Gå til innhold

Trenger råd fra noen med litt mer erfaring!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Setter stor pris på alle som tar seg tida til å lese, og komme med gode råd!
Jeg er en jente på 19 år som heter Melody forresten :) Trenger kjærlighetstips fra eldre og mer erfarne personer. Og vil gjerne høre om noen har vært i samme situasjon.

Da jeg var 16 ble jeg sammen med min første ordentlige kjæreste. Vi var veldig forelsket og han var den perfekte kjæresten. Da vi hadde vært sammen i nesten 2 år var han utro. Dette knuste meg totalt. I tillegg måtte jeg ofte se og omgås jenta han hadde vært med. Til tross for dette valgte jeg å tilgi, da jeg ikke kunne se for meg å være med noen andre. Han hadde også vært veldig full og viste tydelig at han angret.

Tiden sammen etter dette var ikke like bra. Han var avhengig av å spille dataspill, og jeg kjedet meg veldig når jeg var sammen med han. Når han drakk alkohol ble det alltid krangling og et utbrudd fra hannes side. Man kan vel si det sånn at han behandlet meg dårlig over en lengre periode. Men jeg elsket han , så stod ved hans side.

For et halvt år siden gjorde han det slutt. Føltes som en kniv i magen. Han kjørte ifra meg mens jeg lå og hylgråt, for å være med kompisene sine. Maste desperat i lang tid, gråt i flere uker. Føltes som panikkangst. Dagen etter vi gjorde det slutt dro han ut og festet og flørtet med jenter. En uke etter bruddet tok han med seg noen andre hjem. Etter dette fikk han panikk og ville ha meg tilbake. Som vanlig sa jeg ja, og gjorde alt jeg kunne for han. En uke senere sa han over telefon at han ikke gadd mere likevel.

Slet veldig med å være alene, var så avhengig av han, fikk panikk bare av tanken på å sove alene. (burde vel sies at jeg har slitt med seperasjonsangst fra jeg var mindre, og at dette kanskje forverret situasjonen). Vi går også i samme skoleklasse, så måtte se han ofte, det må jeg også i et halvår til. Klarte ikke og klarer enda ikke å forstå hvordan noen du elsker over alt og som du trodde du skulle være med forresten av livet, bare kan forlate deg.

Sånn har ting vært i et halvt år nå. Jeg er utslitt. Han har ringt meg på knærne etter en sjanse, for så og drite i meg. Han har vært veldig sjalu om han har sett meg med andre, og vi har vel diskutert nesten daglig. Han har ikke latt meg gå videre, og jeg har holdt fast på han selv om vi ikke har vært sammen. Han har brukt jenta han var utro med for å gjøre meg lei meg, og hver gang vi har møttes på byen har det blitt styr og drama. Ofte når han drakk ville han ha meg tilbake, og jeg ble med han hjem, men neste morgen kunne han ikke jage meg hjem fortere. Han brukte å si "vil du at jeg skal ha sex med noen andre da", og det ville jeg såklart ikke. Så lot han alltid få det som han ville.

Han har hele tiden sagt at han elsker meg og liker meg, men at han ikke er like forelska som før. Han har sagt at han vil gjøre hva han vil, bare ha det gøy og vil ikke ha forpliktelser. Har følt meg veldig splittet da min familie ikke ønsker å se han pga hvordan han har vært mot meg, alle vennene mine, vennene hannes og til og med hannes familie (som sier de ser på meg som en datter og er veldig glad i meg), sier jeg burde drite i han.

Hadde begynt å komme meg litt ovenpå igjen da han ringte meg gråtende for en ny sjanse for noen uker siden. Ble faktisk glad når han ringte. Han sa han angret på at han hadde vært en dritt det siste halve året, at han hadde det skikkelig fælt, at han bare satt inne om dagene og at alt han ville var at ting skulle bli som før.

Vi møttes og ble enige om å møtes av og til for å se hvordan det gikk. Jeg syns det var kjempegøy når vi var ilag, vi hadde det skikkelig gøy!!! men en kveld jeg møtte han på byen, satt han sammen med en jente jeg vet han hadde prøvd seg på for en stund siden. Jeg ble sur og dette resulterte i krangling den kvelden. Vi fortsatte å være sammen og jeg følte at ting kom til å ordne seg, og at vi kom til å bli sammen. Han sa at alt føltes så rett med meg, og "oss to for alltid, husker du ikke?". Tror nok det vekket noen gamle følelser i meg.

På nyttårsaften sa han til meg at han kun likte meg som en venn, og at han ikke elsket meg på samme måte mer. Var som å få en kniv i hjertet igjen. Hele kvelden var ødelagt og jeg begynte å gråte. Han stakk ifra meg for å flørte med jenter, og han har selv fortalt med at han prøvde seg på en jente den kvelden (han snakker enda med henne). Han sa til meg at dette var hannes endelige avgjørelse og at nå var det slutt for alltid. Dette er fem dager siden og jeg sliter veldig. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Han har aldri før avsluttet det så endelig mellom oss, og jeg er sikker på at han mener det denne gangen.

Klarer ikke å se for meg han med noen andre, tanken på å møte han hver dag på skola får meg til å vri meg. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å reise meg.

Jeg er også så sint. Føler at han er ond, usympatisk og egoistisk. Har jo ikke fått skrevet ned i nærheten av alt han har gjort mot meg en gang.

Klarer ikke å fåtte og begripe hvordan jeg kan elske en person som har behandlet meg så dårlig over så lang tid. Trenger virkelig tips for å komme meg videre. Eller tips til hva jeg kan gjøre for å få han tilbake. For jeg tror ikke jeg klarer å komme meg videre.

Anonymous poster hash: 9de5d...071

Anonymous poster hash: 9de5d...071
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor jenter ikke dumper gutter ( eller motsatt ) når de har vært utro... :dry:

Anonymous poster hash: 23fba...90a
Gjest Whitestripes
Skrevet

Mitt beste råd, som gammel og erfaren: Du har det mye bedre uten han og alt det dramaet dere har hatt sammen. Ikke noe av dette er kjærlighet, og den magre trøsten er at det kommer du til å forstå når du får det litt mer på avstand.

Ikke ha kontakt med han overhodet. Slett han fra mobil, face og alle sosiale medier. Gjør hyggelige ting, både alene og sammen med venner. Få tankene over på noe annet. Og for all del, ikke fall for sweet talk. Du har selv sett at det er bare tomt prat. Handling er det som viser hva den andre virkelig føler for deg.

• Liker 2
Skrevet

Mitt beste råd, som gammel og erfaren: Du har det mye bedre uten han og alt det dramaet dere har hatt sammen. Ikke noe av dette er kjærlighet, og den magre trøsten er at det kommer du til å forstå når du får det litt mer på avstand.

Ikke ha kontakt med han overhodet. Slett han fra mobil, face og alle sosiale medier. Gjør hyggelige ting, både alene og sammen med venner. Få tankene over på noe annet. Og for all del, ikke fall for sweet talk. Du har selv sett at det er bare tomt prat. Handling er det som viser hva den andre virkelig føler for deg.

Lettere sagt enn gjort, men tror du har veldig rett i det du sier. tusen takk for svar :D

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor jenter ikke dumper gutter ( eller motsatt ) når de har vært utro... :dry:

Anonymous poster hash: 23fba...90a

Har alltid sagt til meg selv at jeg ikke skal være en av dem som bare tilgir, og har også sett ned på de som tilgir en utro kjæreste. Men når du er i denne situasjonen selv, og du virkelig elsker noen så er det ikke bare å forlate... I mitt tilfelle var dette også et engangstilfelle..

Gjest Whitestripes
Skrevet

Lettere sagt enn gjort, men tror du har veldig rett i det du sier. tusen takk for svar :D

Jeg vet at det ikke er lett, men det er det beste for deg i det lange løp, og det er det viktigste. Jeg var selv i et liknende forhold da jeg var 16, og husker godt hvordan det var. Heldigvis fikk jeg nok, og det ble slutt etter et par år. Og da var jeg virkelig ferdig med han.

AnonymBruker
Skrevet

Nå må du faktisk sette ned foten å stå opp for deg selv. Bryt alt av kontakt å vis at du ikke er interessert lenger. Han vet jo akkurat hvor han har deg nå! Jeg valgte å heve meg over bruddet på min kjæreste som holdt meg på "gress" med å si han visste han ville angre seg.

Ville han ha vært sammen med deg hadde han gjort seg fortjent til å være det også!

Anonymous poster hash: 34640...136

AnonymBruker
Skrevet

Det første du skal gjøre, er å ikke gi han flere sjanser! Kutt ut all kontakt, og slett han fra Facebook og andre soisiale medier. Hvis han ringer deg og sier han angrer og blablabla, tenk på de vonde smertene han har påført deg. Ikke hør på det han sier, ikke ha noen forhåpninger. Og aldri gå tilbake! Virker som om han vil nyte singellivet sitt, men samtidig holde deg på gress om han ikke skulle finne seg noe bedre der ute. Han har vært en ordentlig drittsekk den måten han behandlet deg på, både under forholdet og etter bruddet. Du fortjener noe mye, mye bedre!

Kom deg ut, møt nye mennesker. Flørt mer, og se nye muligheter (om du føler for det da). Ta opp gamle hobbyer og gjør ting du ikke fikk gjort under forholdet. Vet det er vanskelig, var selv i samme situasjon som deg for noen uker siden. Ta tiden til hjelp, og vær sterk! Du fortjener noe mye bedre :klemmer:

Anonymous poster hash: 771f5...206
Skrevet

Første bud: Se på hva fyren GJØR, og ikke gidd å høre mer på hva han SIER. Det er ikke samsvar her, enkelt og greit.

Andre bud: Les igjennom det du har skrevet. Les nøye. Så tenker du deg at dette var skrevet av din beste venninne, om forholdet mellom henne og typen/eks-typen. Hva hadde du rådet henne til?

Nei, TS, her er det tid for en alvorlig reality-check. Jeg tror at du innerst inne forstår at denne fyren verken bryr seg om deg, eller er bra for deg, og nå er det på tide å ta affære.

Jeg er enig med dem som sier at du bør bryte kontakten, slett ham fra Facebook, ikke svar når han kontakter deg, etc. Han har hatt sine sjanser, mange sjanser til og med, og nå er det nok. Du fortjener vel bedre enn dette????

Nå synes jeg at du skal fokusere på deg selv, og på å komme deg videre. Bryt kontakten, gjør ting som du liker, støtt deg på folk som du vet bryr seg om deg. Sett inn høygir på skolearbeid, tren, hvis du liker det, dyrk hobbyen din hvis du har en. Hvis ikke, så kanskje det er på tide å skaffe seg en?

Og tro nå ikke at jeg ikke vet åssen du har det. For det gjør jeg, jeg har vært borti opptil flere lignende idioter. Aldri mer! Stå på, TS. Dette fikser du, selv om det er litt trasig til å begynne med. Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Første bud: Se på hva fyren GJØR, og ikke gidd å høre mer på hva han SIER. Det er ikke samsvar her, enkelt og greit.

Andre bud: Les igjennom det du har skrevet. Les nøye. Så tenker du deg at dette var skrevet av din beste venninne, om forholdet mellom henne og typen/eks-typen. Hva hadde du rådet henne til?

Nei, TS, her er det tid for en alvorlig reality-check. Jeg tror at du innerst inne forstår at denne fyren verken bryr seg om deg, eller er bra for deg, og nå er det på tide å ta affære.

Jeg er enig med dem som sier at du bør bryte kontakten, slett ham fra Facebook, ikke svar når han kontakter deg, etc. Han har hatt sine sjanser, mange sjanser til og med, og nå er det nok. Du fortjener vel bedre enn dette????

Nå synes jeg at du skal fokusere på deg selv, og på å komme deg videre. Bryt kontakten, gjør ting som du liker, støtt deg på folk som du vet bryr seg om deg. Sett inn høygir på skolearbeid, tren, hvis du liker det, dyrk hobbyen din hvis du har en. Hvis ikke, så kanskje det er på tide å skaffe seg en?

Og tro nå ikke at jeg ikke vet åssen du har det. For det gjør jeg, jeg har vært borti opptil flere lignende idioter. Aldri mer! Stå på, TS. Dette fikser du, selv om det er litt trasig til å begynne med. Lykke til!

Tusen hjertelig takk for godt svar og gode tips, setter veldig pris på at du tok deg tid! Hjelper veldig å få høre meningen til "utenforstående". Begynner å innse at jeg bare må komme meg videre å drite i han! :rolleyes:

• Liker 1
Skrevet

Det første du skal gjøre, er å ikke gi han flere sjanser! Kutt ut all kontakt, og slett han fra Facebook og andre soisiale medier. Hvis han ringer deg og sier han angrer og blablabla, tenk på de vonde smertene han har påført deg. Ikke hør på det han sier, ikke ha noen forhåpninger. Og aldri gå tilbake! Virker som om han vil nyte singellivet sitt, men samtidig holde deg på gress om han ikke skulle finne seg noe bedre der ute. Han har vært en ordentlig drittsekk den måten han behandlet deg på, både under forholdet og etter bruddet. Du fortjener noe mye, mye bedre!

Kom deg ut, møt nye mennesker. Flørt mer, og se nye muligheter (om du føler for det da). Ta opp gamle hobbyer og gjør ting du ikke fikk gjort under forholdet. Vet det er vanskelig, var selv i samme situasjon som deg for noen uker siden. Ta tiden til hjelp, og vær sterk! Du fortjener noe mye bedre :klemmer:

Anonymous poster hash: 771f5...206

Skal virkelig prøve! Tusen hjertelig takk for fint svar :hug:

Gjest Heartbeat
Skrevet

Grunnen til at han behandler deg slik, er at du lar han gjøre det. Han VET at uansett hv han gjør, så kan han komme tilbake til deg å få sex, kos og kjærlighet. Derfor kan han ha det gøy samtidig som han har deg, en trygg havn å komme tilbake til.

Det du må gjøre er å gjøre deg utilgjengelig for han , ikke sende sms, svare tlf eller ha sex med han .

Få han ut av systemet ditt.

Når du blir utilgjengelig vil han mest sannsynlig gjøre alt for at du skal bli hans igjen, for da blir han usikker og redd for at den trygge havnen (deg) ikke er der og venter på han mer.

Dette vil gjøre han usikker og desperat.

Ikke kontakt han, ikke gå tilbake til han, du fortjener så mye mye bedre og du er enda ung og vil finne en god og snill gutt som behandler deg med respekt og kjærlighet.

Ikke la noe annet enn det få ta del i livet ditt mer.

I begynnelsen vil du tenke tilbake til de gode stunder med han , men prøv å tenke på alt det dumme han har gjort mot deg. Vi har en tendens til bare å tenke tilbake på det gode og savne det man hadde som var godt Men sannheten er at han har behandlet deg som en dritt og han fortjener ikke en slik jente som deg.Hev deg over han , tilslutt vil du kjenne at du klarer deg selv og at du har det bedre uten han . Du vil bli lykkelig igjen uten han.Du trenger ikke en gutt til å gjøre deg lykkelig, det klarer du fint på egen hånd :)

Lykke til :hug:

Skrevet

Du er for ung til å ha samlivsproblemer. Han gjør deg ikke lykkelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...