Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Estrela
Skrevet

Noen flere enn meg her inne som elsker film-musikk?

Elsker det, spesielt instrumentaler. Så mye følelser, action, osv... Jeg "ser" alt som hender, enda jeg ikke nødvendigvis har sett filmen musikken er fra. :ler:

Har en merkelig, uforståelig forkjærlighet for triste, sentimentale musikkstykker ala temaene i "Cast Away", "Titanic", "Braveheart", "Ringenes Herre" (Enya - May it be) osv.

Da triller ofte tårene, kan man vel si....

Så- anyone?

Videoannonse
Annonse
Gjest Étoile
Skrevet

Jepp, film-musikk er bra! :D

Musikken fra City of Angels er en av mine favoritter. Ellers så synes jeg Tarantino har mye genial musikk i filmene sine.

Skrevet

Ja, hører endel på det, har ikke så sansen for soundtrack av typen sleng-sammen-noen-sanger-fra-kjente-band, "scores" derimot...fantastisk.

Har mye av John Williams, hvis du liker litt melankolske stykker er A.I. kanskje å anbefalle, og definitivt Schindler's List.

Ellers er Stigmata (Billy Corgan / Mike Garson) en god blanding av veldig triste (men nydelige) pianostykker og litt mer elektroniske greier, snodig men flott.

Ellers er Ennio Morricone er genial, noe trist, men mest stilig og ganske varierende. Tarantino har "rappa" også mye fra denne karen :wink:

:digge:

Noe som også er bra er musikken fra Den Lengste Reisen av Bjørn Arve Lagim og Tor Linløkken som kan lastes ned her på den offisielle sida. Men jeg anbefaller å laste ned zip-fila med alle sporene istedenfor å laste ned en og en fil fordi den siste fila av en eller annen grunn ikke er hel.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jepp, film-musikk er bra! :D

Musikken fra City of Angels er en av mine favoritter. Ellers så synes jeg Tarantino har mye genial musikk i filmene sine.

:Nikke: :Nikke:

Clea

Skrevet

Jeg er ikke spesielt glad i filmmusikk. Har musikken fra Titanic og Piano, og det er fint, men alle sangene er jo omtrent prikk like, litt kjedelig i grunn. Filmmusikken til Top Gun synes jeg er bra, men så er jeg glad i 80-tallsmusikk da.

Skrevet

Ja, det er nydelig..

Gleder meg til filmmusikken til Troja kommer på CD, den var kjempefin.

Gjest Starya
Skrevet

Har musikken til Piano, Matrix 1+2, City of Angels, Freaky Friday (guttungens.. ;) ), Braveheart, Spiderman og en til jeg ikke kommer på i farta.

Jeg er glad i filmmusikk rent generelt, da selvsagt fra filmer jeg liker. ;)

Gjest lekebøll
Skrevet

Enya - May it be

:Drømmer bort: (minner!)

Skrevet

Er egentlig ikke så glad i filmmusikk, men falt pladask for Ringenes Herres'.

Gjest Frigg
Skrevet

Jeg :hjerte: filmmusikk!

Noen som har hørt musikken fra Gladiator? Er den ikke aldeles nydelig?

Gjest Estrela
Skrevet

Noen som har hørt musikken fra Gladiator? Er den ikke aldeles nydelig?

Jooo! :)

Skrevet

Ringenes Herre - spesielt Rohan-temaet, Gladiator - "drømmesekvensen", og Interview with the Vampire - åpningen & Louis' tema... Masse fin filmmusikk!!! :-)

Gjest Pterodactylkake
Skrevet
Ringenes Herre - spesielt Rohan-temaet

Æææ! Nå fikk jeg frysninger!

Skrevet

Æææ! Nå fikk jeg frysninger!

Ikke sant? Fryser/grøsser alltid bare ved tanken på det... :hår: :-)

Skrevet

Jaaa :D

Mye flott filmmusikk. Får helt grøsnnger noen ganger (positive sådan!)

Mye vakkert, og mye tøft og, som i f.eks "Starsky & Hutch" - knallbra film med kul musikk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...