AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Jeg har smerter i beina. Jeg har en sykdom som er medfødt. Det er vanskelig å forklare, men har vondt fra tå og opp til rumpa 24/7. Som en slags betennelse i beina, som er der hele tiden. Jeg er mye deprimert fordi jeg har alltid vondt. Jeg prøvde å trene for et år siden. Ja jeg fikk trent, men lå inne å hadde enda mer vondt. Bena ble enda mer ødelagt. Jeg har vært hos fysioterapeut, kiroprakter , ortoped, personlig trener. Legen og NAV har innkalt meg til møte iforhold til uførhet. Jeg er bare 22år og dette er virkelig ikke livet som jeg ønsker. Det jeg lurer på er da om noen kunne kommet med tips eller råd som kan hjelpe for motivasjon? Jeg er deprimert over situasjonen jeg er i. Jeg ser ikke lyst på livet. Jeg kan aldri gå med høye hæler. Jeg kan ikke gå på senteret å handle klær engang. Daglig ting som å lage mat og vaske hus er også forferdelig vondt og tungt. Legene sier de ikke kan henvise meg til flere plasser. De vil ikke operere fordi det er stor risiko for at jeg blir rullestolbruker. Så jeg lurer på om noen går gjennom noe av det samme og kanskje har gode råd? Jeg vil gjerne ha andres synspunkt på situasjonen. Jeg vil ha motivasjon. Men gjør så vondt.Anonymous poster hash: e256e...3c4 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Dette hørtes ille ut! Jeg har hatt min andel og vel så det av helseplager, vært innlagt og operert flere ganger før jeg fylte 30. Det er til dels flaks at jeg fortsatt lever, men selv om dine problemer ikke er dødelige virker de mye verre enn mine problemer var. Hvor viktig det er å kunne bruke beina til å bevege seg tenker man sjelden over før man får en skade. Jeg tror at trening er det siste du bør tenke på i din nåværende situasjon. Det er viktigere å prøve å finne metoder og / eller behandlingsformer som gjør at du til en viss grad kan få kontroll på smertene. Det ser ut som du allerede har prøvd det meste skolemedisinen kan tilby. Selv vil jeg kalle meg skeptiker, men jeg har også den innstillingen at hvis en behandling fungerer, så fungerer den. Jeg har opplevd god effekt med akupunktur for noen plager, men null effekt for andre ting. Det fins heller ingen offisiell godkjenning av akupunktører i Norge, så det kan være både folk som kan sine ting og folk som kan fint lite. Du bør for all del ikke bruke massevis av penger på all verdens alternative greier. Søk på nettet etter folk med samme problem som deg. Se om du finner kontaktinfo til dem, hør om de har funnet noe som hjelper. Ikke forvent at din lege er oppdatert om forskningen om din tilstand, det publiseres flere vitenskapelige artikler hvert år enn det er menneskelig mulig å lese. Derfor er det ikke dumt om du selv prøver å finne artikler om nye metoder. Hvis det er rent medisinske artikler kan de ofte være skrevet med et språk som er uforståelig for vanlige dødelige, men søk opp de forskjellige begrepene. Wikipedia har ofte god forklaring på slik terminologi. Det hender rett som det er at jeg blir deprimert over min egen livssituasjon. Da tenker jeg som så at det er ganske mange i verden som gjerne skulle vært i min situasjon, som bor i Norge, verdens rikeste land. I tunge stunder kan det hjelpe å fokusere på det du faktisk kan gjøre, og de positive tingene som fins i livet ditt. Anonymous poster hash: ae989...011 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Dette hørtes ille ut! Jeg har hatt min andel og vel så det av helseplager, vært innlagt og operert flere ganger før jeg fylte 30. Det er til dels flaks at jeg fortsatt lever, men selv om dine problemer ikke er dødelige virker de mye verre enn mine problemer var. Hvor viktig det er å kunne bruke beina til å bevege seg tenker man sjelden over før man får en skade. Jeg tror at trening er det siste du bør tenke på i din nåværende situasjon. Det er viktigere å prøve å finne metoder og / eller behandlingsformer som gjør at du til en viss grad kan få kontroll på smertene. Det ser ut som du allerede har prøvd det meste skolemedisinen kan tilby. Selv vil jeg kalle meg skeptiker, men jeg har også den innstillingen at hvis en behandling fungerer, så fungerer den. Jeg har opplevd god effekt med akupunktur for noen plager, men null effekt for andre ting. Det fins heller ingen offisiell godkjenning av akupunktører i Norge, så det kan være både folk som kan sine ting og folk som kan fint lite. Du bør for all del ikke bruke massevis av penger på all verdens alternative greier. Søk på nettet etter folk med samme problem som deg. Se om du finner kontaktinfo til dem, hør om de har funnet noe som hjelper. Ikke forvent at din lege er oppdatert om forskningen om din tilstand, det publiseres flere vitenskapelige artikler hvert år enn det er menneskelig mulig å lese. Derfor er det ikke dumt om du selv prøver å finne artikler om nye metoder. Hvis det er rent medisinske artikler kan de ofte være skrevet med et språk som er uforståelig for vanlige dødelige, men søk opp de forskjellige begrepene. Wikipedia har ofte god forklaring på slik terminologi. Det hender rett som det er at jeg blir deprimert over min egen livssituasjon. Da tenker jeg som så at det er ganske mange i verden som gjerne skulle vært i min situasjon, som bor i Norge, verdens rikeste land. I tunge stunder kan det hjelpe å fokusere på det du faktisk kan gjøre, og de positive tingene som fins i livet ditt.Anonymous poster hash: ae989...011 Tusen takk for svar. Jeg må ærlig i inrømme at jeg er rimelig lei. Jeg har vært inn og ut av sykehus i flere år. Jeg har veldig lyst til å finne ut av dette, men alt koster. NAV er ikke til hjelp. Alt skal betales selv. Jeg har mer utgifter enn inntekter i mnd. Blitt noen år siden jeg hadde råd til tannlegen.. Jeg vil jobbe, men kan ikke. Jeg kan ikke få lappen engang pga smertene. Jeg er fult klar over hvor klagete jeg høres ut. Og jeg vet at det faktisk er folk som sitter i rullestol. Jeg vet. Men i min sjel er jeg arbeidsnarkoman og i min kropp er jeg ubrukelig. Legene har ikke funnet helt ut av hva jeg feiler. De bare antar. Det siste jeg fikk vite var at jeg måtte leve med det. Ortoped som sa det. Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal leve med dette. Jeg skjønner det bare ikke. Anonymous poster hash: e256e...3c4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Tusen takk for svar. Jeg må ærlig i inrømme at jeg er rimelig lei. Jeg har vært inn og ut av sykehus i flere år. Jeg har veldig lyst til å finne ut av dette, men alt koster. NAV er ikke til hjelp. Alt skal betales selv. Jeg har mer utgifter enn inntekter i mnd. Blitt noen år siden jeg hadde råd til tannlegen.. Jeg vil jobbe, men kan ikke. Jeg kan ikke få lappen engang pga smertene. Jeg er fult klar over hvor klagete jeg høres ut. Og jeg vet at det faktisk er folk som sitter i rullestol. Jeg vet. Men i min sjel er jeg arbeidsnarkoman og i min kropp er jeg ubrukelig. Legene har ikke funnet helt ut av hva jeg feiler. De bare antar. Det siste jeg fikk vite var at jeg måtte leve med det. Ortoped som sa det. Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal leve med dette. Jeg skjønner det bare ikke.Anonymous poster hash: e256e...3c4 Når du har så store problemer som du har kan jeg ikke skjønne annet enn at du har rett til å få dekket kjøreopplæringen fra NAV. Det er tross alt en lov som sier at alle har rett til å komme seg rundt. Jeg har en bekjent som har cystisk fibrose, han er langt mindre bevegelseshemmet enn du er, han fikk tilskudd til å ta sertifikat, samt ny bil fra NAV hvert 11. år. Hvis du ikke kan bruke beina til å kjøre har du rett til en bil som er spesialtilpasset. Jeg vet at noen saksbehandlere på NAV kan være utrolig firkanta og ubehjelpsomme. For ikke så lenge siden var det en serie i Dagbladet om en av deres journalister. Han hadde fått kreft, men familien holdt på å gå under økonomisk fordi NAV ikke ville betale ut sykepenger. Etter artikkelen lovte en NAV-sjef bot og bedring, men da journalisten snakka med saksbehandlerne var de nesten like stivbeinte. Hvis du stanger hodet i veggen hos NAV kan det være en idé å ta saken til mediene. Du må ikke stå fram med bilde og navn, du kan være anonym. Anonymous poster hash: ae989...011
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Når du har så store problemer som du har kan jeg ikke skjønne annet enn at du har rett til å få dekket kjøreopplæringen fra NAV. Det er tross alt en lov som sier at alle har rett til å komme seg rundt. Jeg har en bekjent som har cystisk fibrose, han er langt mindre bevegelseshemmet enn du er, han fikk tilskudd til å ta sertifikat, samt ny bil fra NAV hvert 11. år. Hvis du ikke kan bruke beina til å kjøre har du rett til en bil som er spesialtilpasset. Jeg vet at noen saksbehandlere på NAV kan være utrolig firkanta og ubehjelpsomme. For ikke så lenge siden var det en serie i Dagbladet om en av deres journalister. Han hadde fått kreft, men familien holdt på å gå under økonomisk fordi NAV ikke ville betale ut sykepenger. Etter artikkelen lovte en NAV-sjef bot og bedring, men da journalisten snakka med saksbehandlerne var de nesten like stivbeinte. Hvis du stanger hodet i veggen hos NAV kan det være en idé å ta saken til mediene. Du må ikke stå fram med bilde og navn, du kan være anonym.Anonymous poster hash: ae989...011 Jeg skal i møte med legen og NAV snart å få vite om jeg blir ufør. Jeg tenkte å ta opp dette med hva jeg har rett på å få dekket. Skal nok få ordning på det. Jeg gir ikke opp så lett.Anonymous poster hash: e256e...3c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå