mobba97 Skrevet 6. januar 2014 #1 Skrevet 6. januar 2014 Shalom! Nå er kloken 1:00 og jeg får absolutt ikke sove. Dette skjer utrolig ofte. Jeg tenker på alt når jeg prøver å sove, dette har jeg gjort helt siden jeg var veldig liten. Noen ganger føler jeg at jeg lever i konstant angst. Når jeg legger meg til å sove begynner jeg ofte med å tenke på dagen, så morgendagen, men plutselig er jeg langt borte fra de "positive" tankene. Jeg begynner å tenke på livet etter døden, hva jeg skal bli, karakterene på skolen. Jeg tenker egentlig på alle problemene mine. Jeg stresser mye rundt dette, i tillegg til andre ting som usikkerhet på meg selv og lignende. "Kommer jeg til å bli noe i det hele tatt?" Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for å slippe å tenke på disse tingene?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Åh, dette lurer jeg også på. Jeg får et helt ekstremt tankekjør med en gang jeg legger hodet på puta. Er så lei av å ikke få sove at jeg har lyst til å bare gråte... men det hjelper jo ikke det heller. Anonymous poster hash: 9532f...304
Lisa-Marie Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 Jeg gjør også det når jeg har begynt med noe nytt o.l. "Vandret fra det normale liv". Feks gjorde jeg det når jeg hadde kjøpt min første hest, en livsdrøm gått i oppfyllelse når jeg var 16. Hesten var kjøpt og jeg ventet på å få den hjem. På dagtid kikket jeg på hesteutstyr og tenkte på alle de fine turene jeg skulle ta, men på natten... Da begynte alle tankene, jeg jeg husker jeg tenkte "hva i he*** har jeg gjort nå" og jeg var overbevist om at jeg ikke kom til å klare å ha egen hest. Men når jeg stod opp om morgenen var det bare positive tanker igjen. Dette skjedde også når jeg hadde fått ny jobb, og når jeg søkte meg inn på skole igjen etter noen år i arbeid. Når man har fått en normal og vandt rytme på hverdagen vil man ikke stresse så mye tror jeg. Jeg er i værtfall en person som ikke tåler for mye forandring og overaskelser. Så når jeg hadde fast jobb og fikk lønnen min hver måned, og dagene liksom ble veldig like så var jeg helt i ro :-) Høres ufattelig kjedelig ut men ;-) 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Ta noen virkelig dype pust. Og når du ligger der og tenker (MÅ PRØVES!) tar du opp øynene dine, og beveger dem! Prøv å titt til høyre og venstre, i hjørnene i taket. Husk at det er øynene du skal bevege, ikke snu med hodet osv. Denne teknikken lærte jeg når jeg hadde PTSD Anonymous poster hash: eb297...b05 1
mobba97 Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2014 Tusen Takk for svar ! :D Disse tipsene skal jeg prøve! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå