Gå til innhold

Forsikrer du kjæledyret?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forsikrer du hunden eller katten din? Hvor mye betaler du og hvilket forsikringsselskap bruker du? Har tenkt å kjøpe valp snart og vurderer forsikre den :) vil gjerne høre hvilket forsikringsselskap du mener er best også.

Anonymous poster hash: d7fbb...98a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gatemix kattene våre er ikke forsikret. Hunden vår er forsikret i Agria. Mener vi betaler i underkant av 3000,- i året.

Endret av ToveM
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. Noe annet er ren idioti. Har du 50 000 å betale for en operasjon? Forsikringen koster ca 1400 i året (gammel hund). Forsikret hos Agria.

Anonymous poster hash: 84192...b5e
  • Liker 2
Skrevet

Har forsikret gatemikskatten min. Ikke livsforsikring selvfølgelig, men vetrninærforsikring er utrolig kjekt å ha. Betaler vel rundt 800 i året hos Agria.

• Liker 1
Skrevet

Har forsikring på pus, ikke livsforsikring. Har hatt bruk for den også og det er kjekt å få igjen noen tusen på veterinærregning, selvom jeg ikke har vært i nærheten av operasjon til mangfoldige tusen så langt.

Skrevet

Har forsikring på begge hundene mine , hos agria, samlet så er det 6000 i året :-) Verdt hver krone. Skummelt og tenke "hva om" uten forsikring.

• Liker 1
Skrevet

Ja, mine huskatter er forsikret. Én brukket jeksel, så sparte jeg inn to års forsikring! Skulle ønske jeg hadde hatt det hele veien, hadde spart store summer på det.

• Liker 1
Skrevet

Det er klart! Har virkelig ikke råd til ikke å forsikre. Og egentlig syns jeg ikke det er så dyrt, med tanke på hvor dyrt det blir hvis man trenger tanntrekking ved dobbelt sett tenner, regulering, mageoperasjon hvis hunden spiser noe som ikke kommer ut igjen, seneskader, leddskader, huggormbitt... Det er mye som kan skje. Prisen er definitivt verdt det, bare for trygghetsfølelsen man får. Vi underskrev forsikringspapirene hos oppdretter, så var vi forsikret hele veien. Lurer faktisk på om oppdretter ikke ville solgt oss valp om vi ikke forsikret ham, og det syns jeg er et bra tiltak. Vi har agria-forsikring, husker ikke helt hvilke vi har nå, men tror det er veterinær, rehabilitering og liv.

Skrevet

Gjensidige.tror vi betaler rundt 1300 i året?

Skrevet

Voffen er forsikret hos Agria. Vi betaler ca 3k i året.

AnonymBruker
Skrevet

Agria her, betaler ca. 180kr i mnd for bikkja.

Anonymous poster hash: 7ce36...f85
Gjest Hinkelpinkel
Skrevet

Min pomme er forsikret hos Gjensidige, betaler vel rundt ein 4000 i året.
Viss du ikkje forsikrer hunden din så kjeme du til å angre ein dag.

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende utsagn.

Irrlys, mod.

Gjest Hyssingen
Skrevet

Forsikrer hunden min hos Agria, tror jeg betaler ca 2000 kr i året. Måtte til vetten nå i sommer og ta en hel haug med prøver, fikk igjen nesten alt sammen på forsikringen. Var rimelig lykkelig da :laugh:

Skrevet

Har forsikret hunden ja. Er familiehunden og far styrer med betaling og slikt, men det var virkelig verdt det når det røyk en klo og dukket opp svulst (godartet) helt sånn plutselig i høst. 10 000 kr som alt ble kostende (her er ikke medisiner med) hadde vært dyrt av egen lomme.

Skrevet

Nei. Men min onkel er veterinær, så får alle behandlinger gratis. Betaler bare for eventuell medisin.

Skrevet

Selvfølgelig. Noe annet er ren idioti. Har du 50 000 å betale for en operasjon? Forsikringen koster ca 1400 i året (gammel hund). Forsikret hos Agria.

Anonymous poster hash: 84192...b5e

Da er jeg tydeligvis idiot... Eventuelt kan du jo se på ting fra flere sider!

Sjekka opp forsikring på hesten min. Den raua hos Agria koster litt over 2500, men den er ikke aktuell! If skulle vel ha litt over 3000, men det dekka da kun 30.000 i året. Gjensidige skulle ha "beskjedne" 5200 kr. i året og greit nok at det var den beste, men de pengene har jeg tjent opp igjen iløpet av den tiden jeg har hatt hesten. Det var et tak på hvor mye de dekka også, 50.000 ell no trur jeg!

På over 10 år har jeg hatt en dyr regning på litt over 20.000. Det tilsvarer 4 år med forsikring, men så må man huske på at det er egenandeler, enkelte ting man ikke får dekka osv.

Hadde man enda fått igjen det det koster hadde det vært en ting, men er så mye ulumskheter med forsikringsselskap når det kommer til dyr atte fy! Hva hadde det hjulpet meg om jeg fikk dekka 30.000 på en regning på 150.000 liksom?

Så hvis du har penger til å cashe ut, eventuelt kan få hjelp til det så dropper du forsikring :) Men selvfølgelig, heller forsikring enn å måtte tigge på Facebook :P Det blir jo en slags sparing, men de færreste tjener på det.

• Liker 3
Skrevet

Har Agria på hunden. Kommer vel opp i 4000 i premie i år, men med skadehistoriken til hunden min, så er det fort spart inn. Har betalt inn mange tusen til Agria opp gjennom årene med tre hunder, men dessverre går jeg i pluss. :(

Hadde aldri turt å være uten forsikring.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har på yngste hunden (golden retriever) hos Gjensidige Betaler ca 3000 i året.

Nå har han fått påvist sterk HD, så vi angrer ikke akkurat på den forsikringa!

Eldste hunden har vi ikke forsikra, men hatt store utgifter på.. (Hun er verdt hver krone altså!)

Så neste hund blir det garantert forsikring på!

Vi har også 11 huskatter som alle er forsikra! På de betaler vi fra 900-1300 pr katt i året.

Anonymous poster hash: dd120...f34

Gjest Blubberella
Skrevet

Har veterinær- og medisinforsikring på både bygdemixen og rasekatten. Sistnevnte har i tillegg livsforsikring. Betaler rundt 2000 til sammen i året for begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...