Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere!

Alle blir jo sjalu av og til, noen mer andre mindre. Jeg er nok av den typen som blir fort sjalu, og det er fryktelig irriterende...prøver å beherske meg men noen ganger går det ikke. Noen som kjenner seg igjen?

Pga dette så blir jeg ofte usikker på når det er greit å bli sjalu og når jeg overreagerer, jeg klarer ikke alltid å se det.

Et eksempel er at mannen min som er en veldig sosial og utadvendt mann og er i kontakt med folk hele tiden gjennom jobb sender mail til en annen dame i et annet firma og spør om det blir noe av det årlige arrangemanget som er avsteds og som er en fest. Er dette noe noen ville reagert på? jeg kjenner jeg gjør det selvom det sikkert er teit, skjønner ikke hvorfor han skal sende privat mail til henne om det?

Anonymous poster hash: 0122d...7f3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg plages aldri av sjalusi, når det bare er tullesjalusi. Tullesjalusi kan komme fra mennesker som egentlig ikke er veldig sjalu av seg. Og når det bare er noe dumt, som begge vet.

Alvorlig sjalusi er jo greit og lov det også, men da helst med grunn! Er det ubegrunnet må en ta tak i seg selv.

Anonymous poster hash: 7f5e5...093
Skrevet

Hei dere!

Alle blir jo sjalu av og til, noen mer andre mindre. Jeg er nok av den typen som blir fort sjalu, og det er fryktelig irriterende...prøver å beherske meg men noen ganger går det ikke. Noen som kjenner seg igjen?

Pga dette så blir jeg ofte usikker på når det er greit å bli sjalu og når jeg overreagerer, jeg klarer ikke alltid å se det.

Et eksempel er at mannen min som er en veldig sosial og utadvendt mann og er i kontakt med folk hele tiden gjennom jobb sender mail til en annen dame i et annet firma og spør om det blir noe av det årlige arrangemanget som er avsteds og som er en fest. Er dette noe noen ville reagert på? jeg kjenner jeg gjør det selvom det sikkert er teit, skjønner ikke hvorfor han skal sende privat mail til henne om det?

Anonymous poster hash: 0122d...7f3

Jeg sliter med det samme. Overdreven sjalusi, men jeg er klar over det og kan jobbe med det. Selve følelsen kan du jo ikke kontrollere, men reaksjonene derimot. Er ikke bestandig like enkelt å holde reaksjonene i sjakk til du har fått en ordentlig forklaring, men første steg er jo å være oppmerksom på det..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i mot dette med å si at "det er ikke LOV til å være sjalu". Det er mye verre å holde det innestengt. Alt kommer an på hva man gjør ut av det.

- Er man sjalu av seg?

- Er man lett sint?

- Er man såret?

- Er man sta?

Alt dette er lov. Hva gjør du ut av det? Det er det som teller for min del.

Anonymous poster hash: 5e386...6ef
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...