Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Carmelita
Skrevet

Noen som vet om sider hvor jeg kan se alle bunader/ festdrakter/folkedrakter i Norge og andre norsiske land?

Videoannonse
Annonse
Gjest muffen2
Skrevet

Enda et spørsmål om dette? :o

Gjest Carmelita
Skrevet

Må ikke svare på alle tråder vet du... :roll:

Skrevet

Det har jeg også letet etter, men har ikke funnet noe...

Gjest Lizbet
Skrevet

Mulig husfliden har noe, men jeg vet da ikke om de har noen nettside....

Gjest Lilleulv
Skrevet

www.husfliden.no har noen, men ingen fra oslo og akershus :riste: Jeg har nå lett og lett, og funnet ut at det er ingen god oversikt over alle bunader på nett. Husfliden kommer nærmest dette. Men om man søker på en og en bunad så finner man jo både info og bilder!!

Gjest Carmelita
Skrevet

Problemet er at jeg ikke vet hva alle bunader heter! Har røtter i Vestfold, så det blir nok en bunad derfra, noen tips da?

Har for øvrig sett på Husfliden.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Ja, da har du et par muligheter etter som jeg ser. Vestfold Husflidslags kvinnebunad heter den, og finnes i 2 varianter; 1932-modell og 1956-modell. Hvis du skal søke på en bunad, men ikke vet hva den heter, kan du jo skrive f.eks. bunad+vestfold (bytt ut vestfold med andre steder i norge)...

Gjest Carmelita
Skrevet

Ja, den har jeg funnet (er på Husflidens sider). Er det ingen andre bunader eller drakter i Vestfold?

Gjest Lilleulv
Skrevet
:Nikke: Bare hyggelig! Det er vel ikke så strengt på hva slags bunad man har lenger tror jeg... Hvis onkelen til søstera til en kompis av katta til naboen har nordlandsbunad så kan man ha det selv om man er fra drangedal liksom ;)
Gjest Carmelita
Skrevet

Ja, vet det er mange som ikke har tilhørighet til bunaden sin, men jeg synes det er viktig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Så forresten linker til almanakås her tidligere. På tråden hva slags bunad har du (tror den hette det) er det masse linker.

Prøv den!

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg er en fattig student som etter å ha ønska meg bunad i mange år nå har bestemt meg for at jeg MÅ ha bunad!!!! Hvordan kan jeg få til å kjøpe meg en når jeg ikke er rik...? :oops: Ta opp lån? Kjøpe på avbetaling? Noen tips? :hoppe: *ivrig*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...