Gå til innhold

Brennpunkt: Bare et dyr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Brennpunktdokumentar: Bare et dyr

Jeg mener at dyrevold burde bli tatt mer på alvor i samfunnet, og at det finnes altfor få argumenter som kan støtte opp for at dette nedprioriteres år etter år. Vi har altfor stor kunnskap om hva det innebærer, med tanke på at drap mot mennesker starter med drap på dyr etc.

Er lei av å lese om brutale dyredrap - med INGEN gjerningsmenn! Drapene er så groteske av seg også; Det er ikke normale mennesker! Det er farlige mennesker!

Anonymous poster hash: f9ac8...443
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Venninnen min mistet katten sin på brutalt vis, og medmennesker/naboer (som jentene fra Haugesund i dokumentaren) var til stor hjelp. Fikk virkelig kjenne på følelsen av hvor maktesløs man kan være i slike saker, og hvor viktig medmenneskers handlinger kan være for andre. Takk til slike flotte mennesker og naboer som stiller opp for sånne som venninnen min og de som opplever noe slikt.

Ellers er jeg helt enig. Dyrevelferd står på min liste av saker som er viktig for meg, og dyredrap er en alvorlig handling for meg.

Endret av Chouchou
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er egentlig helt enig, men med tanke på hvor mye politiet i Norge allerede sliter med å løse "menneskesaker", så skjønner jeg jo hvorfor de ikke kan prioritere drapet på en katt.

Ble litt satt ut når politet sa rett ut at de ikke har noe interesse for noe dyrepoliti i Norge, når det er ganske så klart at dette er noe vi trenger.

Anonymous poster hash: 4d360...a49
  • Liker 5
Skrevet

Er helt enig med Per Isdal, og ganske uenig med politiet i dokumentaren. Mennesker som begår sadistiske handlinger mot dyr, er farlige mennesker.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De fleste som er slemme mot dyr er mannfolk. Finnes mange psykopater blant menn.

Anonymous poster hash: 41afc...011
AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen hadde rørt hunden min... Da hadde jeg havnet i fengsel i ganske lang tid fremover, noe som er dumt for bikkja men jeg hadde revna helt tror jeg.

Anonymous poster hash: d794a...a13
  • Liker 2
Gjest Kasøblå
Skrevet (endret)

Hvis noen hadde rørt hunden min... Da hadde jeg havnet i fengsel i ganske lang tid fremover, noe som er dumt for bikkja men jeg hadde revna helt tror jeg.

Anonymous poster hash: d794a...a13

Skjønner godt tanken din. Vet ikke hva jeg hadde gjort selv om det var katten, hunden, hesten min.

Saken er at disse handlingene og mishandlingene er så sadistiske og groteske. (Trekker ut øynene med korketrekker o.l). Et friskt og normalt menneske kan ikke begå slike handlinger, eller forstå det.

Alt i alt bør man se seriøst på sadistiske handlinger mot dyr og mennesker, det skremmer meg at politiet har såpass liten kunnskap om sadister og mordere. En sadist viser tegn allerede i barneårene, og disse tegnene må foreldre (hvis de ikke er grunnen til det?), skolen og samfunnet og politiet ta seriøst. Det er viktig å ta tak i dette i barneårene, slik at man får erfaringer og kunnskap om å forebygge vold mot dyr og mennesker senere. Ander Behring Breivik som eksempel: vi har ingen bred erfaring på å bekjempe terrorisme i den forstand, og det var umulig å forutse. Det ble en utfordring for Norge å studere hans profil, men når handlingen var begått var vi nødt til å studere profil for å kunne forstå bedre og forebygge. En sadist vokser ikke opp ved siden av oss like stille i dørene.

I Miami har de stor erfaring når det gjelder å hanskes med kriminalitet, mord og sadister: der har de skjønt å ta sadistiske handlinger seriøst. I Norge er det enda litt sånn "Njæ, det årdner seg". Norge utvikler seg og får større kunnskap og erfaring på diverse områder, og det er ikke sunt å henge etter på slike områder.

Har man en dyremorder i nabolaget, bor det garantert et farlig menneske i nabolaget. Derfor sier jeg ja til dyrepoliti/etc i Norge.

Endret av Kasøblå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...