AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Jeg ha en katt som har gått hele dagen med delvis lukket øye. Det er også puss i det. Jeg tror hun har vært i slosskamp da hun for noen dager siden hadde et kloremerke på nesen, og nå i kveld kom hun inn med et sår på øret. Burde jeg vente og se det an, det med øyet, eller burde jeg ta en telefon til dyrlegen i morgen? Jeg tenker at det kan være en infeksjon og det må hun vel ha behandling for? Hun er ellers i fin form. Løper, går og spiser som normalt. Anonymous poster hash: 08999...dc8
Minya Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Har du saltvannsdråper kan du skylle øyet, men er det rødt eller ser betent ut, bør du ta turen til veterinær i fall hun trenger antibiotika.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 Det er ikke rødt eller betent. I dag holdt hun øyet litt mer åpent også, og det var ikke puss i. Jeg kan prøve å skylle med saltvannsdråper, tror jeg har noe liggende. Anonymous poster hash: 08999...dc8
tøydokka Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Samme skjedde med min katt. Han hadde fått et klor på øyet, og det var litt hovent sånn at det var halvåpent, og vesket. Jeg dro da til vetrinæren, som undersøkte skaden på øyet ved å dryppe på en oppløsning og så se på øyet med et spesielt lys. Da kunne hun se hvor dypt kloret var. Hun sa også at det var viktig å få undersøkt slike klor hos vetrinær, fordi det kan være fare for at katten blir permanent blind dersom kloret er for dypt og katten ikke får behandling. Jeg fikk med antibiotika og voltarenøyedråper. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå