AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Har sett litt på næringsinnholdet i det jeg spiser, og jeg spiser en god del karbohydrater. Jeg er ganske sikker på at jeg får i meg mer enn jeg burde. Er ikke så mye fett i det jeg spiser, men er litt av det også - karbohydrater er det iallefall mest av. Får i meg godt med proteiner og får i meg alt av vitaminer og antioksidanter... Hva er egentlig karbohydrater? jada, har hørt at det er "bensin til kroppen". Men jeg har også hørt at man legger på seg av det og bør være forsiktig med karbo. Noen som kan bekrefte/avkrefte? Jeg kommer aldri til å greie å kutte ut karbo 100%, er veeeeldig glad i pasta for eksempel.. Er generelt veldig glad i mat som inneholder 10-30+- g karbo. Anonymous poster hash: 1cdf8...988
Pringle Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 (endret) Hvis du ikke spiser mer kalorier enn du forbruker, går du ikke opp i vekt. "Faren" med karbohydrater er at det øker appetitten hos mange, slik at de spiser mer kalorier enn de trenger. For mye sukker og hvitt mel er også "tomme kalorier" som kan fortrenge mer næringsrike matvarer. Men karbohydrat er ikke farlig eller fetende i seg selv. Endret 6. januar 2014 av Pringle 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 Du kan gå ned i vekt på karbohydrater også....så lenge du spiser mindre enn du forbrenner. Anonymous poster hash: 1befb...6ab
Gjest Runforit Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Som de andre sier; det er kalorier inn/ut som gjelder. Om du er fornøyd med deg selv sånn som du spiser idag så er det ikke nødvendig å endre på noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå