AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Jeg har en online venn... eller hadde en venn, som i oktober "dumpet" meg som venn. Jeg sier online fordi hun bor i USA, men vi har sett hverandre, og vi var ganske nær. Vi sendte bursdag og julegaver og jeg skulle besøke henne osv. Vi hadde kranglet en del fra før, og hun gav alltid meg skylden og sa at jeg "startet" det, men jeg mener at som oftest begynte vi å krangle fordi hun misforsto meg. Jeg er ikke en person som prøver å krangle med folk, jeg tror på å prate rolig om ting. Jeg kunne foreksempel prøve å prate om et problem vi hadde hatt, og hun kunne si "du prøver å krangle med meg." Noen ganger kunne hun blir sint for småting når jeg bare spøke med henne... for eksempel så var det et tilfelle hun hadde skrevet noe feil på skype og jeg pekte det ut, med et lite smile fjes... da ble hun drit sur og sa at det var kjempe styggt gjort å gjøre narr av henne og at hun kunne skrive og jeg behandlet henne som dritt. Jeg prøvde å forklare at det bare var vennlig erting og at jeg gjør det med alle, og de andre vennene mine blir ikke sur... da sa hun "Maybe your other friends think it's okay to be treated like shit, but I don't." Er ikke det litt lite å bli så sur over?! Vi var skikkelig gode venner, og hadde jeg visst at hun skulle ta seg nær av det, så hadde keg aldri ertet henne... men... hvem tror at en så god venn skal reagere sånn? Altså... Som dere sikkert har skjønt... Jeg syns ikke den gang, og jeg syns ikke nå, at det var min feil at vi kranglet. Jeg ga aldri henne skylden, ,men sa at det var ikke riktig av henne å si at alt var min feil, fordi det skal to til for å krangle. Men... Jeg overså de tingene fordi vi var så gode venner, og alle har lov til å bli sur i blandt. Vi pratet tross alt med hverandre hver dag. Grunnen til at begeret rant over var at jeg hadde sagt noe til en felles venn som jeg troode hun visste allerede. Altså vi hadde en normal samtale og plusetlig hadde jeg sagt noe hun ikke visste. Det var ikke meningen, og jeg var ikke klar over at jeg hadde sagt noe feil før det var for sent. Venninnen min ble rasende og sa at jeg var en dårlig person (noe jeg ikke er. Jeg er en veldig hyggelig person), jeg måtte vokse opp, jeg var sjalu på de andre vennene hennes (noe som jeg ikke var), hun beskylte meg for å ha sagt stygge ting om henne til andre (noe jeg i hvertfall ikke har gjort), og hun hadde måttet deale med min galskap i flere måneder. Hun sa mye styggt til meg som ikke var sant i det hele tatt, og jeg syns hun overreagerte da jeg ikke hadde ment å gjøre noe galt. Og det endte med at hun sa hun ikke ville være venner mer. Hun fjernet meg til og med fra facebook! Det skal mye til før man fjerner folk fra facebook. Så kommer problemet. Jeg ble helt knust. Jeg var veldig glad i henne, og jeg kunne ikke fatte at noen kunne si så mye styggt til meg og dumpe meg over en liten feil som jeg ikke kunne kontrolere. Etter flere dager hvor jeg hadde det veldig vondt skrev jeg en email til henne og beklaget hva jeg hadde gjort, og sa at vennskapet vårt betydde mye for meg. Hun svarte aldri, men jeg følte meg litt bedre fordi jeg følte at det ikke sluttet med at hun skjelte meg ut. Nå er det flere måneder senere og jeg er fremdeles knust. Det er ingen som forstår hvor vondt jeg har det, fordi alle tror at online venner ikke er viktige, men vi kjente jo hverandre på ekte også, selv om vi sjelden fikk se hverandre. Jeg ser henne online på skype hele tiden, men jeg tror hun har blokkert meg, fordi de siste tingne jeg prøvde å si til henne den gangen vi krangla gikk aldri igjennom. I begynnelsen av desember peøvde jeg å skrive hei, bare for å se hva som hendte men den gikk aldri gjennom heller. Det må ha skjedd en feil med skype, fordi når man blokkerer en person så skal ikke den som er blokkert kunne se om den andre er online, og hvis man fjerner noen så kommer det et spørsmålstegn der skype ikonet skal være. Jeg kan se henne... hver gang hun kommer online, men jeg kan ikke skrive til henne. Jeg greier liksom ikke å få meg selv til å bare slette henne fra kontaktlisten forsi jeg tror at det fremdeles er håp... eller jeg har en fantasi om at det er håp. Hver gang jeg ser henne gjør det så vondt, og jeg har lest at hvis man skal komme over hjertesorg så må man kvitte seg med de tingene som minner om den personen, men om jeg gjør det... da er det jo virkelig slutt. Jeg rev i stykker lappen med adressen hennes på, og jeg rev av en custom made skin som hun hadde fått laget til iTouchen min... men det er så mye annet som minner om henne. Hvordan kan jeg få meg selv til å blir kvitt alt? Jeg vil så gjerne at hun kommer tilbake. Jeg vi, ikke gi slipp.Anonymous poster hash: bd93c...ee6 Anonymous poster hash: 15aaf...416
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Mont........? Anonymous poster hash: 3b45f...2e9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Eh...okey... Men ja, Norge og USA er en kultursprik, når det gjelder kommunikasjon da. Mennesker i Europa blir ofte ansett som litt kalde. Anonymous poster hash: 7b2da...f1f
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 Ts er du gutt eller jente? Uansett, jeg tror du trenger å komme deg ut litt mer. Å leve livet på skype er bare tull. Anonymous poster hash: 9b0b8...780 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 Jeg er jente, og jeg har et liv. Jeg har mange norske venner som jeg gjør ting med hele tiden. Bare forsi en person bor på et annet kontinent betyr ikke at man ikke skal holde kontakten.Anonymous poster hash: 15aaf...416
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #6 Skrevet 5. januar 2014 Jeg er jente, og jeg har et liv. Jeg har mange norske venner som jeg gjør ting med hele tiden. Bare forsi en person bor på et annet kontinent betyr ikke at man ikke skal holde kontakten.Anonymous poster hash: 15aaf...416 Men hva skal du med henne da?? Annet en å chatte på Skype liksom? Plei heller forholdet til din ekte venner. Hun hørtes jo ikke noe hyggelig ut uansett. Anonymous poster hash: 9b0b8...780 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 5. januar 2014 #7 Skrevet 5. januar 2014 La være å gå inn på skype på noen måneder?
Midnanne Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 Høres ut som en dramaqueen spør du meg. Den dama der har du det bedre uten : o 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #9 Skrevet 5. januar 2014 La være å gå inn på skype på noen måneder? Men har andre skypevenner. Bestekammeraten min bor i England... og nei vi fant hverandre ikke online, vi bodde i lag.Anonymous poster hash: 15aaf...416
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #10 Skrevet 5. januar 2014 Høres ut som en dramaqueen spør du meg. Den dama der har du det bedre uten : o Men hun er ekstremt hyggelig når hun ikke er sur. Hun er en god person. Hun er en sånn person som vil vinne i lotto så hun kan hjelpe hjemløse og starte et senter for autister. Hun tenker sjeldent på seg selv, og hun har alltid vært en god støtte for meg.Anonymous poster hash: 15aaf...416
Vinterbarn Skrevet 5. januar 2014 #11 Skrevet 5. januar 2014 (endret) hadde hun vært intrissert så hadde hun kommet din vei slik er det... slik er det <3 <3... å når hun viser deg den lille respekten å bare går så ikke ta henne tilbake om hun kommer for da har hun lekt lek med deg og det er i allefall ikke bra.. du ska se at det finnes flere der ute som du kan falle for og som kan bli orntli gla i deg og være der. la henne gå,å starte nå på prossessen.. innse at du lar henne gå å ta tak i de følelser som måtte komme opp. det er på tide... alle mennesker er gode innerst inne.. peace and love ..en jente som bor i nærheten av deg som du kan være sammen med og gå turer med å trene eller se film og gjøre gøye ting med. noenganger må vi la andre gå.. skjebnen...kall det uansett .. klem Endret 5. januar 2014 av Vinterbarn
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #12 Skrevet 5. januar 2014 Det høres ut som gjentakende kraftig kommunikasjonssvikt mellom dere, og når det er så tydelig så tidlig, så betyr det at et forhold hadde vært en helt elendig ide... Anonymous poster hash: 19ff2...4d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå