AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Hei. Jeg har det altså ikke lett for tiden.. Jeg har vært gift med mannen min over "lengre tid". Vi har også barn sammen. De siste to årene har vært mildt sagt stormfulle. Det har vært mye krangling, og lite tid og vilje til å pleie kjærligheten, hverandre og forholdet oss imellom. Vi har rett og slett blitt fanget av tidsklemma, små barn og oppussing. Så nå i høst ba mannen min om seperasjon. Han sa han var usikker på følelsene sine ovenfor meg, og mente vi "var vokst fra hverandre". Og jeg ble selvfølgelig knust! Jeg flyttet ut sammen med barna, og nå i jula hvor vi har vært sammen hver dag, har vi snakket mye og han forteller meg at han angrer på avgjørelsen sin(...) Han sier han vil ha meg og familien sin tilbake. At han har oppført seg ufyselig, og han ber på sine knær for at jeg skal tilgi han og gi han en ny sjanse... Så nå kommer jeg til problemet! Han inrømmer også at han har vært utro med en kvinnelig kollega(!!!) At de har rotet ilag, hatt masse kontakt på Mail og tlf, og at de har hatt sex en gang(!!!!) Og alt dette mens vi fortsatt var gift! Jeg kjenner at jeg blir fysisk kvalm nå når jeg skriver dette!!! Han har vist meg alle mld og mailer, også den mld hvor han "avslutter" forholdet sitt med henne... (Det er forresten veldig tydelig at hun har hatt følelser for mannen min). Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre!! Når han ba om seperasjon sa jeg til han at om han ombestemte seg, så måtte han gi meg beskjed. Men nå når han gir meg denne beskjeden så vil jeg bare kaste opp!!! Det var ingenting jeg ville mer i høst enn å leve som en lykkelig familie alle fire og få hjelp med alle problemene våre, men det innebar ikke utroskap eller et forhold bak min rygg! Parallellt med dette forholdet har vi gått på familievernkontoret og fått "hjelp", men nå i ettertid ser jeg alt også det var en løgn...! Så nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre? Vi har pratet masse sammen om det som har skjedd, og han lover på barnas liv at han aldri blir å gjøre samme feilen igjen mot meg.. Men KAN JEG NOEN GANG STOLE PÅ HAN IGJEN??? Fortjener han virkelig en ny sjanse?? Når jeg leser dette, så ser jeg jo selv hva jeg ville ha svart på dette innlegget! "Absolutt ikke!! Kvitt deg med svinet. Du fortjener bedre", osv osv... Men nå har det seg at de der dumme følelsene fortsatt har noe å si. Og jeg elsker han ennå. Jeg ønsker som sagt at vi skulle komme oss igjennom dette. At det aldri mer skal skje det som har skjedd. Og at vi all bli "one big happy family" igjen... Men er det noen som noen gang har overlevd noe slikt...! Finnes det noen solskinnshistorier? Jeg mener jo og tror at det er positivt at han har innrømmt alt, vist meg all (?) skriftlig kommunikasjon mellom de to, og nå trygler og ber... Men er det nå slikt at "en gang utro, alltid utro"??? Objektivt sett, så har han jo vært utro flere ganger bare med samme kvinne... Hoffhofff!!! Har det ikke lett!!! Setter utrolig stor pris på konstruktive tilbakemeldinger! Trenger det nå!! På forhånd takk! Anonymous poster hash: d4e3e...4fc
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 mange har greid å komme seg over utroskap. men det krever en hel del. ikke bare fra han men også fra deg Anonymous poster hash: 3784f...0a9 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 "En gang utro, alltid utro" er en trøstefrase sinte og forrådte ekser trøster seg med for å klare å tro på at partneren som forlot dem ikke vil bli lykkelig i neste forhold heller. Det finnes notorisk utro mennesker, så munnhellet er ikke helt uten en kjerne av sannhet, men for veldig mange stemmer det ikke. Mange mennesker har latt seg overraske over hva en selv eller partneren kan finne på hvis forholdet hangler og skaper vonde følelser over lengre tid, også de som tidligere har vært svært så bastante hva utroskap angår. Jeg er samboer med en mann som jeg traff da han var gift, og selv om jeg gjerne skulle ha vært starten av vårt forhold foruten (først og fremst av hensyn til hans daværende kone) finnes jeg ikke redd for at det skal skje igjen. Selvsagt har jeg ikke mer garanti enn noen andre, men noen folk havner i utroskap etter en langvarig og svært utmattende livssituasjon, og det betyr ikke at de er skjebnebestemt til å gjøre det igjen. Dessuten vet de som har vært utro, hva det koster og fører med seg, og i mange tilfeller er det den beste vaksinen en kan få! Så rart det enn høres ut: av og til kan en skikkelig krise være det forholdet trenger. Du sier selv at forholdet har vært dårlig, mye krangling, han valgte til slutt å flytte ut. Og så kommer dette på bordet. Det må være fryktelig for deg, og du har all min sympati! Men allikevel tenker jeg at dette lukter litt "situasjonell utroskap". Og nettopp derfor tror jeg du kan stole på at han angrer. Kanskje det virkelig gikk opp for ham hva han var i ferd med å miste? Det at han er ærlig, viser deg meldinger osv tolker jeg som at han virkelig ønsker å rydde opp og gi samlivet deres et nytt forsøk. Men det er ikke lett. Du må ta vare på deg selv og sørge for at dine behov blir møtt. Det er det minste du kan kreve, etter det du har gått igjennom. Og så må du være ærlig med deg selv: tror du at du kan legge det bak deg, hvis dere får arbeidet dere igjennom det? Hvis du innerst inne alltid vil ønske å straffe ham, eller ta igjen, eller det kommer opp i alle krangler, tror jeg det til slutt blir for slitsomt. Men med hard innsats fra ham, og med mye toleranse fra deg, er det mulig at dere får et åpnere og mer sannferdig forhold enn det dere hadde før. Selv om sårene nok aldri vil bli helt borte. Ønsker deg masse lykke til. Tiden du har foran deg vil helt sikkert bli tøff, uansett hvor veien går videre. Anonymous poster hash: 543ec...ca0 5
Britt Banditt Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Hvis du ønsker å gi han en ny sjanse, gjør det. "En gang utro, alltid utro" stemmer for noen, men langt i fra alle. Denne mannen er i hvert fall ærlig med deg nå. Du slapp å finne ut av alt selv, og at han deretter nektet for alt, selv om bevisene er der (som mange gjør). 2
Hulderen Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Hvor lenge vil han være trofast da? Til neste gang tidsklemma tar dere og han trenger litt spenninng i tilværelsen? Det er åpenbart at han har lagt ned tid og energi på å flørte med en annen i stedet for å jobbe med deres forhold. Han har nedprioritert deg og barna deres. Helt til han fant ut at gresset ikke var gønnere på andre siden. Jeg tror ikke du kan stole på ham. Han virker om en som tar letteste utvei. Mitt råd er: gå etter fornuften din. Kom deg videre, og finn en mann som du slipper å frykte skal være utro igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #7 Skrevet 6. januar 2014 Når var han utro? Lang tid tilbake? Anonymous poster hash: 257ff...c1c
Gjest Bud Skrevet 6. januar 2014 #8 Skrevet 6. januar 2014 Han har liksom krysset en grense... På den annen side har han fått smake på gresset på andre siden av gjerdet og likevel vil tilbake til deg, det må jo være positivt?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #9 Skrevet 6. januar 2014 Hadde han denne affæren etter at du flyttet ut? I såfall vil jeg ikke klassifisere det som utroskap. Han hadde jo avsluttet forholdet til deg. Dersom det var før du flyttet ut ville jeg vært svært betenkt før jeg flyttet tilbake,men ville ikke utelukket muligheten.. Anonymous poster hash: c7583...af8
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #10 Skrevet 6. januar 2014 "En gang utro, alltid utro" er en trøstefrase sinte og forrådte ekser trøster seg med for å klare å tro på at partneren som forlot dem ikke vil bli lykkelig i neste forhold heller. Det finnes notorisk utro mennesker, så munnhellet er ikke helt uten en kjerne av sannhet, men for veldig mange stemmer det ikke. Mange mennesker har latt seg overraske over hva en selv eller partneren kan finne på hvis forholdet hangler og skaper vonde følelser over lengre tid, også de som tidligere har vært svært så bastante hva utroskap angår. Jeg er samboer med en mann som jeg traff da han var gift, og selv om jeg gjerne skulle ha vært starten av vårt forhold foruten (først og fremst av hensyn til hans daværende kone) finnes jeg ikke redd for at det skal skje igjen. Selvsagt har jeg ikke mer garanti enn noen andre, men noen folk havner i utroskap etter en langvarig og svært utmattende livssituasjon, og det betyr ikke at de er skjebnebestemt til å gjøre det igjen. Dessuten vet de som har vært utro, hva det koster og fører med seg, og i mange tilfeller er det den beste vaksinen en kan få! Så rart det enn høres ut: av og til kan en skikkelig krise være det forholdet trenger. Du sier selv at forholdet har vært dårlig, mye krangling, han valgte til slutt å flytte ut. Og så kommer dette på bordet. Det må være fryktelig for deg, og du har all min sympati! Men allikevel tenker jeg at dette lukter litt "situasjonell utroskap". Og nettopp derfor tror jeg du kan stole på at han angrer. Kanskje det virkelig gikk opp for ham hva han var i ferd med å miste? Det at han er ærlig, viser deg meldinger osv tolker jeg som at han virkelig ønsker å rydde opp og gi samlivet deres et nytt forsøk. Men det er ikke lett. Du må ta vare på deg selv og sørge for at dine behov blir møtt. Det er det minste du kan kreve, etter det du har gått igjennom. Og så må du være ærlig med deg selv: tror du at du kan legge det bak deg, hvis dere får arbeidet