Gå til innhold

Hvordan sosialiserer hesten med mennesker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har fått god kontakt med en hest :fnise: Har egentlig null erfaring med hester, men denne hesten kommer alltid til meg når jeg står ved gjerdet og titter litt på dem. Jeg pleier å gå forbi der daglig på vei til bussholdeplassen min, og innimellom pleier jeg å gi han et eple :fnise: (de som eier hestene synes bare det med eple og slikt er koselig).

Hittils har vi bare stått der, sett på hverandre og tygget et eple sammen på hver side av gjerdet. Men nå har vi visst blitt såpass godt kjent at han har begynt å "vaske skoene mine", drar av meg lua(!), og i tillegg har han faktisk gitt meg et kyss i ansiktet (uforventet).

Jeg trodde ikke hester holdt på sånn :fnise: Betyr dette at han liker meg? Ser jo at hestene står å napper og styrer på hverandre og steller. Ser han på meg som en av hestene? :danse:

Anonymous poster hash: 1cf25...88c
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, men gud så søt du er, haha :D takk for smilet!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er godt gjort, for hester er byttedyr og du er på en måte et rovdyr i deres øyne - før de kjenner deg helt. Hester sosialiserer generelt forskjellig med mennesker. Noen er reserverte mens andre er kjempe sosiale.

Du har møtt litt av en sjarmør! ;) Gi han et kyss tilbake, seier eg!

Anonymous poster hash: 45d20...35b
  • Liker 2
Gjest bustyvel
Skrevet

Bra du har spurt om du kan få fôre hesten på andre siden av gjerdet, for det er det ikke ale hesteeiere som liker. Hvorfor skal det være så vanskelig å sosialisere en hest? De fleste hester er kontaktsøkende og nysgjerrige av natur, og glad i mennesker. Min hest elsker sko, og slikker og gnager på sko så fort hun får muligheten :P

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende han smisker litt med deg for å få flere epler. :P

Anonymous poster hash: d5a3c...e15
  • Liker 2
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Hester er veldig sosiale dyr, og også veldig fysiske. De liker kroppskontakt, og gutta kan være ganske orale (alt skal smakes på og nappes i). Noen er så klart mere sosiale en andre. Høres ut som en herlig koseklump du har funnet her. Finner du de rette kløpunktene også, så er dere helt på nett. Kos dere sammen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åå, så søtt! Hester er koselige dyr. De elsker å bli kost mellom ørene og i manen, Som andre dyr har de ulik personlighet. Husker da jeg gikk på rideskolen så var det en hest som var så glad i meg, hun pleide å gni mulen mot armen min og ville ha kos.

Anonymous poster hash: de6d6...dc7
  • Liker 1
Skrevet

HeHe, så koselig :) Noen bare klikker, uansett om du er vant til hest eller ikke. Kunne egentlig like så godt vært en hund hvis du skjønner hva jeg mener? Blir det samme som at jeg som driver med hest så absolutt ikke går overens med alt av hest!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...