Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2004 #1 Skrevet 17. mai 2004 De fleste av oss benytter oss vel av forskjellige merker når det gjelder make-up (de fleste av de store merkene er jo ofte best på forskjellige ting), men når det kommer til hud/hårpleie-bruker dere da produkter fra samme serie? Inbiller meg at dette kan være smart, ettersom produktene da kanskje utfyller hverandre, og at effekten blir bedre? Selv har jeg omtrent ikke et eneste prdukt fra samme merke-renseprodukter fra Biotherm (og snart dermalogica), fuktighetskremer fra Vichy, kvisedrepere fra Clinique, shampo fra Tigi, balsam fra Kerastase og kurer fra Redken..(!!!!). Dette er produkter jeg har funnet frem til i løpet av mye prøving og feiling, og det er vel en samling av det beste jeg har funnet.Men er det negativt å bruke en sånn mix av forskjellige merker?
Gjest Ethereal Skrevet 17. mai 2004 #2 Skrevet 17. mai 2004 Oppi hodet mitt har jeg lyst til å streamline meg ned til 2-3 merker, men i realiteten blir det nok ikke slik. Mine favoritter: Hud: *Dermalogica (det meste bortsett fra øyenkrem) *MD Formulations (øyenkrem, Facial Cream+solfaktor for ansiktet) Hår: *Der kan jeg begrense meg til Sebastian, men bruker kur fra Fudge i tillegg Kropp: *Kunne holdt meg til Biotherm, men bruker mye annet også. Vi får se hva jeg finner på; nå blir det oppbruks-orgie når jeg kommer hjem, hater alle restene som står på badet. PRO ved å bruke få merker: Man blir ikke så fristet til å teste ut nye ting!
Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2004 #3 Skrevet 17. mai 2004 Men testinga er jo halve moroa.. :oops: (en dyr hobby, though) Jeg blir alltid kjempetiltrukket av nye ting, spesielt om de rent estetisk sett er bra utformet-som f.eks pure color-øyenskyggene fra estee lauder ("iskubene"), sebastians og tigis stylingprodukter og, dronningen av alle parfymeflasker-jean paul gaultier classique (korsett). Føler egentlig også et behov for å streamline litt, men er det ikke en mulighet at en kombinasjon av de beste produktene i forskjellige merker kan være bra? Redken f.eks-jeg hater shampoene deres, men elsker kurene.Og Vichy-kremene mine er gode, mens rensegeleene er alt for sterke for meg. Er spent på Dermalogica, har bestilt special cleansing gel-ser ut til å passe godt til min normal/kombinasjonshud.Men emballasjen irriterer meg litt, ingen "luksusfølelse" fra den sterile grå-hvite pakningen.. (Jeg er et sånt luksusdyr.. :oops: )
Gjest Ethereal Skrevet 17. mai 2004 #4 Skrevet 17. mai 2004 FØR var jeg hekta på serier som Shiseido og Kanebo, og testet i hytt og pine. Det hendte at jeg hadde flere komplette serier med hudpleieprodukter stående i hylla og støve ned. Etter at jeg begynte med Dermalogica og så hvor bra det er for huden, er jeg ikke så ofte innom parfymeriene unntatt for parfyme (MIN store dille, dessverre). Sminke er jeg ikke så opptatt av, men har funnet endel ting jeg liker. MEN: jeg liker veldig godt ting fra "profesjonelle"/hi-tech serier, og de er gjerne merkbart dyrere. Nå sikler jeg på en øyenkrem til nesten tusenlappen :oops: (bra jeg har selvdisiplin) Men du har rett; det er mer et ideal enn praktisk gjennomførbart. Men jeg kan ønske... Spør meg om ståa til jul, og den er nok som nå. Og for eksempel har L'Oreal veldig god bodylotion og øyensminkefjerner, men der stopper det (og jeg liker ikke å kaste penger til det gigakonsernet).
Gjest Lilleulv Skrevet 17. mai 2004 #5 Skrevet 17. mai 2004 ojoj nå fikk jeg oxo lyst på dermalogica! Har aldri testet det jeg :oops: Hvilke produkter er det som er bra? Bestiller dere på Strawberrynett, eller kjøper i butikkene (hvor får man kjøpt det?)? Jeg har ganske tørr overhud med litt urenheter (sorte prikker for det meste), noen idé om hva som passer for meg?