dere igjennom det? Hvis du innerst inne alltid vil ønske å straffe ham, eller ta igjen, eller det kommer opp i alle krangler, tror jeg det til slutt blir for slitsomt. Men med hard innsats fra ham, og med mye toleranse fra deg, er det mulig at dere får et åpnere og mer sannferdig forhold enn det dere hadde før. Selv om sårene nok aldri vil bli helt borte. Ønsker deg masse lykke til. Tiden du har foran deg vil helt sikkert bli tøff, uansett hvor veien går videre. Anonymous poster hash: 543ec...ca0 +1. Som om jeg skulle skrevet det selv. Noen menn er som du sier notorisk utro, har lav moral, kan ikke holde seg til en kvinne. Men det er også mange som har vært utro, fikk føle på kroppen hvor mye det ødela, panikk av alt de kunne miste - og aldri gjør det igjen. Det er mye jobb å bygge opp tilliten igjen og ultimat sett legge det bak seg. For det må man faktisk gjøre. Man kan ikke tilgi og så gå tilbake på det, fortsette å bruke det mot ham, invadere hans privatliv eller være i overkant sjalu. Når det tilgis, så må det tilgis. Etter at sinnet har lagt seg, burde dere også ha en ærlig samtale om hva som gjorde at dette skjedde. Det er aldri så enkelt som at det "bare skjedde". Kanskje var sexen helt død, bare krangling, han følte seg ikke begjært eller respektert, osv. Misforstå meg rett - dette er hans feilgrep og ugjerning. Men hva som er bakgrunnen må dere etterhvert forsøke å kartlegge. Ikke en krangling der du motsier og kjefter mens han forklarer, men bare lytter. Du kan også bruke litt tid på å formulere det du føler og hvordan det har gått inn på deg. Og for all del, løs dette dere imellom før noe av det påvirker eller kommer barna for øre. Anonymous poster hash: 257ff...c1c 2
muffin26 Skrevet 6. januar 2014 #11 Skrevet 6. januar 2014 Hadde han denne affæren etter at du flyttet ut? I såfall vil jeg ikke klassifisere det som utroskap. Han hadde jo avsluttet forholdet til deg. Dersom det var før du flyttet ut ville jeg vært svært betenkt før jeg flyttet tilbake,men ville ikke utelukket muligheten..Anonymous poster hash: c7583...af8 hun skriver jo at de var gift mens han holdt på. Jeg hadde ikke tilgitt. Han kommer til å gjøre det igjen om han får muligheten. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #12 Skrevet 6. januar 2014 hun skriver jo at de var gift mens han holdt på. Jeg hadde ikke tilgitt. Han kommer til å gjøre det igjen om han får muligheten. Det tar lang tid å skille seg. Et forhold kan være over før den tid. Ber du kona di flytte, så avslutter du også forholdet, gift eller ei. Det er ikke lenger utroskap da ettersom løftet om å være tro samtidig opphører. Anonymous poster hash: c7583...af8
Majott Skrevet 6. januar 2014 #13 Skrevet 6. januar 2014 For meg høres det ut som dette var mest situasjonsbetinget. At dere hadde druknet i småbarn og oppussing, og "glemt" å ta vare på hverandre og forholdet oppi det.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #14 Skrevet 6. januar 2014 TS du må spesifisere når han var utro. Om det var i perioden du hadde flyttet ut eller lenger tid tilbake før dette. Anonymous poster hash: 257ff...c1c
altflyter Skrevet 6. januar 2014 #15 Skrevet 6. januar 2014 Det må være utrolig vanskelig for deg. Du må kjenne på magefølelsen... det er stort sett den som har rett i slike tilfeller. Alle er forskjellige
Alice1982 Skrevet 6. januar 2014 #16 Skrevet 6. januar 2014 Tusen takk for mange fine og ærlige svar! Han var utro fra AUG til okt. I okt ba han om seperasjon. Jeg flyttet ut og like etter i nov avsluttet han "forholdet" m sin "flørt". Nå i des kom han krypende til meg...
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #17 Skrevet 6. januar 2014 Kanskje han kommer til deg fordi du er hsns redningshavn når forholdet til den andre ikke fungerte likevel...Anonymous poster hash: 3e42a...ddc
FalconPunch Skrevet 6. januar 2014 #18 Skrevet 6. januar 2014 (endret) . Endret 8. april 2018 av FalconPunch
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #19 Skrevet 6. januar 2014 En gang utro, alltid utro stemmer ikke. Alle kan gjøre EN feil og lære av den! Var selv utro en gang for 9 år siden, kunne ikke falt meg inn å gjøre det igjen. Forøvrig var det meg det var verst for, jeg hadde så dårlig samvittighet at det gikk på helsa løs, kjærsten kom seg relativt raskt over det :-) Anonymous poster hash: 2e4c9...d4f 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #20 Skrevet 6. januar 2014 TS, du skriver at de hadde sex én gang? Hadde de sex én gang i perioden august til november, har han vel ikke gått all the way før separasjonen var et faktum? Betyr det at kontakten mellom dem var på flørtestadiet før separasjonen?Anonymous poster hash: 24278...688
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå