Gå til innhold

Time hos legen for å få ny rekvisisjon til fysioterapi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kronisk lidelse, som gjør at jeg må gå til fysio 1-2 ganger i uken. Fysioterapeuter min sa sist at jeg måtte få ny rekvisisjon. før har jeg bare ringt til legekontoret så skriver de ut en ny. Legen kjenner meg godt, og vet om tilstanden. Men sekretæren som tok telefonen i dag påstår jeg må bestille legetime for det. Ma man virkelig ta fri fra jobb, ned på legekontoret, betale 230 kr for å motta ett stk papir?! Legen skal jo ikke undersøke meg. *oppgitt*

Anonymous poster hash: 3c04b...e51

Videoannonse
Annonse
Gjest Blomst83
Skrevet

Prøv igjen i mårra,og håp på at det er en annen sekretær som tar telefonen.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor behøver du ny rekvisisjon?

Det må enten være fordi fysioterapeuten ønsker legens vurdering av behovet for videre fysioterapi, eller fordi en eller annen regel krever at legen vurderer behovet for videre fysioterapi.

Da må legen gjøre en slik vurdering.

Noen ganger krever det legetime, men ikke alltid.

Hvilke undersøkelser som skal gjøres, må også legen vurdere.

Legens oppgave er ikke bare å skrive ut et papir.

Anonymous poster hash: 7135c...a9b
Gjest Blomst83
Skrevet (endret)

Men hvorfor behøver du ny rekvisisjon?

Det må enten være fordi fysioterapeuten ønsker legens vurdering av behovet for videre fysioterapi, eller fordi en eller annen regel krever at legen vurderer behovet for videre fysioterapi.

Da må legen gjøre en slik vurdering.

Noen ganger krever det legetime, men ikke alltid.

Hvilke undersøkelser som skal gjøres, må også legen vurdere.

Legens oppgave er ikke bare å skrive ut et papir.

Jeg går selv i fysio,og er kroniker. En rekvisisjon gjelder bare for så og så mange timer,og så må man få ny. Det er standar prosedyre,og da skriver bare legen bare ut en kopi med ny dato vel og merke,skriver under og gir til meg. Regner med at det er slik for ts også.

Endret av Blomst83
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går selv i fysio,og er kroniker. En rekvisisjon gjelder bare for så og så mange timer,og så må man få ny. Det er standar prosedyre,og da skriver bare legen bare ut en kopi med ny dato vel og merke,skriver under og gir til meg. Regner med at det er slik for ts også.

Legen skal vurdere behovet.

Hun/han er ikke en billettør som bare skal levere billetter til fysioterapi.

Gjest Blomst83
Skrevet

Legen skal vurdere behovet.

Hun/han er ikke en billettør som bare skal levere billetter til fysioterapi.

Du vet tydligvis ikke hva du prater om.

AnonymBruker
Skrevet

Du vet tydligvis ikke hva du prater om.

Det er et typisk tegn på å ha tapt en diskusjon når du begynner med personangrep.

Hvorfor tror du at du behøver ny rekvisisjon fra legen hvis det ikke er fordi noen har bestemt at legen skal bekrefte behovet for videre fysioterapi?

Gjest Blomst83
Skrevet

Det er et typisk tegn på å ha tapt en diskusjon når du begynner med personangrep.

Hvorfor tror du at du behøver ny rekvisisjon fra legen hvis det ikke er fordi noen har bestemt at legen skal bekrefte behovet for videre fysioterapi?

Det er det ikke ment som,men du kom med et svar til min komentar som ikke stemmer.Jeg har gått fast i fysio i over 10 år av samme grunn.Er kroniker som nevnt,så jeg trenger ingen undersøkelse. Fysioterapauten min gir beskjed når rekvisisjonen "nærmer seg slutten",og så gir jeg beskjed til legen. Og jeg kan kan bare ringe gi beskjed, og hente ny rekvisisjon i resepsjonen,eller få den sendt i posten. Så legen min trenger ikke å undersøke noe.

AnonymBruker
Skrevet

Det er det ikke ment som,men du kom med et svar til min komentar som ikke stemmer.Jeg har gått fast i fysio i over 10 år av samme grunn.Er kroniker som nevnt,så jeg trenger ingen undersøkelse. Fysioterapauten min gir beskjed når rekvisisjonen "nærmer seg slutten",og så gir jeg beskjed til legen. Og jeg kan kan bare ringe gi beskjed, og hente ny rekvisisjon i resepsjonen,eller få den sendt i posten. Så legen min trenger ikke å undersøke noe.

Legen må gjøre en vurdering.

Når det gjelder deg og din sykdom gjør din lege vurderingen uten at du behøver å komme til time for å bli undersøkt.

For andre pasienter kan det være nødvendig med legetime og undersøkelse.

Du kan ikke generalisere ut i fra egen situasjon, slik du har gjort i denne tråden.

Gjest Blomst83
Skrevet

Legen må gjøre en vurdering.

Når det gjelder deg og din sykdom gjør din lege vurderingen uten at du behøver å komme til time for å bli undersøkt.

For andre pasienter kan det være nødvendig med legetime og undersøkelse.

Du kan ikke generalisere ut i fra egen situasjon, slik du har gjort i denne tråden.

Jeg har ikke generalisert noe som helst. Det var du som startet med å si til ts at vedkommende måtte til legen først osv osv,og da sa jeg at det ikke var sånn. Har hele veien brukt meg selv som eksempel.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke generalisert noe som helst. Det var du som startet med å si til ts at vedkommende måtte til legen først osv osv,og da sa jeg at det ikke var sånn. Har hele veien brukt meg selv som eksempel.

Ikke tillegg meg meninger som jeg ikke har.

Hvis du leser mitt første innlegg igjen, ser du at jeg har skrevet at legen må gjøre en vurdering av behovet for videre fysioterapi, og at noen ganger krever det legetime, men ikke alltid.

Jeg leste ditt "Prøv igjen i mårra,og håp på at det er en annen sekretær som tar telefonen." som at du generaliserte egne erfaringer som grunnlag for å mene at trådstarter hadde fått feil svar.

Gjest Blomst83
Skrevet

Ikke tillegg meg meninger som jeg ikke har.

Hvis du leser mitt første innlegg igjen, ser du at jeg har skrevet at legen må gjøre en vurdering av behovet for videre fysioterapi, og at noen ganger krever det legetime, men ikke alltid.

Jeg leste ditt "Prøv igjen i mårra,og håp på at det er en annen sekretær som tar telefonen." som at du generaliserte egne erfaringer som grunnlag for å mene at trådstarter hadde fått feil svar.

Grunnen til at jeg svarte det var fordi ts sa h*n alltid hadde ringt,at legen kjente situasjonen,men nå gikk det ikke. Ergo tenkte jeg at det var en ny sekretær,men at hvis ts prøvde igjen og fikk pratet med en annen ville det orden seg. Jeg ville aldri ha svart det hvis ts ikke var så spesifik i hi.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått til fysio over 1 år nå. Når jeg trenger ny rekvisisjon ringer jeg bare legekontoret uten og må ha time hos legen. En rekvisisjon er for 24 behandlinger. Har aldri trengt ny legevurdering den tar min fysio etterhvert.

Anonymous poster hash: 3468d...345

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...