Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av mine aller nærmeste kamerater fyller nå 30år i. Og i den forbindelse lurer jeg veldig på hva jeg skal kjøpe og hvor mye penger det er "vanlig" å gi. Er det noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pepper

Hvis han er ungkar, ja. :)

Ellers kommer det jo an på mannen og hva han liker.

Gaven skal være tilpasset mottager.

Forslag kan være:

Fiskeutstyr

Sportsutstyr

Spekepølser

Godt brennevin av noe slag

Gavekort i butikk som han liker

Kjøkkenkniver, gryter eller annet

Samler han på noe innen glass eller dekketøy? Genialt å gi han vinglass eller konjak-glass, men en fordel å holde seg til det han eventuelt samler på. Ellers er Rosendals Grand Crue en nokså sikker vinner og kan byttes.

Men disse forslagene avhenger av hva slags interesser mannen har, om han har velfylte skap eller ikke, og så videre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han drikker vin, whisky eller konjakk kan du kjøpe en flaske med godt/anbefalt innhold og lekker pakning. Kjøper du vin, kan du sammen med vinen gi ett eller to fine vinglass som er riktige ift vinen (Bordeaux, burgunder, hvitvin eller dessertvin). Byttelapp på vinglass er lurt, hvis du ikke vet hva han eventuelt har fra før/samler på.

Hvis han ikke har fine glass/samler på et bestemt merke, men drikker øl, vin, whisky eller konjakk, kan du også gi glass (uten tilbehør av drikkevare) av et fint slag. Hvis du kjøper i en butikk med litt stil får du sikkert flott innpakning også. Husk byttelapp… Enig med den som skriver at Rosendals Crand Cru er safe. Det finnes også mange kule ølglass i ulike prisklasser og design.

Billett til konsert? Til Latter/Stand-up? Teater? Middag på fint spisested? Andre opplevelser du tror han ville likt?

Espressomaskin? Nespresso har varianter som ikke er så dyre. http://priser.teknofil.no/sok/?q=nespresso%20kaffemaskin

Kule kaffekopper/espressokopper?

Anonymous poster hash: 40d83...a67
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere er mange som er villig til å gi litt ekstra så vil jeg anbefale å spleise på noe stort. Vi spleise på en bunad til en i vennegjengen siden han nevnte det for lenge siden at han planlegger å bestille seg bunad. Siden han ikke fikk ut fingeren så ordna vi det for han. Gjett om han ble glad!

Vi er en vennegjenge på 11 og alle betalte rundt 2000,- og det resterende betalte han (rundt en tusenlapp) slik at han også fikk betalt litt til sin egen bunad.

En annen kompis fikk en tur til Vegas osv osv...

Anonymous poster hash: 97c9c...858
AnonymBruker
Skrevet

Det viktige er å finne noe HAN vil ha. Det finnes ingen generelt god 30 års gaven.

Ikke kjøp ting som kapselmaskiner om dere ikke er sikre på at han ønsker seg noe sånt. Jeg synes f.eks kapselmaskiner er noe skikkelig dritt ;)

Men spleising er lurt :)

Anonymous poster hash: b9c67...401

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...