Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hjelp, angrepille

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ubeskyttet sex lørdag natt (var nok i 3-4 tiden om natten) og apoteket hadde stengt i dag. :(

Er det for sent å ta angrepille i morgen? Om jeg kjøper med en gang de åpner? Har ikke fått sove, er så redd.. Vet det var dumt av meg, men var full og tenkte ikke så langt.. så vil helst ikke få kjeft her, selv om jeg vet at jeg burde tenke lenger..

Fungerer den etter såpass lang tid? Lest at man helst skal ta den innen 12 timer.. men at man kan innen 72. Er det dårligere virkning da??

Og, hvor stor sannsynlighet er det for å bli gravid med å ha ubeskyttet sex EN gang? Er det vanlig å bli gravid etter bare en gang liksom? :(

Jeg er 18 år, og han jeg holder på med er 20. Så vi er vel i den mest "fruktbare" alderen?.....

Anonymous poster hash: 015ee...bac
Skrevet

1. Det er ikke sikkert at du er gravid, det skal faktisk litt til.

2. Jo senere du tar angrepillen, jo dårligere ''virker'' den. Den er bare som en litt stor dose hormoner.

Jeg ville dratt til apoteket med en gang det åpner. Det er best å ta den så tidlig som mulig, men hvis imorgen er første mulighet til å ta den kan det jo ikke direkte skade, selv om den ikke får den beste effekten.

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke forsent. Men husk at de selger angrepiller på mange butikker som har åpent på søndager og :) Har også sett det på bensinstasjoner :)

Anonymous poster hash: 4c1d1...6b7
AnonymBruker
Skrevet

Angrepillen tuller ganske godt med hormonene. Når jeg har tatt den har den gitt meg mange symptomer på graviditet (ømme brystvorter, murringer i magen osv). Er ikke alle som får slike bivirkninger, men greit å vite om det.

Anonymous poster hash: a855b...cdf
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :) Tok den i går morges, og merket ingen symptomer i det hele tatt. Men nå nettopp begynte jeg å få noe som ligner på begynnende menssmerter, men jeg skal ikke få mensen før en ukes tid omtrent. Er dette vanlig? :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :) Tok den i går morges, og merket ingen symptomer i det hele tatt. Men nå nettopp begynte jeg å få noe som ligner på begynnende menssmerter, men jeg skal ikke få mensen før en ukes tid omtrent. Er dette vanlig? :)

Bivirkninger kan du slite med i flere måneder etterpå om du er uheldig. Jeg fikk dem ikke med en gang. var ca en uke etter jeg tok den så fikk jeg utrolig ømme brystvorter, tidlig mens, og mensmurringer og hetetokter den siste måneden. (har tatt 4 graviditetstester for sikkerhetsskyld, men vet jo at det egentlig er pilla)

Anonymous poster hash: a855b...cdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...