AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Er en frisk dame, etter røykeslutt og 1.5 liter brus hver dag har jeg blitt 85 kg! Dette går ikke lenger så jeg har startet suppe kuren i dag, skal holde på i 7 dager. Anonymous poster hash: 857b3...210
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Bye bye muscles, bye bye.. Nei men altså, hva har du tenkt å få ut av dette? Anonymous poster hash: e05e1...5cd 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Jeg tror ikke 7 dager med en slik diett er noe krise, har tross alt spist usunt, ikke minst all brusen jeg har drukket.. Erstattet med VANN og skummet melk. Ser ikke helt problemet.Anonymous poster hash: 27d1b...648
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 7 dager utgjør ikke så stor forskjell på hverken muskler eller næringsstoffer, men det er dessverre lett å legge på seg igjen det man har tatt av seg ved sånne kurer. Så skal du fortsette å gå ned i vekt må du legge om vanene. Men du har jo alt kvittet deg med vanen å røyke, og det er jo bra! Anonymous poster hash: 2f03f...fdd
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 Ja:) sluttet å røyke, og det har vart i ett halvt år, men for ett søtsug jeg fikk, på samme tid i fjor var jeg 64 kg...... Skal legge om alle usunne vaner, dette er bare en liten start, skal bli spennende å se om den fungerer. Anonymous poster hash: 27d1b...648
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 Takk for svar alle sammen, denne kuren heter egentlig "Rikshospitaledietten" ( du siste her kan vel google det ? ) i dag har jeg spist suppe og røde epler, ser ikke at det er mer skadelig enn slik jeg har holdt på : sjokolade og brus i mengder hver dag... Skal manne meg opp til å begynne på treningssenter også, er bare det at sliter med selvtilliten der, synes det er så mange perfekte det ute.Anonymous poster hash: 27d1b...648
Tabris Skrevet 5. januar 2014 #9 Skrevet 5. januar 2014 Lykke til, bra for deg hvis det funker. Men jeg er svært skeptisk. For det første vil du antagelig bli svært lei suppen etter noen dager, og må pine deg gjennom de siste dagene. Hvorfor skal det å gå ned i vekt være noe forferdelig når du like gjerne kan gå ned i vekt med å spise god og sunn mat? For det andre vil du med stor sannsynlighet gå opp igjen flere av de kiloene du går ned etter uka er omme, og da kan du få en krasj i motivasjonen, og miste piffen til å fortsette og gå ned i vekt. 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #10 Skrevet 5. januar 2014 Takk:) Anonymous poster hash: 27d1b...648
Wiggins Skrevet 5. januar 2014 #11 Skrevet 5. januar 2014 Er en frisk dame, etter røykeslutt og 1.5 liter brus hver dag har jeg blitt 85 kg! Dette går ikke lenger så jeg har startet suppe kuren i dag, skal holde på i 7 dager.Anonymous poster hash: 857b3...210 Hvorfor ikke starte med den revolusjonerende kuren Sunn Livsstil? Den varer riktignok hele livet, ikke 7 dager, men så har den til gjengjeld varig effekt. Sju dager med bare suppe vil gjøre at du mister mesteparten av glykogenlageret, altså kroppens lager av høyoktan energi (stammer hovedsakelig fra karbohydrater). Dette binder en del vann, så bare det å tape glykogenlageret vil gjøre at de fleste mister nærmere 3 kg, men det er jo ikke noen reell vektnedgang. Så fort du spiser vanlig vil kroppen bygge opp igjen glykogenlageret. Jeg antar at det er fett du ønsker å miste, og du vil miste fint lite fett ved å spise suppe i sju dager. Du burde heller satse på en sunn livsstil, som nevnt ovenfor. Det innebærer lite brus og godteri, mye sunn mat i passelige mengder, og mosjon hver dag. Legg merke til at jeg ikke sier at man skal trene hver dag, men alle bør bevege seg en del hver dag. Stillesitting er nesten like farlig for helsa som røyking. Ta trappa istedenfor heis eller rulletrapp. Gå eller sykle istedenfor å bruke bil. 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #13 Skrevet 5. januar 2014 Jeg har mye ansvar i jobben og en god del stress, bruker bena mye og kroppen generellt på jobb. Den sliter meg faktisk slik ut at kroppen roper etter sjokolade og brus. Drikker da brus som vann, smugdrikker brus på jobben også ....( ikke nå, har startet slanking )Anonymous poster hash: 27d1b...648
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #14 Skrevet 5. januar 2014 Hihi, hva skjer etter 7 dager? Håper bare jeg har tatt av 5 kg, klar til en videre sunn livssti og vektnedgang..Anonymous poster hash: 27d1b...648
Gjest Whitestripes Skrevet 5. januar 2014 #15 Skrevet 5. januar 2014 Takk for svar alle sammen, denne kuren heter egentlig "Rikshospitaledietten" ( du siste her kan vel google det ? ) i dag har jeg spist suppe og røde epler, ser ikke at det er mer skadelig enn slik jeg har holdt på : sjokolade og brus i mengder hver dag... Skal manne meg opp til å begynne på treningssenter også, er bare det at sliter med selvtilliten der, synes det er så mange perfekte det ute.Anonymous poster hash: 27d1b...648 Det er bare en seiglivet myte at Rikshospitalet bruker denne kuren, eller noe sykehus for den delen. Jeg slutter aldri å forundre meg over at folk stadig hopper på sånne quick fix- dietter, i stedet for å spise skikkelig mat som kroppen faktisk trenger. For øvrig har jeg smakt den suppa en gang, og aldri i verden om jeg hadde orket å spise den over flere dager. Dessuten kommer det vekttapet du får etter 7 dager mer eller mindre til å være bare vann, og det er vel fett du vil miste, regner jeg med. Men lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #16 Skrevet 5. januar 2014 Forstår hva dere mener, men tror vil miste fett fordi jeg har spist MYE skjokolade og drukket 1.5 liter med brus hver dag i ett år.. Pluss en del chips og pizza... Nå er alt dette borteAnonymous poster hash: 27d1b...648
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #17 Skrevet 5. januar 2014 Gir en lyd om 7 dager:0)Anonymous poster hash: 27d1b...648
Wiggins Skrevet 5. januar 2014 #19 Skrevet 5. januar 2014 Forstår hva dere mener, men tror vil miste fett fordi jeg har spist MYE skjokolade og drukket 1.5 liter med brus hver dag i ett år.. Pluss en del chips og pizza... Nå er alt dette borteAnonymous poster hash: 27d1b...648 I 1 kg fett er det ca. 7000 kcal. Det er selvsagt store individuelle variasjoner, men typisk forbrenning for en voksen kvinne i moderat aktivitet er 2000 kcal per dag. Av dette går ca. 75% med til å opprettholde basalfunksjoner, bare ca. 500 kcal forbrennes av muskulær aktivitet. Det tar med andre ord lang tid å forbrenne 1 kg fett. Hvorfor i all verden vil du prøve en slik snarvei som dette? (Noe det selvsagt ikke er på litt lengre sikt.) Det fins INGEN snarveier! Den eneste måten å oppnå varig vektnedgang er sunn livsstil og rikelig med mosjon og trening. Det vil ikke gå lynfort, men til gjengjeld er det varig. Med bare suppe i ei uke vil du miste glykogenlageret, en del vann, noe muskelmasse og litt fett. Alt dette, unntatt muskelmassen, kommer tilbake når du begynner å spise normalt. 1
ol93 Skrevet 5. januar 2014 #20 Skrevet 5. januar 2014 Er en frisk dame, etter røykeslutt og 1.5 liter brus hver dag har jeg blitt 85 kg! Dette går ikke lenger så jeg har startet suppe kuren i dag, skal holde på i 7 dager.Anonymous poster hash: 857b3...210 Ja, du går ned i vekt av kuren, men går like fort opp igjen :/ Har selv prøvd den. Du mister bare vannmasse, ikke fett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå