Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som jeg har det skikkelig sjipt om dagene så vil jeg gjerne gjøre noe for meg selv, så jeg tenkte på eyelash extensions, men har ikke peiling på hva og hvor og hvordan og alt det der.

Er det noen som har prøvd det? ble du fornøyd? Kan du bruke maskara selv om du har disse extensionene på vippene? Hva med når du skal ta av sminken, kan du vaske av sminken med bomull å sminkefjerner uten at du fjerner alle vippene?

Hvor lenge sitter det? Ser det teit ut når du har halve øynene med lange vipper og resten korte (med tanke på hvordan de faller av)

Er det mye vedlikehold? det er ikke slik at de klumper seg sammen om natten så du våkner med en hårfloke på øynene om morgenen?

Ja det var mange spørsmål men er det jeg lurer på :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hatt det i snart to år, så er fornøyd.
Jeg har brukt mascara noen ganger, funker greit men er vel egentlig ikke nødvendig.
Jeg fjerner sminken helt normalt, men er litt mer forsiktig rundt øyne og prøver å ikke komme borti vippene for å irritere dem.

Jeg tar påfyll etter en måned.
Jeg fyller på før det ser teit ut, for ja, det ser rimelig teit ut med bare et par vipper hengende der, derfor er det viktig at du selv forstår når du skal fylle på. Pleier å miste de innerste og ytterste først.
Jeg bruker en mascarakost for å holde orden på vippene og har kjøpt en slags gele som heter glaze, for å gi vippene glans og mer orden. Har aldri opplevd å våkne opp med en hårfloke forresten, dette skal ikke skje om du går til en som er flink :fnise: Noen ganger har det hendt at to stk har satt seg sammen, men da bare deler jeg de opp igjen med en pinsett og de som ser for lang ut etter en stund tar jeg ved tuppen og napper ut. Men det som er fælt er når en mister en vippe innpå øyet, det er vondt det, ikke som å få en vanlig vippe der.

Skrevet

hatt det i snart to år, så er fornøyd.

Jeg har brukt mascara noen ganger, funker greit men er vel egentlig ikke nødvendig.

Jeg fjerner sminken helt normalt, men er litt mer forsiktig rundt øyne og prøver å ikke komme borti vippene for å irritere dem.

Jeg tar påfyll etter en måned.

Jeg fyller på før det ser teit ut, for ja, det ser rimelig teit ut med bare et par vipper hengende der, derfor er det viktig at du selv forstår når du skal fylle på. Pleier å miste de innerste og ytterste først.

Jeg bruker en mascarakost for å holde orden på vippene og har kjøpt en slags gele som heter glaze, for å gi vippene glans og mer orden. Har aldri opplevd å våkne opp med en hårfloke forresten, dette skal ikke skje om du går til en som er flink :fnise: Noen ganger har det hendt at to stk har satt seg sammen, men da bare deler jeg de opp igjen med en pinsett og de som ser for lang ut etter en stund tar jeg ved tuppen og napper ut. Men det som er fælt er når en mister en vippe innpå øyet, det er vondt det, ikke som å få en vanlig vippe der.

Takk for svaret.

Jeg vil hvertfall prøve det å se hvordan det er, kan man klippe i lengden på vippene når det begynner å se teit ut med en og en slik at de hvertfall er i lengde med de andre? Man kan altså ikke ta an maskara med bomull, man må jo dra bomullen over øyet for å få det vekk, men hvis det ikke er nødvendig så trenger jeg jo ikke det.

Det ser jo veldig fint ut, men jeg så en veninne som hadde det, hun sa hun ikke hadde noe sminke på, men jeg kunne klart se at hun hadde litt gammel maskara på og vippene hennes var veldig skeive og klumpete, men slik blir vel de fleste vipper når man sover med maskara på.

Skrevet

Takk for svaret.

Jeg vil hvertfall prøve det å se hvordan det er, kan man klippe i lengden på vippene når det begynner å se teit ut med en og en slik at de hvertfall er i lengde med de andre? Man kan altså ikke ta an maskara med bomull, man må jo dra bomullen over øyet for å få det vekk, men hvis det ikke er nødvendig så trenger jeg jo ikke det.

Det ser jo veldig fint ut, men jeg så en veninne som hadde det, hun sa hun ikke hadde noe sminke på, men jeg kunne klart se at hun hadde litt gammel maskara på og vippene hennes var veldig skeive og klumpete, men slik blir vel de fleste vipper når man sover med maskara på.

Jeg har fått informasjon om at jeg kan klippe om det er krise, men da må det være krise. Kan fort se verre ut enn utgangspunktet :-) Når jeg hadde mascara så tok jeg en renseserviett lett over ytterst og brukte q-tips med vann for å gå tettere inntil roten av vippene, fungerte helt greit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...