Gjest Lilleulv Skrevet 17. mai 2004 #6 Skrevet 17. mai 2004 Det er jo så SINNSYKT mange serier når det går på hudpleie og sminke... Klarer ikke å forholde meg til alle... Lyst til å finne én serie som er den beste for meg, og slippe å ta valg hver gang jeg skal kjøpe meg noe nytt
Gjest Ethereal Skrevet 17. mai 2004 #7 Skrevet 17. mai 2004 Jeg kjøper litt her og litt der alt ettersom. Nye produkter kjøper jeg hos hudpleier fordi det er mest safe. Til din hud ville jeg tippe Special Cleansing Gel og Active Moist som fuktighetskrem.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2004 #8 Skrevet 17. mai 2004 Den moderne kvinnes største problem (vel, nest største-vekt er vel nr 1): "Hva skal jeg kjøpe?" Dermalogica selges på bl.a lookfantastic og strawberrynet (og endel andre nettbutikker), men såvidt jeg så på strawberrynet hadde de mest sånne digre salong-forpakninger. Hvis du er usikker på hva slags produkt du trenger bør du virkelig gå til en hudpleier, har hørt at dermalogica kan gjøre mer skade enn gagn om produktet er feil (det gjelder forøvrig de fleste produkter/merker i mer eller mindre grad). Joda, L'oreal har noe bra-f.eks bodylotion (nutrilift), noen fine øyenskygger og neglelakker.Av billigmerkene er det mitt foretrukne.Men foundation og slikt kan jeg ikke lenger kjøpe fra billigmerkene. Men, i det siste har jeg tenkt litt på det faktum at f.eks Chanel og YSL egentlig er motehus-du betaler nok mye for merket på boksen og designen i seg selv, kanskje får du ikke full valuta for pengene.Men selv betaler jeg faktisk gjerne litt ekstra for lekker/ul design-det gir meg en følelse av velvære jeg setter pris på.
Gjest Ethereal Skrevet 17. mai 2004 #9 Skrevet 17. mai 2004 Dermalogica er vel egentlig ganske safe, siden det aller meste er basisprodukter. Verre er det når folk på egne hånd og etter råd fra uerfarne tester ut ting som f.eks MD Formulations, som virkelig kan gjøre skade på huden ved feil bruk/produkter.
Gjest lekebøll Skrevet 17. mai 2004 #10 Skrevet 17. mai 2004 Jeg bruker utelukkende Dr. Hauschka-produkter til hud (ansikt + body lotion). Til hår hopper jeg litt rundt nå, siden Dr.H ikke fungerte som jeg trodde, og bruker nå litt forskjellig fra Matrix. Jeg bruker alltid samme shampo og balsam, vet dog ikke om det er nødvendig. Bare innbiller meg det.
Alterna Skrevet 17. mai 2004 #11 Skrevet 17. mai 2004 Har litt forskjellige merker. Decleor, dermalogica, Md, Matis. Ingen "billigprodukter" til huden i ansiktet iallfall. Bruker mye bodylotions, så har vel testet ut det meste. Elsker bodybutter fra bodyshop. I makeup er jeg glad i Chanel, foundation der er kjempebra. Ellers liker jeg Versace pga de fine etuiene, este lauder, Guerlain og noe dior. Innen negllakk liker jeg best Creative, men hender også jeg kjøper de billige på H&M, fargene i moten skifter jo så fort uansett. Er helt avhengig av Juicy-tubes fra Lancome. Hender også at jeg kjøper masse dusjgeleer fra Yves Rocher. Hårprodukter - Kerastase, Redken, Alterna, SP, fudge og Tigi. Hvordan produktene ser ut på badehyllen og i skapene, har mye å si for meg iallefall. Det gir litt mer luksus - og velværefølelse på morgenen når en skal starte dagen.
Gjest Lizbet Skrevet 18. mai 2004 #12 Skrevet 18. mai 2004 Og for eksempel har L'Oreal veldig god bodylotion og øyensminkefjerner, men der stopper det (og jeg liker ikke å kaste penger til det gigakonsernet). Hater å skuffe deg Ethereal, men Biotherm er en del av det gigakonsernet. Det samme er Vichy og to eller tre andre velprofilerte serier....... Jeg bruker rens og ansiktskremer fra Vichy. Sminke er det litt av hvert av.... Ingen trofast kunde hos noen på det området....
Gjest gjest1 Skrevet 18. mai 2004 #13 Skrevet 18. mai 2004 Bruker Mary Kay på både ansikt og kropp, jeg. Ganske naturlig, siden jeg forhandler det selv, men jeg begynte som forhandler nettopp fordi produktene er så gode, og jeg har prøvd mye i mitt lange og jålete liv De er vel ikke USA's mest solgte merke uten grunn, for niende året på rad! Man får dessuten personlig veiledning og har hundre prosent fornøydhetsgaranti, og det får man ikke alltid i et parfymeri. PS. Dette er ikke for å reklamere for egen butikk, men rett og slett bunnløst skryt av et selskap og deres produkter. Jeg ville gjort det om jeg kun var kunde også .
Gjest Niniel Skrevet 18. mai 2004 #14 Skrevet 18. mai 2004 Jeg bruker kun Eucerin med Karbamid - dusjsåpe, shampo, intimvask, fuktighetskrem, ansiktskrem - og har aldri vært så fornøyd! Jeg hadde problemer før med overhud som alltid var tørr, og underhud som var fet slik at jeg fikk kviser. Nå er huden blitt glatt og fin, kvisene er nesten borte, hodebunnen klør ikke lenger (prøvde flasshampoer, uten virkning), og tørr hud på kroppen har jeg nesten aldri lenger. Og produktene er uten parfyme og fargestoffer, kjempebra for sensitiv hud. (føler jeg reklamerer mye for Eucerin her inne...hehe..men jeg er bare så glad for endelig å ha fikset problemhuden min, jeg må bare anbefale det til andre) For sminke bruker jeg alle mulige merker, har L'oreal, Clinique, Kanebo, Dior, Body Shop, Lancome og Estée Lauder for tiden. Liker å prøve meg litt frem
Gjest Ethereal Skrevet 18. mai 2004 #15 Skrevet 18. mai 2004 Hater å skuffe deg Ethereal, men Biotherm er en del av det gigakonsernet. Det samme er Vichy og to eller tre andre velprofilerte serier Jeg VET, dessverre :evil: Men Vichy, L'Oreal Nutrilift og Biotherm har de aller beste bodylotionene. Hadde jeg hatt masse penger, hadde jeg skiftet til kun Dermalogica over hele linja.
ringblomst Skrevet 18. mai 2004 #16 Skrevet 18. mai 2004 Tror ikke det er negativt å mikse litt merker, men selv sverger jeg til Kanebo til ansiktet, men har vært litt innom Decleor også. Til huden så går det mellom Biotherm, Decleor og Body Shops Body Butter. Håret mitt får ingen flott behandling kun dagligvare-shampoer, og stylingprodukter bruker jeg så og si ikke.
Gjest Madley Skrevet 18. mai 2004 #17 Skrevet 18. mai 2004 Til ansikt: Estee Lauder Til hår: Trevor Sorbie Enkelt og greit...
Gjest Odense Skrevet 19. mai 2004 #18 Skrevet 19. mai 2004 Hei! Spennende å lese om slike jente ting! Jeg sverget til Kanebo, men byttet til et annet merke fordi at jeg har hørt at du ikke skal bruke de samme merket til huden din over lengre tid, stemmer det? Uansett så skiftet jeg til noe mye billigere og jeg kan ikke si at jeg merket noe forsjeller på huden min, har like fin glød og har ikke fått noe uren hud. Ellers så er jeg eg luksus dyr når det gjelder sminke og min lidenskap er lipgloss, synest at Dior smelter på tungen. Versace er dårlig der, liker ikke kostene på lip glossen. Eller så går det i chanel og dior makeup. En ting til, body butter på bodyshop er sikkeli god til tørr hud!
Gjest Cuddly Skrevet 19. mai 2004 #19 Skrevet 19. mai 2004 Ansikt: Mario Badescu rens, Dermalogica krem og peeling (men skal prøve ut E. Lauder peeling snart - tror jeg, øyekrem fra Vichy, men ny fra Clinique(tilbud hos SN) på vei i posten. Hår: Redken shampo og balsam, men varierer litt med en balsam fra T. Sorbie og color gloss shampo fra Loreal. Når mega flaska fra Redken begynner å bli tom skal jeg teste ut Paul Mitcell - billig på LF! Konklusjonen må være at jeg ikke bryr meg en døyt om det er samme merke, setter sammen mine favoritter, og det er det som blir best tror nå jeg...
Gjest Gjesta Skrevet 19. mai 2004 #20 Skrevet 19. mai 2004 Nei her er det mix og match Mine favoritter ansiktsHud : Body shop face protector hemp Shiseido the skincare øyenkrem YSL touche eclat christian dior hydrating concealer kanebo liquid foundation olay tinted moisturizer maybelline true illusion pudder Hår : KOmemr ann på hva slags stil jeg vil ha Slett hår ; Liss extreme shampoo loreal liss extreme serum kerastase balsam for frizzy hair loreal leave in intense repair shampoo Vil jeg ha krøller bruker jeg ; Loreal shine curl shampoo og curling milk tigi curl jam Litt loreal leave in balsam Kropp : vaseline intensive care body lotion ( innmari fin klassiker) Hemp fotkrem aloe vera og jojoba håndkrem fra the body shop noa carcharel parfyme hugo woman parfyme Ble mye dette :o Jeg har flere favoritter av andre serier/typer.. men jeg fant det best og gi meg nå..:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå