AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Hei! Vi vil gjerne gifte oss til høsten, men vil ha et lite bryllup på MAX 25 personer. Vi tenker da å ha et bryllup der folk kan slappe av, altså noe sånt: romantisk klissete vielse etterfulgt av barsk grilling av helgris/lam m tilbehør,deretter spretting av bryllupskaka (litt kliss her og;) og div andre friske gode kaker som dessert og en liten fest etterpå som gjestene kun får velkomstdrink (ha med alkohol selv), anlegg har vel min bror så her blir det musikk fra støykassa! Noen som vet hva prisen ligger på sånn totalt med alt?? Hva er prisen for å leie Brudekjole og dress til mannen?? Prisen for frisør og sminking? Dekor? Noe man kan spare inn på?? Erfaringer?? Vi har veldig begrenset budsjett da vi vil spare mye av pengene til kjøp av bolig:) Anonymous poster hash: 00d6e...9cd Anonymous poster hash: 8a5af...2d7
Hulderen Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Se etter brukte brudekjoler på Finn. Det er ofte billigere enn å leie kjole. Dessuten kan den selges videre etterpå. Mannen din bør kjøpe dress nå, mens det er på salg. Har du noen flinke jenter som kan hjelpe deg med sminke og frisyre? Lag dekor selv. Det finnes mange tips på nett.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 Hvis dere skal ha et avslappet bryllup kjører dere kanskje også litt avslappet stil? Se etter litt "alternative" brudekjoler. Mange kjeder har fine hvite/lyse og romantiske sommerkjoler som fort ikke koster mer enn en 5-600 kr, OG da kan du også bruke den igjen! De kan fort gjøres mer "brudete" med riktig tilbehør. Eller sjekk på nett. Mange bestiller såkalte "kinakjoler" (fra kinesiske bedrifter som lager billige kopier av designerkjoler) for en billig penge. Personlig skjønner jeg ikke helt at folk har samvittighet til å kjøpe noe som basically er et slavearbeid-produkt bare for at de skal kunne være prinsesse for en dag littegranne billigere, men det er en annen sak. Uansett kan disse kjolene fort bli et tapsprosjekt, for det er IKKE alle som får noe de er fornøyd med. Dekor: plukk markblomster, løv og slikt! Det er gratis og innmari koselig. Kommer litt an på hvor sent på høsten dere skal ha det, men siden du nevner grilling regner jeg med at det ikke akkurat er november? Noen gjør om middagen til et spleiselag. Da kan f.eks. alle gjestene ta med seg en kake eller et tilbehør til grillmaten. Krever litt organisering fra deres side sånn at ikke 7 stk tar med seg pastasalat og ingen tar med brød, men det kan eventuelt delegeres vekk. Det blir billigere, men om gjestene tar med både mat og drikke selv synes jeg og det er en selvfølge at man ikke ber om gave i tillegg. MÅ du ha frisør og sminkør? Jeg la min egen sminke, trente litt på forhånd og ble veldig fornøyd. Og ei venninne fikset håret mitt gratis, som bryllupsgave. Kan jo være verdt å tenke på. Invitasjoner kan dere droppe. Det koster faktisk endel med trykking, konvolutter og porto. Ta heller og inviter folk ansikt til ansikt, eller ta en telefon. Det er nesten koseligere og mer personlig, synes jeg. Tilbehør av typen smykker, veske, hårpynt etc: se om det er noen du kan låne av. det er fristende å spare masse penger på mat når man finner noe billig, men husk og at prisen ofte (men ikke alltid!) reflekterer kvaliteten. Nå er dette forskjellig fra familie til familie, men jeg tror mange heller ville hatt et litt mindre kakestykke med skikkelig god kake, enn to digre stykker med noe tørt og sukkersøtt kliss. Av og til kan det være greit å kjøpe kvalitet, og i litt mindre porsjoner. Men for all del: folk må også bli mette! Det tipset jeg synes er aller viktigst er: ikke prøv å lage dette til en annen type bryllup enn det er! Jeg har sett noen eksempler på folk med pittelite budsjett som har prøvd å lage noe som etterligner store, overdådige amerikanske bryllup. Det ender som regel opp med å se skikkelig rart, upersonlig og ufrivillig komisk ut. Det beste er gjerne å fokusere på det som er det viktigste den dagen: god stemning, fine folk og å dele et måltid og en fest sammen. Det kan være gøy med alskens morsomme dekorasjoner og detaljer når man har tid, penger og overskudd til sånt, men steminga blir ikke bedre av det. Og den blir ihvertfall ikke bedre av at bryllupet ser ut som om pynten er det viktigste! Og søk litt her inne. Du er ikke den første bruden på KG som har lurt på dette, det finnes flere tråder med gode tips. Anonymous poster hash: 8bbdb...87a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå