Gjest Logget ut Skrevet 17. mai 2004 #1 Skrevet 17. mai 2004 Jeg har gjort noe dumt....jeg har hatt ubeskyttet sex i tiden akkurat rundt eggløsning (jeg vet, jeg vet, ikke smart!) Med andre ord er det en viss sjanse for at jeg er gravid. Venter mensen neste helg- og da passer det absolutt ikke, så jeg planla å utsette den med Primolut- N. Men....hvis jeg er gravid, kan disse pillene på noen måte skade fosteret da? Jeg kan jo ikke ta noen test for å finne ut om jeg virkelig er gravid, siden jeg må begynne med Primolut-N tre dager før forventet mens. Håper noen kan svare meg på dette!
Gjest Yoni Skrevet 17. mai 2004 #2 Skrevet 17. mai 2004 RFSUs graviditetstest kan du ta allerede en uke før kommende mens. Dersom du gjennomfører testen 6-7 dager før, måler testen med 90 % sikkerhet.
Gjest Anonymous Skrevet 18. mai 2004 #3 Skrevet 18. mai 2004 Hei Etter å ha prøvd å bli gravid i 5 år, samt vært til utredning hvor det ble fortalt at jeg var "potte tett", anså jeg muligheten for å bli gravid som null. Tok Primolut for å utsette mensen i forbindelse med en ferie. Tok dem ca 10 dager. Men etter "kuren" kom det ingen mens - som jeg ellers kan stille klokka etter. Tenkte det var en bivirkning av Primolut, men bivirkningen er i dag ei skjønn lita jente på 3 mnd. Informasjonen jeg fikk av gynekologer var at det ikke var farlig, eneste var at hvis det ble jente kunne de bli noe mer maskuline enn gjennimsnittet. Foreløbig er det svært tydelig for alle at vårt lille mirakel er ei lita jente:-) Ps tok de pillenen i uke 6.
Gjest Snart mamma Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Dette er første gang jeg har hørt noen med samme historie som meg! Jeg tok Primolut-N i forbindelse med en festivaltur hvor jeg ikke ønsket mensen. Jeg startet en 10dagerskur 25mai, etter kuren kom det ikke mensen og jeg trodde også at det var bivirkninger fra tablettene. Det viste seg at jeg var gravid og at unfangelsen skjedde 17mai, så jeg var ca. en uke på vei når jeg startet kuren. Legen sa at denne 10dagerskuren ikke kom til å påvirke barnet. Det gjaldt dem som bruker kuren over lengre tid. Nå er det en mnd. igjen til termin, så det var godt å lese at din lille jente ikke har fått noen synlige mannlige trekk;) Da satser jeg på at min prinsesse slipper under de mannlige trekkene!
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 RFSUs graviditetstest kan du ta allerede en uke før kommende mens. Dersom du gjennomfører testen 6-7 dager før, måler testen med 90 % sikkerhet. Denne baserer seg da på at du har hatt en svært tidlig eggløsning eller har en uvanlig lang lutealfase. Villedende markedsføring til tusen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå