AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Hei! Min samboer har laget en sengegavl til oss, det eneste som mangler er å finne stoff til å trekke den med. Men jeg er litt usikker på hva jeg skal vektlegge i forhold til fargevalg. Selv er jeg veldig glad i kald grå, gjerne skifergrå eller noe mørkere, men greia er at selve sengen er sandfarget/beige, noe lignende som bildet under. Så jeg vet ikke hva jeg skal vektlegge. Bør man alltid følge fargen på sengen? Anonymous poster hash: 4efe4...a84 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Synes det er finest å ha sengegavlen i samme farge som sengen, så det blir mer komplett. Du må ikke, men jeg syns det er finest. Jeg har grå seng, og sengegavlen er grå.Anonymous poster hash: 0be73...b06
Miss Lucky Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 Sengen kan man jo alltids skifte farge på med ulike kappelaken (finnes flere typer, så trenger ikke ha et sånn med folder fra 90tallet). Hvilken farge har du på vegger, gardiner, sengetøy, nattbord og andre møbler ?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Synes det er finest å ha sengegavlen i samme farge som sengen, så det blir mer komplett. Du må ikke, men jeg syns det er finest. Jeg har grå seng, og sengegavlen er grå.Anonymous poster hash: 0be73...b06 Takk for svar. Jeg er egentlig enig. Men synes bare ikke den fargen er noe fin.. Sengen kan man jo alltids skifte farge på med ulike kappelaken (finnes flere typer, så trenger ikke ha et sånn med folder fra 90tallet). Hvilken farge har du på vegger, gardiner, sengetøy, nattbord og andre møbler ? Gardiner og nattbord er hvite. Akkurat nå er fargen Lys Provence, en hvitfarge som nesten er lys gul. Mer en kremfarvet. Angrer veldig. Skal defintivt male rommet og har ønske om en litt mørk farge, for eksempel Mocca eller Marrakesh, men tør ikke å ta steget ut fordi vi har veldig lite soverom og jeg er redd det skal føles enda mindre + at vi en gang skal selge her og da orker jeg ikke tanken på å evt. måtte male alle flatene hvite igjen. Kappelaken tror jeg ikke jeg vil ha, men jeg vet det skal gå an å kjøpe sånne bokslaken. rett og slett en ny lakenramme som du trer rundt madrassene. Anonymous poster hash: 4efe4...a84
Miss Lucky Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Takk for svar. Jeg er egentlig enig. Men synes bare ikke den fargen er noe fin.. Gardiner og nattbord er hvite. Akkurat nå er fargen Lys Provence, en hvitfarge som nesten er lys gul. Mer en kremfarvet. Angrer veldig. Skal defintivt male rommet og har ønske om en litt mørk farge, for eksempel Mocca eller Marrakesh, men tør ikke å ta steget ut fordi vi har veldig lite soverom og jeg er redd det skal føles enda mindre + at vi en gang skal selge her og da orker jeg ikke tanken på å evt. måtte male alle flatene hvite igjen. Kappelaken tror jeg ikke jeg vil ha, men jeg vet det skal gå an å kjøpe sånne bokslaken. rett og slett en ny lakenramme som du trer rundt madrassene.Anonymous poster hash: 4efe4...a84 Du kan jo male bare en vegg mørk da. Da ville jeg også valgt å ha sengegavelen i en lys farge, det gir en fin kontrast. Selv har jeg kritt hvit sengegavel i skinn, en mørk lilla/burgunder/brun vegg og samme farge på gardiner, resten av veggene er hvite, og jeg bruker stortsett hvitt sengetøy. Var et sånt "bokslaken" jeg mente ante ikke at det het det Har du Pintrest så finner du masse tips og ideer til fargekombinasjoner der.
shoppedilla Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Tips til maling av rommet, vi har fargen lys mocca på 3 vegger og på veggen bak sengen hvor jeg skal lage en sengegavel når jeg bare får ut fingeren så har vi fargen sjokolade. Rommet virker faktisk større enn det gjorde før jeg malte. Samtidig som jeg syns det ser litt luksus ut der og det er deilig å sove i rommet. Når det kommer til fargen på sengegavelen syns jeg du skal velge den fargen du syns er fin Vi har rammemadrass og kappelaken fra ikea. Jeg syns det ble fint, sengen er ikke fin uten!
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Du kan jo male bare en vegg mørk da. Da ville jeg også valgt å ha sengegavelen i en lys farge, det gir en fin kontrast. Selv har jeg kritt hvit sengegavel i skinn, en mørk lilla/burgunder/brun vegg og samme farge på gardiner, resten av veggene er hvite, og jeg bruker stortsett hvitt sengetøy. Var et sånt "bokslaken" jeg mente ante ikke at det het det Har du Pintrest så finner du masse tips og ideer til fargekombinasjoner der. Det var det jeg trodde det het, men jeg har ikke klart å finne noe av det på nettet. Men jeg mener en venninne av meg kjøpte flere sånn bokslaken på en butikk som hadde konkurssalg. Tips til maling av rommet, vi har fargen lys mocca på 3 vegger og på veggen bak sengen hvor jeg skal lage en sengegavel når jeg bare får ut fingeren så har vi fargen sjokolade. Rommet virker faktisk større enn det gjorde før jeg malte. Samtidig som jeg syns det ser litt luksus ut der og det er deilig å sove i rommet. Når det kommer til fargen på sengegavelen syns jeg du skal velge den fargen du syns er fin Vi har rammemadrass og kappelaken fra ikea. Jeg syns det ble fint, sengen er ikke fin uten! Hvilken type kappelaken har dere da? Ligger det fint? Prøvde å google lys mocca og mocca og det er ganske stor forskjell på de to, er det ikke? Anonymous poster hash: 4efe4...a84
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Heter det bokslaken? Får bare ett treff på det på google. Anonymous poster hash: 399c0...583
shoppedilla Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Det var det jeg trodde det het, men jeg har ikke klart å finne noe av det på nettet. Men jeg mener en venninne av meg kjøpte flere sånn bokslaken på en butikk som hadde konkurssalg. Hvilken type kappelaken har dere da? Ligger det fint? Prøvde å google lys mocca og mocca og det er ganske stor forskjell på de to, er det ikke? Anonymous poster hash: 4efe4...a84 Vi har dette: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40247033/ Det ligger faktisk kjempefint Jo, det er forskjell på de to! Nå har jeg kun malt med lys mocca, men på fargekartet så ser man også at det er forskjell på de. Jeg ville ha en mørk vegg og resten ganske lyse. Ønsket ikke hvitt soverom da, jeg ønsket at det skulle bli mørkt når vi skrur av lysene. Malte også med super matt maling. Veldig fornøyd med det Malte direkte på tapet. Grunnet først. Burde nok ha tatt av tapeten, men det oppdaget vi litt sent. Ble to strøk med lys mocca og 4 med sjokolade. Sjokoladen ser veldig blodrød ut med en gang, men jo flere strøk jo mørkere blir den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå