Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i fjor på utveksling i 3 måneder i Kina. Det gikk overraskende greit med tanke på at jeg hadde (og fortsatt har) kjæreste her hjemme. Nå har det seg sånn at jeg har fått muligheten til å dra tilbake til Kina 2 måneder på en ny utveksling nå i vår. Jeg er bare så usikker på om det er dårlig gjort overfor kjæresten å dra bort 2 måneder så raskt igjen? Han har sagt at han naturligvis ønsker å ha meg her, men at han forstår at jeg har lyst å reise nå som jeg har muligheten. Hva ville dere gjort? Er det egoistisk å dra bort 2 måneder fra kjæresten når jeg nylig har vært bortreist fra han? Vil ikke at han skal tvile på mine følelser for han! Er bare det at jeg nå har muligheten til å dra, og da frister det jo litt å ta den muligheten. Vi bor ikke på samme sted til vanlig, så får uansett ikke sett han hver dag dersom jeg blir i Norge. Så hva gjør jeg: Dra/ikke dra? Greier ikke bestemme meg, så setter stor pris på innspill, eller eventuelt å høre andres erfaringer! :vetikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 måneder er da ikke lenge. Jeg hadde dratt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du ikke drar, kan det hende du vil angre på at du ikke tok en så stor og spennende mulighet, senere i livet. Og dersom forholdet ikke tåler at du reiser vekk så kort tid, så bør dere ta en prat, tenker jeg. Fordi han burde glede seg på dine vegne, dere burde være spente sammen, og to måneder? Det er ingenting! Kommer til å gå kjempefort, og du kommer til å ha det veldig veldig gøy. Dere kan jo ringes, tekstes, skypes?

Anonymous poster hash: c2a5f...fbd
  • Liker 1
Skrevet

Takk for innspill. Er så usikker på hva jeg innerst inne vil selv.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Dersom du ikke drar, kan det hende du vil angre på at du ikke tok en så stor og spennende mulighet, senere i livet. Og dersom forholdet ikke tåler at du reiser vekk så kort tid, så bør dere ta en prat, tenker jeg. Fordi han burde glede seg på dine vegne, dere burde være spente sammen, og to måneder? Det er ingenting! Kommer til å gå kjempefort, og du kommer til å ha det veldig veldig gøy. Dere kan jo ringes, tekstes, skypes?

Anonymous poster hash: c2a5f...fbd

What (s?)he said.

airplane-emoticon-propeller.gif

Endret av Mrs. Random Nick
Skrevet

Du drar :) Slike muligheter får man ikke ofte, og 2 måneder er ikke lenge :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke to mnd er lenge.
Min kjæreste skal i militæret, og blir altså borte ET ÅR, synes ikke det er egoistisk heller. Hadde vært mer egoistisk å nekte kjærestene å dra

Anonymous poster hash: 0a9d3...eec
  • Liker 1
Skrevet

Synes du skal dra :) 2 mnd er ikke så lenge, og det er når man ikke bor sammen at det er lettere å gjøre slikt også. Før hverdagen henter en litt mer inn :)

Gjest Ciegus
Skrevet

Jeg ville reist. Kjæresten min greide seg helt fint da jeg var bortreist 6 mnd, og jeg vet at jeg fint kunne gjort det igjen med hans velsignelse (jeg derimot orker ikke 6 mnd borte fra han igjen. Men 2 mnd hadde jeg absolutt blitt med på!).

Skrevet

Hva hvis lengden er 6-7 måneder da? Er det fortsatt greit?

Gjest Ciegus
Skrevet

Hva hvis lengden er 6-7 måneder da? Er det fortsatt greit?

Ja.

Altså, det kommer jo helt an på hvilken situasjon man er i. Eier man bolig sammen, og man ikke har råd til å betale mens man er på reise - da er det ikke greit uten videre. Har man barn sammen - ikke greit uten videre. Hvis den som blir igjen har store problemer med det - ikke greit uten videre (men da må man ta en totalvurdering av situasjonen, jeg kunne ikke vært sammen med en som nektet meg å reise).

Det er ikke noe sort-hvitt svar. Men hvis kjæresten sier det er greit, og man selv synes det er greit, ja, da er det jo greit???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...