AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Her er mitt dilemma. Jeg gifter meg i juli og veier nå en god del kilo for mye, bruker størrelse 48 i bukse og 46 oventil. Jeg har fått to barn på rappen og yngste blir fremdeles ammet så må vente et par måneder med "slankekur". Planen er å spise sunt og trene masse framover og regner med å gå ned noen størrelser. Hva i all verden gjør jeg med kjole? Hvor sent kan jeg bestille og hva slags størrelse kan jeg tørre å gå for? Hvordan håndterer butikkene slike problemstillinger. Er det i det hele tatt noen butikker som har prøvemodeller i min nåværende størrelse? Bor litt utenfor Oslo.Anonymous poster hash: 485b8...39b
Gjest Anubiel Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Jeg vet at i alle fall Brudekjolen i Oslo har kjoler i litt større størrelser. Jeg har ikke prøvd dem selv, men da jeg var der var det ei jente som prøvde litt større kjoler. Utvalget var riktignok mindre enn utvalget av prøvekjoler i str 36-40. Jeg har tenkt å forsøke å gå ned i alle fall en størrelse før bryllupet, men jeg vil kjøpe kjolen allerede neste måned. Dette fordi det er lang leveringstid. Minst 5 måneder i forveien, fikk jeg beskjed om. Og jeg satser heller på å få kjolen sydd inn, enn at jeg går på en smell og kjøper en kjole som blir for liten.
FalconPunch Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 (endret) . Endret 8. april 2018 av FalconPunch
Gjest Tekola Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Jeg er ca. samme størrelse som deg. Fant et par salonger i Drammen med litt andre størrelser (husker dessverre ikke navn). Endte til slutt med å dra til Brudehuset på Hamar, og der var det utrolig god service og ikke noe problem med størrelsen min. Det føltes som om jeg kunne velge og vrake i alle kjolene deres, så om du har ork til å sette deg på toget så anbefaler jeg dem på det sterkeste! En kjole med snøring har ofte et spenn på tre størrelser, altså kan de snøres en opp eller en ned ved behov, sånn jeg forstod det. Mulig det bare gjelder enkelte modeller. Jeg ville ikke kjøpt en alt for liten kjole, sånn at det ender som et ekstra stressmoment før bryllupet, i hvert fall!
Pimpel Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har slanket meg inn i min kjole. Men jeg hadde og har fortsatt svært god tid. + at jeg visste sikkert at jeg kom til å klare å gå ned. Og at kjolen da ville bli perfekt Jeg ville gjort som Tekola nevner. Kjøp en kjole med snøring. Da har du ikke det samme stresset (som meg) at du MÅ slanke deg inn i kjolen. Dersom drømmekjolen har glidelås, er det sjeldent noe problem å få satt inn snøring i stedet for Med to små barn, amming og et bryllup å planlegge, hadde jeg ikke orket stresset med en for liten brudekjole. Lykke til! Det er jammen meg ikke lenge igjen!
våren14 Skrevet 11. januar 2014 #6 Skrevet 11. januar 2014 Kjøp kjøp kjole med snøring, og dessuten kan den sys inn dersom du faktisk går ned i vekt. Best å kjøpe en som passer nå, tilfelle du ikke gjør det. Vent med å få tilpasset den hos skredder til det nærmer seg og kroppen din er ca det den vil være da. Spør i salongene, alle bruder har den utfordringen, de har sikkert gode råd om hvordan å løse det
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 Er vel lurt å kjøpe kjole nå snart om du skal kunne velge fritt siden det stort sett er bestillingstid. Om du vet du klarer å vere strukturert, spise sunnere og trene mer, så tror jeg nok du vil komme langt til sommeren om du pr i dag ikke trener og har et usunt kosthold. Men om du pr i dag ikke spiser så mye/usunt, og beveger deg en del, og du i tilleg vet du ikke er så strukturert, så er det jo ikke sikkert du klarer å gå ned så mye. Du sier du har to tette barn, kan det da hende du ikke sluttet å amme innimellom? Husk da at når du nå slutter å amme, så vil det bli vanskligere å gå ned! De sies at når man ammer forbruker kroppen ca 500 kcal mer for dag. Venninna mi la på seg 10 kg når hun sluttet, fordi hun hadde fått en vane å spise sjokolade hver eneste dag som hun fortsatte med etter hun sluttet å amme. Hun advarte meg, og jeg klarte å begrense meg, og la bare på meg en kilo eller to. Så bruk ammingen for det den er verdt! Spis så sunt du kan, og gå så mye turer/tren mye. Det går ikke ut over ammingen, man skal bare ikke SLANKE seg som i hardtrening og veldig lite kcal (Søsteren min gikk på Fedon når babyen var 3 mnd. skulle spise lite og ofte, og ingenting innimellom måltidene. Når hun ammet skulle hun ha hele 6 måltider for dag! Skulle gå minst 3 timer i mellom måltidene, men maks 4! Så innimellom der skulle hun spise. Hun raste ned i vekt, men mistet ikke noe melk (Husk såklart å drikke MYE vann ) Jeg selv skal ned ca 10 kg før jeg gifter meg, men jeg har et år ekstra på meg enn deg Begynner nå snart, må bare få rester av julegodteri/kaker/brus ut av huset først Anonymous poster hash: 45a89...235
lillemeg90 Skrevet 13. januar 2014 #8 Skrevet 13. januar 2014 Jeg kjøpte kjole i helgen og planen er i allefall at jeg skal ned en god del kg til bryllupet, slik kjolen er nå så kan jeg bruke den selv om jeg ikke går ned så mye som jeg vil, men jeg kan også ned 1-2 størrelser før jeg må bytte kjole (snøring i ryggen er fine greier:)). De sa at om jeg gikk ned veldig mye så skulle de være behjelpelige med å få inn kjole i min daværende str.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #9 Skrevet 15. januar 2014 Tusen takk for svar, jeg er optimistisk, er ute på lange gåturer med vogn og spiser sunnere. Vekta viste 5 kg mindre enn jeg trodde også. Jeg har litt angst for å oppsøke brudesalonger i min størrelse men får bare bite tenna sammen.Anonymous poster hash: 485b8...39b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå