Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag har jeg brukt dagen på å selge pølser og brus på en barneskole. jeg meldte meg frivillig for å være hyggelig, de fleste foreldre vil gjerne se barna sine i toget i stedet for å stå bak en pølsebu halve dagen.

De fleste foreldrene hadde ikke annet enn 100-lapper og 200-lapper og etter et par timer så ble det ganske så tomt for vekslepenger. så etter en stund måtte jeg høflig si ifra om at jeg ikke kunne veksle og at de måtte komme tilbake seinere.

For en reaksjon på enkelte :o !!!

En mann skjelte meg ut etter noter før han forlot pølsebua i sinne. en annen sa ifra om at jeg værsågod fikk fortelle de små, stakkars barna hennes at de ikke fikk pølser. en tredje var rasende og kom tilbake fire-fem ganger for å fortelle hvilken dårlig jobb jeg gjorde.

Er det mulig??

Jeg blir så frustrert av at det går ann å oppføre seg slik! hadde så lyst til å smelle tilbake med hva jeg satt inne på, men jeg beit meg i det..

Folk og pølsehysteri altså!! :evil:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes det er flott med folk som gjør en frivillig innsats rundt omkring, slik du har gjort!

Jeg synes også at de som er ansvarlige for salget av pølsene (eierne) burde sørge for litt vekslepenger...

Foreldrene burde da også vite av erfaring at 17.mai er en stress-dag og kunne godt ha hatt småpenger klare.

Da jeg leste overskriften, trodde jeg det var en tråd akkurat som "Innholdet i karbonadedeig"under "Mat og drikke". :)

Skrevet

Er det mulig! :evil:

DEt er da ikke din feil at foreldrene ikke har mynter!

Synes det var kjempesnilt av deg å melde deg frivillig jeg :)

Skrevet

Takk for støtte, begge to.

Jeg hadde masse vekslepenger jeg, men når man står der i et par timer og selger for flere tusen kroner så går det tomt etterhvert, spesielt hvis folk bare betaler med lapper. måtte til slutt bruke mine egne penger, men det går jo tom for dem også.

Syns folk skal oppføre seg som folk jeg, spesielt på 17.mai!! :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet

Da hadde jeg faen ta meg bare tatt med de pengene som jeg hadde tjent inn og gått fra hele boden. Hadde aldri giddet å stå der og ta i mot så mye dritt fra andre ved frivillig arbeid.

Det er grenser for hva en skal finne seg i.

Skrevet

Forstår deg godt. Det er MEGET iriterenes. Man prøver å være grei og gjøre en god gjerning så får man bare slengt slik dritt i trynet. Og på 17.mai av alt.

Nei enkelte må faen meg lære seg å oppføre seg litt bedre !!

Uansett, var bra gjort at du påtok deg jobben :):)

Skrevet

Hei! Sto selv i kafeteriaen på skolen 17. mai. Dette var ikke frivillig, siden det er 4. klasse-foreldrene som var ansvarlig for dette i år. Og jeg er hjertens enig med trådstarter her...Folk eier søren meg ikke folkeskikk eller forståelse. Vi gikk også tom for vekslepenger, og det er søren meg ikke rart. ALLE kommer med sedler og betaler! Og køen hadde ingen ende! Jeg var gjennomsvett, og folk var utrolig frekke og kravstore. Tross alt ikke Grand Cafe dette altså!

SKJERP DERE FOLK!!!!! Dette er BARNAS dag og sørg for SMÅPENGER neste 17. mai!!!!!!!!!!!!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Dette gjelder forøvrig overalt i alle slags butikker - for det går an å tre på seg den mennesklige hammen når man er ute blant folk, selv om de tar betalt av deg!

Synes det er kjempefint at noen gjør ting frivillig jeg! Stå på! Men jeg skjønner at du ble behandlet like dårlig som en som jobber i butikk til vanlig.

Gjest GreenSky
Skrevet

Å fyttikatta! :-x Jeg synes det var flott av deg at du jobbet frivillig. Jeg er litt eldre en deg, tror jeg, og har vært borti min del av uhøflige mennesker. Jeg forventer og forlanger at folk behandler meg med høflighet og respekt både i jobbsammenheng og ellers. Jeg har rett og slett mistet tålodigheten med mennesker som ikke gjør det , og de pleier å få så hatten passer hver gang. Ikke vær redd for å si fra enda tydeligere neste gang, Lilleputt.

Skrevet

Takk for støtten :)

Jeg regner med at dette er noe alle som jobber i butikk går gjennom av og til, men jeg var bare nødt til å få ut noe av frustrasjonen. mye av det handler jo om at jeg faktisk meldte meg frivillig til å gjøre en jobb som de måtte ha gjort i stedet - også får jeg den tilbakemeldingen!

17.mai skal være noe hyggelig, rett og slett ikke vits å ta så på vei pga noen vekslepenger :roll: er ikke rart man går tom når alle betaler med lapper.

Skrevet

Huff, det er dessverre vanlig oppførsel... Folk kommer med tusenlapper 3 minutter etter åpningstid, og synes at "det er så greit å få vekslet den inn, og dere har vel maaaaaaasse veksel?" Og så blir de sinte om man ikke kan gi igjen... Folk er skikkelig rare! :-?

Amarone

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det er derfor jeg pleier å si at alle burde hatt et års arbeidspraksis i kassa på rimi før de fikk ta seg en annen jobb.

Gjest gjest1
Skrevet
Det er derfor jeg pleier å si at alle burde hatt et års arbeidspraksis i kassa på rimi før de fikk ta seg en annen jobb.

:enig_animasjon:

Velkommen til service-yrket, Lilleputt! Slikt opplever eg kvar dag. :evil: Heilt utruleg kva enkelte kan få seg til å sei. Ein må berre lære seg å la det prelle av...

Skrevet

Jepp! Et år på restaurant/cafe/pub hadde ikke skadet det heller... Når du ser hvor snodig de oppfører seg edru så kan du tenke deg hvordan det er når de begynner å bli briesne... :roll:

Jeg snakker av erfaring ja :ler:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Eller som sjåføren vår sa en gang: "Tenk deg alle disse idiotene som står og skriker til deg i kassa - de er ute og kjører bil også!"

Gjest basse
Skrevet

opplevd dette selv flere ganger, og det er så mange foreldre som er utrolig frekkke.... gir meg over noen ganger.

Gjest noway
Skrevet

pølser meg her, og pølser meg der:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...