AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Vi har to barn med halvannet års mellomrom. Småbarnsavdelingen og storbarnsavdelingen ligger ei mil fra hverandre, og jeg gruer meg litt til det året hvor de skal være på hver sin plass. Det vil jo ta dobbelt så lang tid ved henting og levering, flere møter, flere folk å forholde seg til, ungene får ikke være sammen osv. Er det noen som helst mulighet for at den største får være et år ekstra på småbarnsavdeling? For det er vel ikke spesielt heldig å ha den minste på storbarnsavdeling ett år tidligere? Ser for meg at han alltid vil ha behov for ekstra oppfølging. Vet at jeg bare kan spørre i barnehagen, men synes det er greit å ha litt bakgrunnskunnskap om hvasom er mulig/lov eller ikke. Noen som vet? Anonymous poster hash: e367f...428
Gjest Magdalene Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Tror det ville bli et fryktelig kjedelig år for den som må bli igjen på småbarnsavdelingen, mens alle vennene flytter over på storebarn. Det vil jo også gå glipp av masse av det pedagogiske opplegget og aldersinndelte grupper som er på storebarn, 5
Gjest Whitestripes Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Jeg har erfaring med begge deler, og vil si at det nok er bedre å starte for tidlig på storbarn enn å bli igjen på småbarn et år ekstra. Det vil selvfølgelig komme seg an på barnet, og det vil alltid være individuelle forskjeller, men jevnt over er det bedre å ha noe å strekke seg etter, framfor å være veldig stor på småbarnsavdeling. 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 Takk for svar. Har hatt dårlig samvittighet for om minsten måtte startet med de store ett år for tidlig han er i tillegg født seint på året, men kanskje det ikke er så ille? Vet ikke om det har noe å si, men eldste barnet er seint utviklet. Type nesten 2 år før han begynte å gå, og han er veldig forsiktig av seg i forhold til andre barn på samme alder. Yngste barnet vet jeg ikke helt med enda siden han er så liten, men nr.2 blir gjerne litt tidligere, siden de har noen å strekke seg etter? Eller? TS Anonymous poster hash: e367f...428
Gjest Marmot Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 Det er tvilsomt om du får ha en treåring på småbarnsavdeling et helt år ekstra, fordi barnehagen får betalt mer for et lite barn enn et stort barn, samtidig som en plass på småbarnsavdeling koster mer fordi de har høyere bemanning der. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #7 Skrevet 5. januar 2014 Hva sier barnehagen? Har ikke spurt, skulle gjerne visst hva jeg mener selv først. Og ikke minst hva som er mulig. TS Anonymous poster hash: e367f...428
minister-mio Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 Har ikke spurt, skulle gjerne visst hva jeg mener selv først. Og ikke minst hva som er mulig. TS Anonymous poster hash: e367f...428 Er vel bare barnehagen som kan svare på om det er mulig
Gjest Whitestripes Skrevet 5. januar 2014 #9 Skrevet 5. januar 2014 Har ikke spurt, skulle gjerne visst hva jeg mener selv først. Og ikke minst hva som er mulig. TS Anonymous poster hash: e367f...428 Det vil nok variere fra sted til sted. Der hvor jeg jobber, har vi holdt igjen 3 -åringer på småbarn i enkelttilfeller da vi ikke hadde plass på stor. Det var ikke optimalt for dem, men det har heller ikke vært noen krise. Jeg har også hatt 2-åringer på stor avdeling, og det har i de fleste tilfellene gått veldig fint.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #10 Skrevet 5. januar 2014 Er vel bare barnehagen som kan svare på om det er mulig Jeg vet, men det er uansett greit å vite litt mer om hva som er heldig og ikke. Har lært å ikke ta alt for god fisk, og at det kan være lurt å være litt forberedt. Anonymous poster hash: e367f...428
SummerJoy Skrevet 5. januar 2014 #11 Skrevet 5. januar 2014 , ungene får ikke være sammen osv. Anonymous poster hash: e367f...428 Akkurat det er jo ikke noe negativt. Har selv akkurat 2 år mellom mine og er veldig glad de går på hver sin avdeling og får litt pause fra hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå