Gå til innhold

Hvor lenge dater dere før dere blir kjærester?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg ikke så god på dette. Har datet en måneds tid nå, og vi har overnattet hos hverandre og kysset og kost men ikke ordentlig sex, det kan jeg godt vente med. Jeg vil gjerne vite om det kan bli noe mer, føler han holder tilbake, vi begge trenger tid, vi dater ingen andre, men samtidig føler jeg at jeg trenger litt tid på å bli kjent. Nå har jeg kommet til det punktet hvor jeg føler at det er på tide å bli kjærester. Eller er det for tidlig? Vi finner på noe sammen nesten hver dag og overnatter så ofte som vi kan. Har prøvd å ta kjærestepraten med han, men fikk at han vil ha meg, vi kan godt finne på ting sammen og folk rundt tror nok at vi er kjærester, men at vi ikke er det. Jeg måtte ikke misforstå for han ville ha meg sa han. Jeg vil ikke mase på han, og han oppfører seg som en kjæreste, men sier ikke at han er glad i meg eller noe (det er vel uansett litt for tidlig for det). Jeg blir veldig usikker og tenker mye de gangene vi er fra hverandre. Lurer litt på hvor dette vil gå. Holder han meg på gress? Når går man fra dating til å være kjærester? Har noen der ute noen gode råd til meg?

Anonymous poster hash: 5f67e...3bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

vi ble kjærester ca et halvt år etterpå :) men vi oppførte oss egentlig som kjærester helt siden vi begynte å holde på. Men det kan sikkert ha noe med at jeg har kjent han halve livet mitt :P

Anonymous poster hash: b6fea...f2e
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke et halvt år lang tid på å finne ut om man skal være kjærester?

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke et halvt år lang tid på å finne ut om man skal være kjærester?

jo, det er det helt sikkert. egentlig så tenkte vi vel aldri på det, siden vi egentlig oppførte oss som kjærester fra dag en. Men ofisielt så ble vi kjærester ca et halvt år etter. Men dere blir nå kjærester når dere føler for det.

Anonymous poster hash: b6fea...f2e

Skrevet

Nåværende kjæreste, offisielt etter andre gang jeg møtte ham. Vi hadde riktignok snakket sammen noen uker på nettet før jeg møtte ham første gang. Det bare klikket mellom oss.

Gjest Sunhill
Skrevet (endret)

Jeg og kjæresten brukte også et halvt år på å bli "offentlige" kjærester. Som i at vi kalte oss for et par. Da hadde vi før vi begynte å holde på rota en del i noen månders tid. Så egentlig brukte vi 8 månder på å bli sammen.

Med eksen min derimot så rusha vi, tok en uke. Kanskje derfor det ble slutt?

Det viktigste er at det går i et tempo dere syns er behagelig, og dere vet hva dere går til når dere blir sammen. Tror mange gutter kan være avventende for de vil sjekke at det ikke blir et av- og på-forhold.

Endret av Sunhill
AnonymBruker
Skrevet

Dette var noen beroligende svar, merker at jeg skal ta det helt med ro og slutte med bekymringene mine. Det er lurt å ta seg god tid, ingen vits i å haste.

Skrevet

Det er vanskelig å gi et visst 'tidspunkt' ettersom det er veldig forskjellig hvor mange 'dates' man har i løpet av tiden man dater og hvor mye man faktisk har blitt kjent med hverandre i løpet av hver date.

Har alltid foretrukket ordentlige dinner-dates og har også opplevd av menn jeg har datet inviterer meg ut på et måltid der vi kan sitte og snakke i timesvis. Noen timer med vin/drinks får også ut flere sider av en..

Etter et par måneder synes jeg det er helt greit å ha den 'diskusjonen'. Det er selvsagt forutsatt at man har tilbragt mye tid sammen, men etter min erfaring vil en mann som er oppriktig interessert ville tilbringe mye tid med deg - både fordi han liker ditt selskap, og fordi han vil at ting skal avansere - også seksuelt, men det er jo naturlig og ikke noe negativt så lenge han ikke presser en for mye.

Litt skeptisk når den ene eller begge uttrykker at de vil 'vente' eller sitter litt på gjerdet. Har selv vært i situasjonen at jeg kommer ut av kjærlighetssorg og er noe var, men uansett er det som regel slik at når man blir hodestups forelsket vil man ha vedkommende for seg selv og er sjelden i tvil om at det er best å være monogam.

Et forhold er heller ikke et ekteskap - det er ingen stor risiko knyttet til å simpelthen love hverandre at man ikke skal ligge rundt. "Forpliktelseskvaler" er altfor ofte et uttrykk for mangel på genuin interesse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...