Gå til innhold

Hvordan takle at eksen blir sammen med felles venninne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det ble lutt mellom meg og kjæresten for ca. et halvt år siden. Og nå tror jeg at han holder litt på med en felles venninne av oss! Vi er ikke sånn veldig gode venner, men møtes av og til.

Dette er jo selvfølgelig litt vanskelig. Jeg er ikke sur på noen av de, for jeg vet jo at det ble slutt mellom meg og han for lenge siden. Jeg vet også at det ikke var noe mellom de som gjorde at det ble slutt mellom oss.

De er ikke sammen, så det kan godt hende de bare er veldig gode venner, og muligens litt mer enn det. Men hvordan skal jeg klare å takle dette? Det blir jo litt rart, og det blir nok litt trist for meg oså, selv om det har vært slutt en stund.

Anonymous poster hash: 1b108...1cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får bare bite deg i det og ta tiden til hjelp, men jeg må innrømme at jeg lurer på folk som blir ilag med eksen til en venn/venninne.

AnonymBruker
Skrevet

Du får bare bite deg i det og ta tiden til hjelp, men jeg må innrømme at jeg lurer på folk som blir ilag med eksen til en venn/venninne.

Lurer litt på det jeg også. Kunne nok selv aldri blitt sammen med en venninne sin eks. Men man kan jo ikke noe for hvem man faller for. Er jo også samme vennegjeng, og da omgåes vi jo de samme menneskene. Kanskje en liten ulempe, men sånn er det nå bare.

Skrevet

Lurer litt på det jeg også. Kunne nok selv aldri blitt sammen med en venninne sin eks. Men man kan jo ikke noe for hvem man faller for. Er jo også samme vennegjeng, og da omgåes vi jo de samme menneskene. Kanskje en liten ulempe, men sånn er det nå bare.

Ja, men det er i slike tilfeller at man må passe seg at det blir for mye bytting. For ganske snart så er folk der at de venter på "sin tur".

AnonymBruker
Skrevet

Du virker jo som en fornuftig jente, som takler situasjonen på en god måte. Det er alltid litt rart når eksen blir sammen med ei ny jente, men det er nesten bare noe man må leve med. Synes også det er rart at han og venninna di har noe på gang, uten å ta hensyn til deg, men som sagt - du virker som en person som kan takle det :)

Anonymous poster hash: cfe6d...62f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et vennepar som har gjort det slutt, og hun er veldig for at jeg og han skal prøve å finne tonen.

Jeg er tilbøyelig til å være enig, og hvis han skulle være interessert, er jeg klar for å prøve og se.

Det kommer vel helt an på hva slags forhold de hadde, hvorfor det ble slutt, og omgangstonen de har etter det ble slutt.

Og som noen var inne på, når man omgås på jevnlig basis blir man kjent og følelser kan utvikles...

Anonymous poster hash: 758c3...a89

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et vennepar som har gjort det slutt, og hun er veldig for at jeg og han skal prøve å finne tonen.

Jeg er tilbøyelig til å være enig, og hvis han skulle være interessert, er jeg klar for å prøve og se.

Det kommer vel helt an på hva slags forhold de hadde, hvorfor det ble slutt, og omgangstonen de har etter det ble slutt.

Og som noen var inne på, når man omgås på jevnlig basis blir man kjent og følelser kan utvikles...

Ble kvalm.

AnonymBruker
Skrevet

Ble kvalm.

Fordi??

AnonymBruker
Skrevet

Du lurte på hvordan du skal takle det best mulig, ikke om det er rett eller galt. Det er rett innstilling :)

Det finnes noen der ute for deg også, ts. Ha sånne tanker? Tror det vil hjelpe deg:)

Ikke tenk og reflekter så altfor mye. Av og til er det slike ting som skjer, og gjør det beste ut av det.

Anonymous poster hash: a9847...f29
Skrevet

Fordi??

For det blir for billig.

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en jente som har opplevd det samme - bare at her var det henne bestevenninne som ble sammen med eksen hennes. Hun hadde betrodd seg til henne om hvor vondt det var, hvor mye hun slet og hvor vond han var mot henne. Samtidig som venninnen hørte på alt dette, flørtet hun, og, rett og slett, holdt hun på med han.

Nå som de har gått ut som et par, har mange av vennene til den nye dama fått et nytt syn på henne, og sliter med å akseptere at hun er villig til å ofre et godt vennskap for et forhold. Det diskuterers. Mens hun som sitter igjen for enormt med støtte. Det er egentlig, i dette tilfellet, hun nye jenta det er mest synd på. Når dette forholdet ryker, har hun ikke noe respekt igjen, eller noen å betro seg til.

Anonymous poster hash: c12b8...3fc
AnonymBruker
Skrevet

Det beste for deg er trolig å holde avstand til begge to. Hvis du kommer i situasjoner der du av en eller annen grunn blir bedt om å forklare hvorfor du velger å holde avstand, kan du vel si noe sånt som at du synes det er hyggelig for dem at de har blitt så gode venner (evt et par), men at det føles litt kunstig for deg å omgås dem når det er såppass kort tid siden du og eksen var et par. Evt at du synes det blir litt feil at du og eksen omgås når det er relativt kort tid siden bruddet.

Den dagen du får deg en ny kjæreste blir det nok lettere å heve seg over det og klare å delta sosialt på samme sted som eksen og venninnen, hvis de fortsatt er et par.

Anonymous poster hash: 31739...bb2
Skrevet

Jeg spleisa eksen min med ei venninne;) Ingen som kjenner dem bedre vet du :) De er sammen enda, 12 år etter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...