AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Sukk, ja, enda en slik tråd... Er syk (utmattelsesdepresjon) og klarer verken å få i meg mye mat eller å stå på kjøkkenet lenge, så det er sagt. Likevel vet jeg hvor viktig kosthold er og jeg vil prøve å gjøre det skikkelig. Har ikke ork til å tilegne meg all verdens kunnskap, så forvirrende og komplekst det er, så bruker bare sunn fornuft nå (men vil tro kostholdet mitt er i retning av lavkarbo?). Brødet lager jeg selv, av egg, creme fraiche og forskjellige frø, så ikke noe mel eller lignende. Har satt opp to dager foreløpig: Frokost: En neve varme skogsbær med litt fløte i Lunsj: En skive med egg og noen mandler Middag: Torsk, brokkoli, linser Kvelds: Ostesmørbrød av to skiver og ost Frokost: Et eple og noen mandler Lunsj: Skive med kalkunpålegg Middag: Gryte av spinat og tomat med kokt egg Kvelds: Skogsbær med fløte Jeg er ganske sikker på at det er for lite i forhold til hva en vanlig person trenger, men jeg er ikke aktiv overhodet (og har ikke mulighet for å være det heller, klarer toppen en liten tur annenhver dag) men hvordan ser det ut med tanke på næringsinnhold og fordeling? Forslag til forbedringer som ikke er tungvinte? Tar forøvrig også tran.. Anonymous poster hash: 74efc...46d
Gjest Superwoman! Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Du har valgt sunn og bra mat, men bør øke mengden av maten. Du kan fint legge inn to til måltider, som kan bestå av mer proteiner (egg,kylling,fisk ol.). Proteiner er magert, og gir deg mer metthetsfølelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå