AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Litt nysgjerrig på hva som er standard for folk her - Hvor gammel er du? - Har foreldrene dine dårlig, middels eller over middels god råd? - Får du støtte fra dem jevnlig? - Hvis nei, får du støtte fra dem hvis "krise"? - Har du noen gang vært i uføre fremfor å ville be dem om støtte? For meg, 23 - over middels - nei - ja - ja. Anonymous poster hash: 36f60...b37
Anglofil Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 - Hvor gammel er du? 27 år - Har foreldrene dine dårlig, middels eller over middels god råd? Middels god råd. - Får du støtte fra dem jevnlig? Nei. - Hvis nei, får du støtte fra dem hvis "krise"? Ja. Har dog aldri hatt behov for det. - Har du noen gang vært i uføre fremfor å ville be dem om støtte? Nei, heldigvis ikke. Mvh Yvonne
Aryamili Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 - Hvor gammel er du? 23 år, snart 24 - Har foreldrene dine dårlig, middels eller over middels god råd? De har god råd. - Får du støtte fra dem jevnlig? Ja - Hvis nei, får du støtte fra dem hvis "krise"? - Har du noen gang vært i uføre fremfor å ville be dem om støtte? Ja, da jeg var tenåring.
Adhara Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 - Hvor gammel er du? 27 - Har foreldrene dine dårlig, middels eller over middels god råd? Middels god råd - Får du støtte fra dem jevnlig? Nei - Hvis nei, får du støtte fra dem hvis "krise"? Ja - Har du noen gang vært i uføre fremfor å ville be dem om støtte? Nei Anonymous poster hash: 36f60...b37
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 - Hvor gammel er du? 24 år - Har foreldrene dine dårlig, middels eller over middels god råd? Middels (litt over?) - Får du støtte fra dem jevnlig? Ja, har fått en liten sum månedlig gjennom hele studietiden, i tillegg bruker de å tilby seg å "spleise" på store ting som sko, vinterjakke, sportsutstyr osv. - Har du noen gang vært i uføre fremfor å ville be dem om støtte? Nei Anonymous poster hash: 01664...dbf
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #6 Skrevet 5. januar 2014 - Hvor gammel er du? 27 år - Har foreldrene dine dårlig, middels eller over middels god råd? Meget god råd - Får du støtte fra dem jevnlig? Ja, på en måte. - Hvis nei, får du støtte fra dem hvis "krise"? Selvsagt - Har du noen gang vært i uføre fremfor å ville be dem om støtte? AldriAnonymous poster hash: 95084...8eb
Gjest Chloe87 Skrevet 5. januar 2014 #7 Skrevet 5. januar 2014 - Hvor gammel er du? 26. - Har foreldrene dine dårlig, middels eller over middels god råd? God råd. - Får du støtte fra dem jevnlig? Nei. - Hvis nei, får du støtte fra dem hvis "krise"? Ja. - Har du noen gang vært i uføre fremfor å ville be dem om støtte? Ja.
Ami Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 - Hvor gammel er du? 20. - Har foreldrene dine dårlig, middels eller over middels god råd? Middels. - Får du støtte fra dem jevnlig? Nei. - Hvis nei, får du støtte fra dem hvis "krise"? Kommer ann på hva de har råd til. - Har du noen gang vært i uføre fremfor å ville be dem om støtte? Nei
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #9 Skrevet 5. januar 2014 - Hvor gammel er du? 20 år - Har foreldrene dine dårlig, middels eller over middels god råd? mamma har dårlig, pappa har godt over middels - Får du støtte fra dem jevnlig? mamma betaler tlfregningen min og pappa betaler forsikringene jeg har og jeg slipper å betale husleie (pga jeg er på nav og får det ikke til å gå rundt samme faen) - Hvis nei, får du støtte fra dem hvis "krise"? ja - Har du noen gang vært i uføre fremfor å ville be dem om støtte? ja, spør aldri om penger Anonymous poster hash: d51c5...2de
TrickyCicci Skrevet 6. januar 2014 #10 Skrevet 6. januar 2014 - Hvor gammel er du? 28 - Har foreldrene dine dårlig, middels eller over middels god råd? Middels - Får du støtte fra dem jevnlig? Nei, og har ikke fått det etter at jeg flyttet hjemmefra - Hvis nei, får du støtte fra dem hvis "krise"? Vet ikke, har aldri vært aktuelt, men ville vel kanskje tro det - Har du noen gang vært i uføre fremfor å ville be dem om støtte? Nei
ini Skrevet 6. januar 2014 #11 Skrevet 6. januar 2014 Jeg er 27, og har foreldre med over middels god økonomi. Jeg får dog ikke jevnlig støtte fra dem, men de er begge veldig generøse og kjøper gjerne ting til meg som jeg kanskje ikke har råd til selv. Fikk blant annet en iPad av pappa for et par år siden, noe jeg ikke ville kjøpt selv på mitt studentbudsjett, men som han hadde lyst til å kjøpe til meg, bare fordi jeg er datteren hans. Jeg får også veldig store bursdags- og julegaver. Jeg vet at jeg kunne spurt pappa om et lån hvis noe skar seg, men jeg prøver så langt det er mulig å unngå det. Jeg har lånt penger av han til f.eks semesteravgift (går på privatskole i utlandet), men dette har jeg betalt tilbake så fort jeg har hatt mulighet. Og siste spørsmål: Nei.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #12 Skrevet 6. januar 2014 Litt nysgjerrig på hva som er standard for folk her - Hvor gammel er du? 27 - Har foreldrene dine dårlig, middels eller over middels god råd? Middels/god - Får du støtte fra dem jevnlig? Nei - Hvis nei, får du støtte fra dem hvis "krise"? Ja - Har du noen gang vært i uføre fremfor å ville be dem om støtte? Ja For meg, 23 - over middels - nei - ja - ja. Anonymous poster hash: 36f60...b37 Anonymous poster hash: 62318...c4a
Furstina Skrevet 6. januar 2014 #13 Skrevet 6. januar 2014 Litt nysgjerrig på hva som er standard for folk her - Hvor gammel er du? 40 - Har foreldrene dine dårlig, middels eller over middels god råd? Som gifta hade de middels god råd Som skilda har de haft dårligt råd (de skilde sig för 12-15 år sedan) Mamma har haft middels god råd sedan hon blev sambo med en som har over middels gott råd - Får du støtte fra dem jevnlig? Nej Men; När jag studerade på universitetet 19-21 år gammal fick jag bo hemma gratis och viss stöd med busskort eller när nöckerna var extra dyra. - Hvis nei, får du støtte fra dem hvis "krise"? Har aldrig behövt det, eller känt att de kunde ge stötte. Däremot har JAG fått hjälpa min far ur en större kris med ett stort lån. Min mor har jag hjälpt en gång med några tusen till lån. - Har du noen gang vært i uføre fremfor å ville be dem om støtte? Jag har nog inget val här... och är extra noga med sparpengar och buffert då jag inte kan lita på mina föräldrars pengar . Anonymous poster hash: 36f60...b37
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #14 Skrevet 6. januar 2014 25 God inntekt, men middels god råd, stor familie i utlandet som får mye. Ingen fast støtte Min søster får ofte penger i "kriser", selv har jeg ikke vært der selv. Hadde ikke hatt noe problem om å be om hjelp, men ville aldri forventet/krevd. Fikk låne en stor sum av dem til kjøp av leilighet, selv om det ikke var en "krise" Anonymous poster hash: 71274...f50
Lea2 Skrevet 6. januar 2014 #15 Skrevet 6. januar 2014 (endret) Er 40 og foreldrene mine har middels god råd. Får ikke jevnlig støtte (ikke siden jeg var 19 år tror jeg), men de hjelper om det er nødvendig. Det er lenge siden jeg har bedt om hjelp med penger og den sitter laaaangt inne hos meg. Tror den siste gangen var etter et par måneder på gårsdagens brød.. fikk meg ny jobb og måtte ha en spesiell type bukse i jobben og hadde null penger. Ringte hjem og fikk støtte til innkjøp. ER vel 20 år siden.. Men det hender jeg får litt støtte til spesielle ting. Gjerne kamuflert som julegave/bursdagsgaver. Dette er gjerne litt større utgifter som til dyrere møbler eller innredning/oppussing. Endret 6. januar 2014 av Lea2
