Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig lyst å innvistere i en ny pulsklokke, hvilket merke er best? Noen tanker eller anbefalinger? 😊

Skrevet

Polar sine pulsklokker er veldig gode!

Har selv polar RC3 GPS, den e utrolig god, men er også litt dyr.

Men anbefaler den på det sterkeste, vært hver eneste krone

Skrevet

Jeg har Garmin Forerunner 610 og er kjempefornøyd. Supert med innebygd gps, men den må lades ganske ofte (etter ca 3 turer), men synes ikke det er noe problem. Liker godt at jeg kan velge hva som skal vises på de ulike skjermene, lage intervalløkter etc. Nå er det akkurat kommet en oppdatert utgave av Garmin forerunner 210 som heter 220 og den virker veldig bra (og ganske lik som 610). Her er et review av den.

Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg hadde tidligere en nike+ gps, som jeg var relativt fornøyd med, men jeg merket at jeg rett og slett ble for opphengt i fart og avstand, og ikke pulsen, som man burde være opptatt av for å få mest ut av treningen. Dessuten synes jeg pulsinnstillingene var dårlige - det gikk ikke ann å se hvor lenge du hadde vært i de forskjellige sonene blant annet. Du måtte koble deg til pc for å få opp et diagram isåfall, noe som var tungvindt. Dessuten måtte den lades med ganske jevne mellomrom (det må alle gps-klokker tror jeg).

Nå har jeg en polar rcx3, som jeg er kjempefornøyd med. Den har ikke gps, noe jeg valgte med vitende og vilje, fordi gps-en på den forrige klokka egentlig var mest distraherende og gjorde at jeg presterte dårligere på trening. Den har derimot alt det andre jeg trenger, og jeg kunne faktisk ikke vært mer fornøyd. Jeg har den i tillegg i hvit, som er en ganske feminin modell med stor skjerm og tynn reim, som ser ganske bra ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en Polar FT4, som er en enkel og overkommelig priset modell.

Anonymous poster hash: 85e8e...de3
Skrevet

Er nok viktig å tenke på hvordan du bør bruke klokka! Trenger du mest inne trenge du jo ikke GPS. Jeg stort sett ute og synes det er veldig nyttig å vite hvor langt jeg løper og hvilken fart. Trener du inverall er det lurt med en klokke som har gode muligheter for programering av økter.

• 5 uker senere...
Skrevet

Drar opp denne tråden.

Jeg skal gå til innkjøp av pulsklokke. Etter å ha lest en god del på nett nå, så har jeg bestemt meg for Polar, enten RC3 GPS (1700kr) eller RCX3 (900kr).

Spørsmålet er: med eller uten GPS?

Nå på vinterstid jogger jeg innendørs, håper på å komme meg mer ut på våren, men bor i byen, så ikke altfor fristende å jogge mye ute.

Det koster nesten dobbelt så mye bare for å ha innebygd GPS og GPS har jeg uansett på mobilen. Så jeg tenker at om jeg har behov for GPS, så bruker jeg bare mobilen. Man kan også kjøpe GPS som tilbehør til RCX3... men om jeg skal ha GPS er det likegreit å kjøpe pulsklokke med GPS med en gang. Gosh, vanskelig.

Noen innspill?

Skrevet

Jeg har polar RCX3 og er superfornøyd med den! :)
Jeg bruker klokken mye til innendørstrening (særlig tredemølle), og den fungerer kjempefint til dette. Jeg har kjøpt GPS til å ha på armen i tillegg, som jeg bruker særlig når jeg går på langrenn. Jeg syns det er fint å ha GPSen ved siden av fordi klokka i seg selv da blir mindre og lettere. Det er greit å slippe en stor, klumpete klokke når man løper på tredemølla, og det er mer praktisk når jeg går med klokken til hverdags!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har polar RCX3 og er superfornøyd med den! :)

Jeg bruker klokken mye til innendørstrening (særlig tredemølle), og den fungerer kjempefint til dette. Jeg har kjøpt GPS til å ha på armen i tillegg, som jeg bruker særlig når jeg går på langrenn. Jeg syns det er fint å ha GPSen ved siden av fordi klokka i seg selv da blir mindre og lettere. Det er greit å slippe en stor, klumpete klokke når man løper på tredemølla, og det er mer praktisk når jeg går med klokken til hverdags!

Takk! Syntes også at den uten GPS er finere, mer elegant. Koster 800kr for GPS ved siden av, så prisen blir jo det samme om jeg skal ha innebygd eller ved siden av.

Gleder meg til å kjøpe klokka og sette igang :D!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...