Gå til innhold

Hva synes du om den nye OL-sangen?

Norges OL-sang Sotsji 2014  

27 stemmer

1. 1. Hvilket terningskast vil du gi Norges OL-sang "The best of us"

• Terningkast 1
      25
    • Terningkast 2
      1
    • Terningkast 3
      0
    • Terningkast 4
      1
    • Terningkast 5
      0
    • Terningkast 6
      0
  2. 2. Hvilket terningkast ville du gitt sangen om hele sangen var kun som i begynnelsen (den/de delene med Aleksander With)?

• Terningkast 1
      13
    • Terningkast 2
      6
    • Terningkast 3
      6
    • Terningkast 4
      1
    • Terningkast 5
      1
    • Terningkast 6
      0
  3. 3. Synes du sangen er verdig å være en OL-sang slik den er nå?

• Nei
      15
    • Ja
      2
    • Nei, men den vil være verdig å være en OL-sang om de endrer den til å kun være slik som den er når Aleksander With synger (altså uten opera og rap)
      2
    • Den er ikke verdig å være OL-sang slik den er nå, og heller ikke om de endrer den til å være slik som den er når Aleksander With synger (altså uten opera og rap)
      7
    • Det kan gjerne være opera og rap i den, men den må settes sammen på en annen måte en hvordan den er nå
      1

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Måtte søke den opp på youtube etter å ha sett en del skriverier om den. Den fikk blant annet terningkast 1 av VGs anmelder.

I begynnelsen av sangen så tenkte jeg at "dette er ikke min smak, men den fortjener da vitterlig mer enn terningkast 1". Men så lenger ut i sangen når hun operadamen begynner å hyle og han duden rapper så var det bare så jævlig at jeg har ikke ord. Jeg tror faktisk jeg må være enig med VGs anmelder. Men hadde hele sangen vært slik som den er i begynnelsen så hadde jeg syntes at den var helt greit. Altså den delen med Aleksander With.

Hva synes du?

Anonymous poster hash: 195ee...8fd
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Tirra Lirra
Skrevet

Den falt dessverre ikke i smak. Det er rett og slett for mange elementer som ikke passer sammen.

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg har et ord og si om den sangen

grussom

• Liker 1
Skrevet

Helt horribelt dårlig! Terningkast 0. (TS har ikke 0, så jeg blir tvunget til å høyne til en 1'er)

En ting er rappingen, operaen og at det ble utrolig rotete. Minst ett element for mye,

Men selve hovedmelodien er treg, trist - og har ikke noe sportslig preg i det hele tatt. Og ingen deler av sangen egner seg for allsang (det er ganske vanlig med allsang på sportsarrangementer) Hvis noen deler skulle egne seg for allsang, er melodien ihvertfall ikke egnet for å feire/oppildne til ol-medaljer. Heller for å sørge.

Skrevet

Søppel. Kun søppel.

Gjest Elseby13
Skrevet

Det er så kult å si at man hater den, at jeg elsker den! Morsomt å se folk hisse seg opp over en sang!

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Det er så kult å si at man hater den, at jeg elsker den! Morsomt å se folk hisse seg opp over en sang!

Det at man ikke liker en sang betyr ikke at man hisser seg opp. Det må være lov til og ikke like noe uten at man skal bli anklaget for og hisse seg opp.

• Liker 3
Skrevet

Dette var rett og slett ikke bra nok. En slik låt bør være noe som man husker. Et refreng, rytme eller noe som er lett gjenkjennelig.

Hvem det nå er som har begått dette, har prøvd altfor hardt. Alt flyr i alle retninger og er alt annet enn samlende.

Jeg håper jeg slipper å høre den igjen. Jeg håper de innser feilen og lager en nye låt.

Skrevet

For noe pinlig møl!!! Er så glad for at jeg har fortrengt den allerede. :)

Skrevet

Det må ha rabla for dem som skrev den!

Synes Mia Hundvin var morsom på Twitter:

mia hundvin @miahundvin 5 Jan

OL-låten e først og fremst utrolig ekskluderende. Ka med barnekor, gospel, dubstep, plystring og joiking? Eg så scenen,det hadde vært plass.

:ler:

• Liker 3
Skrevet (endret)

En utrolig vanskelig sang, spennende, kreativ. Hoveddelen med With går høyt i fjerde oktav, og så drar han over i falsett og går over til synging i edge med mye metall som en rocker. Det viser veldig stemmekontroll. Også vanskelig å synge melodien, når de har valgt å ha med masse marsj-elementer som basis med trommer. Det er en vanskelig rytme å forholde seg til.

Den klassiske sopran-bakgrunnen passer veldig, veldig godt inn. Det er spennende, fordi klassisk synging er så godt som ekskludert fra pop for damestemmer. Teksten er heller ikke dårlig. Spesielt refrenget syns jeg er godt, tatt i betrakning at både idrett og idrettssanger er svulstige, jævlige, og generelt kunstnerisk lite intressante.

Det jeg syns er veldig svakt, er den hip-hop delen. Det er utrolig dårlig flow. Det er dårlig rim, det er for store pauser mellom hva han rapper. Du blir ikke rapper av å si æh-hæh på østlandsdialekt. Vi går for gull x 3, slutt og tull - herregud for noe drit.

Hva VG og andre medier gir terningkast, det sier stort sett mer om den lave kvaliteten på media. Det er mer intr hva Natt og Dag journalister sier om musikk, eller hva musikkblader sier om musikk, men selv der syns jeg folk er for lite flinke til å si noe om musikken som er objektiverbart. Liker du ikke blåsere, liker du ikke skarptromme, liker du det ikke, og det er helt greit. Liker du ikke lyse stemmer, så er det greit. Syns du sangen er for langsom og gir for lite partystemning - helt greit. Men det må gå an å kunne si noe annet enn platte morsomheter.

Noe av det jeg liker minst med disse klassiske musikksendingene er at de blir så jævlig overflatiske. Blir sånn krydring med intetsigende adjektiver. Det må gå an å si noe om valg av instrumenter, toneart, rytme, klang i stemme osv.

Jeg syns meningsytringene om sangen er mer søppel enn sangen, for å si det sånn.

Endret av abcdefghi
  • Liker 2
Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg synes den var elendig. Rett og slett pinlig å høre på. Hjelper ikke om den over meg har analysert den til minste detalj, den blir ikke bedre av den grunn.

En OL eller VM-låt skal være fengende og lett å huske. Hadde vært bedre om de resirkulerte OL-floka fra 1994 :P

Skrevet

Jeg synes den var elendig. Rett og slett pinlig å høre på. Hjelper ikke om den over meg har analysert den til minste detalj, den blir ikke bedre av den grunn.

En OL eller VM-låt skal være fengende og lett å huske. Hadde vært bedre om de resirkulerte OL-floka fra 1994 :P

Helt enig, trodde litt av poenget med slike sanger var å skape samhold og "mane" til allsang, og det kan vel bli en spennende affære med den sangen der.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Utrolig dårlig sang... Ikke fengende, ikke vakker, han synger ikke fint, ikke originalt, kjedelig, dårlig organisert og satt sammen.. Alt er feil..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...