Gå til innhold

Trenger råd; hvordan fortelle han at jeg elsker han?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier så trenger jeg råd til hvordan jeg skal fortelle han at jeg elsker han.

Jeg har holdt på med/vært sammen med (vi har ikke hatt forholdspraten, fordi ingen av oss er glad i en merkelapp/definisjon, brente barn begge to) en skikkelig herlig fyr i 8 måneder nå. Og jeg har lenge visst at jeg elsker han :)

Men jeg har et stort problem, og det er at jeg ikke klarer/tørr å si hva jeg føler. Jeg har vært slik siden så lenge jeg kan huske. Tror det kommer av at det aldri var vanlig i min familie å si slike ting til hverandre, og i tillegg så kom jeg ut av et 6 år lang forhold hvor xen min burde fått medalje for hvor mye han klarte å såre meg ila den tiden (men det er en annen historie).

Det som ikke gjør problemet noe lettere et at han jeg er sammen med er akkurat lik meg på dette. Han har hatt en del problemer i oppveksten med ei mor som var notorisk utro mot faren hans og hun valge den nye mannen sin over sønnen sin i omtrent alle konflikter i hjemmet. Etter dette så har han hatt forhold etter forhold som har gått i vasken pga at han er veldig vanskelig å komme innpå, han klarer ikke å si hva han føler osv. Og disse jentene har da endt opp med å gi opp, og dette har jo da selvfølgelig såret han.

Jeg tror at han vet hva jeg føler. For jeg sier det veldig mye med kroppspråk og handling. Men jeg har lyst til å si de faktiske ordene til han. For det tror jeg han ikke har hørt på mange, mange år. Han har blit mye tryggere på meg de siste månedene og har begynt å åpne seg for meg. Så jeg tror han har begynt å slappe av og han skjønnet at jeg ikke kommer til å stikke av. Men som sagt, jeg har lyst til å fortelle han at jeg er glad i han og at jeg elsker han :)

Så, har dere noen tips til hvordan jeg skal klare å klemme ut disse 3 ordene? Uten at det blir kleint og unaturlig, og slik at han skjønner at jeg faktisk mener det.

Er det kanskje i en spesiell situasjon det er best å si det i? Og er det en situasjon jeg burde unngå å si det i? huff, jeg trenger hjelp.... :P

ps. poster anonymt da jeg ikke vil at bekjente skal kjenne igjen dette og vite hvem jeg er, for mobbing av venner/kollegaer det trenger jeg ikke :P

Anonymous poster hash: a1c8c...b68

Anonymous poster hash: a1c8c...b68
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si det gjerne når dere gjør noe dere begge liker å gjøre sammen. Eller på en plass som er "bare deres".

Jeg fortalte kjæresten min at jeg elsket han når vi var på hyttetur. En plass som vi ofte brukte å oppsøke for å få tid til bare hverandre. Der var det også litt romantisk uten elektrisitet og med stearinlys og fyr i peisen. Jeg fikk egentli aldri sakt ordene rett ut fordi han gjenomskuet meg (hadde vært nervøs hele dagen) slik at han spurte meg om jeg elsket han. Da jeg svarte ja, tok han bare til tårene :) noe med det vakreste jeg har opplevd i mitt liv :)

Ellers er det ingen annen måte å gjøre det på enn å si ordene rett ut! Men pass på at stemningen er rett :)

Lykke til! Dette blir et minne for livet <3

Anonymous poster hash: 7aff9...38d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...