Leanne Skrevet 6. januar 2014 #16 Skrevet 6. januar 2014 Litt nysgjerrig på hva som er standard for folk her - Hvor gammel er du? 28 - Har foreldrene dine dårlig, middels eller over middels god råd? Har vel over middels god råd - Får du støtte fra dem jevnlig? Gjør vel på en måte det, har en søster som jevnlig spør mine foreldre om penger til klær/utstyr til sine barn. Når hun får så setter de over til meg også, dytter ofte dette inn på barnas eller egen sparekonto. - Hvis nei, får du støtte fra dem hvis "krise"? - Har du noen gang vært i uføre fremfor å ville be dem om støtte? Vi spurte dem om lån da vi skulle kjøpe bil, dette betaler vi tilbake - men er jo rentefritt så sparer en del på det. Var igrunn pappa som foreslo det da vi snakket om kjøp av bil. For meg, 23 - over middels - nei - ja - ja.Anonymous poster hash: 36f60...b37
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #17 Skrevet 6. januar 2014 - Hvor gammel er du? 27 - Har foreldrene dine dårlig, middels eller over middels god råd? Middels - Får du støtte fra dem jevnlig? Nei, men jeg fikk litt i månedlig støtte det første året jeg studerte. - Hvis nei, får du støtte fra dem hvis "krise"? Det vil jeg tro, men det har aldri vært aktuelt - Har du noen gang vært i uføre fremfor å ville be dem om støtte? Nei. De gangene jeg som student var omtrent blakk, spiste jeg kjempebillig (f.eks. ris med gulrøtter/brokkoli og soyasaus ei hel uke) fram til studielånet kom. Jeg har aldri vært i uføre. Anonymous poster hash: 838b6...cd1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #18 Skrevet 6. januar 2014 Litt nysgjerrig på hva som er standard for folk her - Hvor gammel er du? - Har foreldrene dine dårlig, middels eller over middels god råd? - Får du støtte fra dem jevnlig? - Hvis nei, får du støtte fra dem hvis "krise"? - Har du noen gang vært i uføre fremfor å ville be dem om støtte? For meg, 23 - over middels - nei - ja - ja. Anonymous poster hash: 36f60...b37 - 24 - Over middels God råd - Støtte nja - 100ings her å der iblant - Hvis krise - Ja . Dumme valg som å droppe regning å dra ut så Nei . Kommer an på krisen - Nei Anonymous poster hash: e3134...e02
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #19 Skrevet 6. januar 2014 - Hvor gammel er du? 26. - Har foreldrene dine dårlig, middels eller over middels god råd? Svært god råd. - Får du støtte fra dem jevnlig? Nei. Men når jeg er hjemme i jula pleier jeg å få med meg en stor røkelaks og et lammelår tilbake. :D - Hvis nei, får du støtte fra dem hvis "krise"? Garantert, men det har ikke skjedd. - Har du noen gang vært i uføre fremfor å ville be dem om støtte? Nei. Foreldrene mine har litt omvendt forhold til sponsing av barna sine enn de fleste jeg kjenner. Jeg har ikke fått støtte i studietiden, heller ikke til hjemreiser, og har aldri fått store bursdags- eller julegaver selv om de har råd (fikk gardiner til bursdagen i fjor, brødrister og vaffeljern til jul), men etter at jeg var ferdigstudert (et år med skolepenger, seks år totalt) overrasket de meg med at de tar over studielånet. Så totalt sett kommer jeg svært godt ut av det, men det har jeg ikke merket underveis. Anonymous poster hash: 11ec5...40e 1
curiousity Skrevet 6. januar 2014 #20 Skrevet 6. januar 2014 - Hvor gammel er du? 23 - Har foreldrene dine dårlig, middels eller over middels god råd? Over middels vil jeg tro. Nedbetalt huslån, og litt over middels lønn. - Får du støtte fra dem jevnlig? Får 1000 kr i mnd, i tillegg til at de betaler forsikring på bilen min, som jeg trenger for å komme meg til og fra skole og jobb. Jeg er student. - Hvis nei, får du støtte fra dem hvis "krise"? Ja, men har dog aldri vært aktuelt. De insisterer på å betale større innkjøp/regninger nå og da. For eksempel betalte de tannlegeregningen min på 9000 i fjor, og sponset ny dunjakke før vinteren. - Har du noen gang vært i uføre fremfor å ville be dem om støtte? Nei. Har aldri vært i uføre egentlig, men tror nok jeg ville ha spurt om det var tilfelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå