lappen? Trodde det var obligatorisk. Ikke TS, men jeg lærte ikke å lukeparkere da jeg tok lappen i 2010. Ikke en eneste gang fikk jeg prøve det under en kjøretime. Bor et sted der det for så vidt aldri er nødvendig å lukeparkere (finnes alltid andre alternativer), men skulle veldig gjerne hatt dreisen på det! Anonymous poster hash: e2673...b77
Gjest Ciegus Skrevet 7. januar 2014 #15 Skrevet 7. januar 2014 Ikke TS, men jeg lærte ikke å lukeparkere da jeg tok lappen i 2010. Ikke en eneste gang fikk jeg prøve det under en kjøretime. Bor et sted der det for så vidt aldri er nødvendig å lukeparkere (finnes alltid andre alternativer), men skulle veldig gjerne hatt dreisen på det! Anonymous poster hash: e2673...b77 Jeg lærte det heller aldri.
-Jiinxs- Skrevet 9. januar 2014 #17 Skrevet 9. januar 2014 Du kan jo også prøve på en Ace Ventura parkering, skal vel fungere til lukeparkering også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå