AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Så er det blitt 2014... ligger på sofaen og skriver dette. Har aap og saksbehandler maser om ufør før aap går ut i mars. Kunne egentlig søkt meg en jobb...er frisk nok til det...men er blitt så vant til å slappe av og ha det varmt og godt. Klarer meg fint på aap..ufør blir vel noe høyere.. Aaaargh....hvor skal man ta jobbmotivasjonen fra??? Har ikke lyst!!! Anonymous poster hash: 72766...b7f
Pengebingen Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Sikkert en trolletråd, det er for dumt, men just in case det ikke er det... Motivasjon? Hva om alle vi som står opp hver morgen og legger ned innsats i en 8 timers arbeidsdag stiller oss på døra di fly forbanna fordi våre skattepenger skal gå til å trygde deg fordi "du har blitt så vant til å slappe av" ?! Har du tenkt på at du bruker penger andre har jobbet for? Det er skamløst å utnytte systemet på den måte. Velferds- og fordelingspolitikken er fin, men pengene bør gå til de som TRENGER det, ikke til de som bare ikke har lyst til å jobbe. Det er ingenting som heter å ikke ha lyst til å jobbe. Jobb må man ha hvis man kan! 7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 Hva i all verden..? Tror du dette gir meg noe motivasjon??? Med slike hissiginlegg som dette, blir jeg jo bare motivert til å synke lengre ned i sofaen. Slutt med det det "våre skattepenger" vaset. Det er ikke dine skattepenger. Det er statens, nettopp fordi du har måttet gi dem fra deg. Og de gjør som de vil med dem. Du sitter igjen med din lønn. Som er mye mer enn det jeg har. Anonymous poster hash: 72766...b7f 1
Gjest Ravgull Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Nå mistenker jeg at TS tuller, men jeg jobber med økonomi og har satt opp utallige budsjett for forskjellige familieøkonomier så jeg lar meg interessere....... Jeg forstår meg ikke på de som orker. Når du nå snart er over på AAP så antar jeg det betyr at du ikke har vært i jobb på et par år? Og du vil nå bli erklært ufør.. som en frisk person? For min del hadde det gjort noe med psyken min å bli erklært ufør. Jeg hadde ikke følt meg som et helt menneske. For en annen del så er motivasjonen min å utvikle meg. Både det å gå opp i lønn, lære mer, gå i gradene. Ja, det er i blant dritkjipt å reise hjemmefra 06:15 hver eneste ukedag for å rekke jobb til 07:00, men til gjengjeld så får jeg såpass utbetalt at jeg ikke trenger spare en eneste krone for å dra to uker på sydenferie - midt i fellesferien. En annen ting er kollegaene. Å ha en gjeng man har internhumor med, noen som du møter hver dag. Jeg kommer hjem med film og musikktips til samboeren min, jeg har fått nyss om lokale events og hendelser som jeg kanskje ellers hadde gått glipp av. Det sosialt berikende. Jeg elsker ferie, og jeg må innrømme at jeg gleder meg til å gå i fødselspermisjon, for å puste litt fra arbeidslivet (jeg har jobbet 100% nå i snart sju år i strekk, et lite opphold kan lade batteriene mine), men jeg er overlykkelig for at samboeren min er villig til å ta ett års ubetalt permisjon etterpå.. for jeg vil ikke gå lengre hjemme enn "jeg må". Jeg vil ikke falle helt på utsiden, synke så dypt ned i sofaen og dårlig dagtids TV at jeg ikke kommer meg opp igjen og i gang igjen. Å jobbe er ikke nødvendigvis det morsomste som finnes, men å være på jobben er sosialt, moro og gir meg mye. PS: Tjener du godt nok og har en snill arbeidsgiver så har du ikke nødvendigvis en grense på kun 5 uker ferie i året, men du kan søke om å ta ferie uten lønn. I fjor hadde jeg 40 feriedager og var på flere reiser - med arbeidsgivers velsignelse. Jeg hadde altså fri i nesten to mnd. Man trenger ikke sykmelde seg for å ta en pause, man kan be om fri/ferie. Når det gjelder å jobbe igjen, så er det kun du som kan motivere deg selv til å ta tak og starte. Litt om å slutte å røyke, starte å trene eller å slanke seg. Man VET hva som er det beste for helse og økonomi, men uten at man er motivert for å gjøre en endring selv, så kommer det neppe til å vare. Så jeg får ønske deg lykke til med jakten på motivasjonen. (Når dét er sagt så må jeg innrømme at jeg håper karmaen til de friske som melder seg uføre sørger for at de faktisk BLIR uføre. Beklager at jeg ønsker sykdom på deg. Men jeg kan ikke hjelpe for følelsene mine, like lite som du kan hjelpe for mangel på motivasjon ) 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Skjønner godt folk blir provosert av slike holdninger du har TS. Skjønner også at det er tøft for deg å komme deg ut i arbeid igjen etter å ha vært borte en stund. Jeg har vært "hjemmeliggende" lenge og vet hva det kan gjøre med humøret og psyken, så jeg ville anbefalt deg å prøve å jobbe igjen når du har mulighet. Ja, for tenk hvor heldig du er som faktisk KAN jobbe :-) Anonymous poster hash: 4b6b2...75f
Gjest Bud Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Hva i all verden..? Tror du dette gir meg noe motivasjon??? Med slike hissiginlegg som dette, blir jeg jo bare motivert til å synke lengre ned i sofaen. Slutt med det det "våre skattepenger" vaset. Det er ikke dine skattepenger. Det er statens, nettopp fordi du har måttet gi dem fra deg. Og de gjør som de vil med dem. Du sitter igjen med din lønn. Som er mye mer enn det jeg har. Anonymous poster hash: 72766...b7f Er du virkelig så dum?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Hjelper ikke med utskjelling og påønskning av sykdommer (Noe som er det verste jeg har hørt noensinne. Har aldri noengang før hørt at noen virkelig ønsker at andre mennesker skal bli syke) Jeg sliter med motivasjon og dere reagerer med skjelling og det som verre er. Jo takk. Nå ble jeg virkelig motivert her...(synker dypere i sofaen) Anonymous poster hash: 72766...b7f 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Du VIL provosere du, skjønte jeg nå. Anonymous poster hash: 4b6b2...75f 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Vil ikke provosere... hadde håpet på litt støtte og motivasjon... Anonymous poster hash: 72766...b7f 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Vil ikke provosere... hadde håpet på litt støtte og motivasjon... Anonymous poster hash: 72766...b7f Til å slutte å snylte på alle hardtarbeidende, og for å ønske misbruke systemet for de som virkelig er uføre? Ekke noe klapp på skulderen her, før du skjerper deg. Anonymous poster hash: c5c2d...498
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå