Gå til innhold

Vanskelig situasjonen mellom meg og eksen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min og meg gjorde det slutt for 1 måned siden, men har bestemt oss for å prøve på nytt. Problemet er at foreldrene mine "ikke" støtter at jeg går tilbake til eksen. Har fortalt dem at jeg og eksen hadde begynt å få kontakt igjen, men virker som om de vil at jeg skal komme meg videre (maser om at jeg skal hente tingene mine hos ham, gå ut mer, kanskje begynne å date igjen etc).

Det var eksen som gjorde det slutt pga. et turbulent forhold og dårlig kommunikasjon mellom oss. Vi har pratet ut om alle problemene og hva som kan forbedres. Når han gjorde det slutt trodde eksen at han hadde begynt å få følelse for en annen jente, noe han senere fant ut at det var kun vennskapet og forståelsen fra hennes side han "falt for". Jeg har fortalt foreldrene mine om dette, og det er en av grunnene til at de ikke støtter at jeg går tilbake. Alt de tror er bare at han kommer til å dumpe meg igjen, leker med følelsene mine, misbruker meg etc. Men jeg har tro på oss denne gangen, og han har aldri vært i nærheten på å være utro under 4 år sammen eller etter bruddet.

Vi er begge 20 år og bor fortsatt hjemme. Hva skal jeg gjøre? Holde forholdet i "skjult" en stund framover? Kommer de til å ta han i mot med åpne armer en dag? Det er nytteløs å forklare dem hvorfor vi skal prøve på nytt igjen. Vil tiden hjelpe?

Anonymous poster hash: d15cf...087
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldrene dine vil bare ditt beste, og selvfølgelig vil de ikke at du skal tilbake til et forhold de anser som skadelig for deg.

Men, du er 20 år. Det virker som om du er bestemt på å gå tilbake til eksen, men vil bare ikke skuffe foreldrene dine. Jeg syns du har gjort feil i å involvere foreldrene dine så mye i ditt forhold og problemene du har hatt med eksen og håper at du ikke forteller så mye neste gang. Men, siden du faktisk har vært så åpen mot dem så syns jeg at du skal fortelle dem at du vil prøve en gang til med han. Si at du har bestemt deg for det og at du håper at de kan akseptere valget selv om de er uenige og ikke forstår det.

Jeg tror at så lenge det ikke er alvorlige problemer med eksen (vold, psykisk mishandling, utroskap) så vil de etter hvert slappe av. De vil jo bare ditt beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...