Gå til innhold

venninen min får alt hun peker på

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

venninnen min er 24 år og bor fortsatt hjemme. Hun får vel rundt 10.000 kr i støtte av nav hun kun kan bruke på seg selv. Hun har en stue, bad og rom for seg selv og jeg merker at hun har fått ny sofa, seng, kommode, og flere ting på ikea av pappaen sin. Han handler også all mat. Istedet for å spare selv (bruke penger på klær, osv) så får hun av far.

Er det ikke dette å være bortskjemt?

hun bor jo hjemme fordi det er altfor dyrt å flytte for seg selv og fremdeles går på vgs.

Anonymous poster hash: 9b675...8c6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

han betaler også legevaktreninger, (mye ut og inn, psyk) lege, tannlege, medisiner... altså det hun syns er "kjedelig" å bruke penger på

Skrevet

Jeg skjønner ikke - hun bor hjemme og går på vgs og får støtte på 10 000 av nav i mnd?

• Liker 1
Skrevet

Utifra beskrivelsen din så syns jeg det er bortskjemt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke - hun bor hjemme og går på vgs og får støtte på 10 000 av nav i mnd?

Ja, når du sier det så lurer jeg på det samme.

AnonymBruker
Skrevet

Man får vel ikke støtte fra nav så lenge man er student, hvis det ikke er noe spesielt som ligger bak? 24år og går fremdeles på vgs?

Er hun syk eller noe da? Isåfall skjønner jeg det om hun får ekstra hjelp fra både familie og nav.

Anonymous poster hash: 33ab4...e37
Skrevet

Ja, når du sier det så lurer jeg på det samme.

Om hun er 24 år går hun nok ikke på vgs, men hun går kanskje på privatskole og er privatist?

Og hun er sikkert på AAP.

AnonymBruker
Skrevet

Man får vel ikke støtte fra nav så lenge man er student, hvis det ikke er noe spesielt som ligger bak? 24år og går fremdeles på vgs?

Er hun syk eller noe da? Isåfall skjønner jeg det om hun får ekstra hjelp fra både familie og nav.

Anonymous poster hash: 33ab4...e37

Enig i denne, hun er nok på AAP og skal fullføre vgs.

Anonymous poster hash: 75546...90e

Skrevet

Høres ut som venninnen din er syk og derfor trenger litt ekstra støtte. Ser du skriver at han betaler legeregningene hennes og nevner psykisk sykdom. Kanskje faren hennes gjør henne en bjørnetjeneste ved å hjelpe henne så mye. men det kan jo hende hun trenger all hjelpen hun får også. Hvem vet?

Men det er i såfall noe som er mellom venninna di, faren hennes og nav. Og ikke noe du trenger å bry deg opp i synes jeg. Man skal være forsiktig med å stemple psykisk syke som late eller bortskjemte uten å vite omfanget av hva som foregår.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

AAP og spesialskole for pysiske syke for å ta opp vgs, ja

nei, har vel egentlig ikke noe med den. Merket meg bare engang at hun sa "jeg venter til jeg er med pappa, da kan han betale". fordi hun ikke gadd å bruke sine egne penger.... men hennes penger går jo også tom

AnonymBruker
Skrevet

Gidd å være misunnelig på venninna di som sliter psykisk og aldri kommer til å forlate barnerommet.

Konsentrer deg heller om å gjøre deg selv lykkelig. Jobb hardt på skolen og jobb og du vil få belønning du også.

Anonymous poster hash: 7262b...8f0
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gidd å være misunnelig på venninna di som sliter psykisk og aldri kommer til å forlate barnerommet.

Konsentrer deg heller om å gjøre deg selv lykkelig. Jobb hardt på skolen og jobb og du vil få belønning du også.

Anonymous poster hash: 7262b...8f0

Jaja ro ned.

Hadde du svart det samme om jeg sa at det var jeg ts det var snakk om? ;) virker som folk elsker og forsvare, men å angripe er enda gøyere her!

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke at mat og sykehusregninger spandert på av far gjør henne bortskjemt..

Hun er heldig, mange som må betale husleie fra de blir 18 og kanskje tidligere også. Men jeg har alltid fått mat av mine foreldre, og om jeg tilfeldigvis må til legen eller noe, får jeg også penger til det om jeg spør.

Synes det er en hyggelig gest av foreldrene, og noe man bør være takknemlig for og ikke ta for gitt, men ikke bortskjemt...

Anonymous poster hash: 13900...e81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...