Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en hylle som jeg trenger å bli kvitt (helst selge) i løpet av våren og tenkte å legge den ut på finn. Men der ser jeg at det allerede er veldig mange hyller i mitt område (oslo), og at til og med mange av de er gratis.

Så jeg lurte på om man i det hele tatt får solgt hyller der, eller om man må belage seg på å gi de bort gratis? Er en smal, høy hylle.

Anonymous poster hash: 14484...a27
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer nok an på type hylle og hva du betalte for den ny (og hvor den ble kjøpt).

Eksempel:

- Er den fra Ikea og kostet 198 kroner for 10 år siden = 0 verdi

- Er den fra en fancy interiørbutikk og kostet noen tusen, da får du kanskje noe for den. Dersom ikke designet er for gammeldags og/eller i en stil som ingen bruker lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok an på type hylle og hva du betalte for den ny (og hvor den ble kjøpt).

Eksempel:

- Er den fra Ikea og kostet 198 kroner for 10 år siden = 0 verdi

- Er den fra en fancy interiørbutikk og kostet noen tusen, da får du kanskje noe for den. Dersom ikke designet er for gammeldags og/eller i en stil som ingen bruker lenger.

Hva hvis den er fra Ikea, men bare 2 år gammel?

Skrevet

Hva hvis den er fra Ikea, men bare 2 år gammel?

Da tror jeg det kommer an på hva den koster/kostet. Hva betalte du for den? Selges den fremdeles på Ikea, og i såfall: Hva koster den på Ikea nå?

AnonymBruker
Skrevet

Skal vi se... hvor la jeg brukthyllekalkulatoren.... :biggrin: ?

Anonymous poster hash: 6d19a...8c8
Skrevet (endret)

Jeg tenker det kommer også an på førpris, uavhengig om den er fra Ikea eller ikke.

Nå har jeg fått tak i omtrent alle møblene mine på finn.no, deriblant bokhylle og salongbord for til sammen 1900 kr (fra samme selger). Dette er i serien Liatorp. Bokhylla i seg selv koster 2195 kr ny, salongbordet 1795 kr. Da synes jeg halvparten av prisen er en helt kurant pris, spesielt siden møblene er i god stand.

Så ja, det kan du så absolutt, men det kommer helt ann på førpris, hvor god stand den har osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Da tror jeg det kommer an på hva den koster/kostet. Hva betalte du for den? Selges den fremdeles på Ikea, og i såfall: Hva koster den på Ikea nå?

Hmm... tror det er denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40085714/

Ikke verdt noe særlig med andre ord. Ville bare så gjerne få en hundrelapp eller noe...

AnonymBruker
Skrevet

Heller tvilsomt at du får solgt en vanlig Ikea hylle, som fortsatt selges på Ikea.

Om den derimot hadde utgått av Ikeas sortiment hadde du hatt bedre sjanser.

Anonymous poster hash: f015a...945
  • Liker 1
Skrevet

Skal vi se... hvor la jeg brukthyllekalkulatoren.... :biggrin: ?

Anonymous poster hash: 6d19a...8c8

Tror den ligger i hyllen? Tredje hylle.

• Liker 1
Skrevet

Den der ville jeg bare gitt bort.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Ikke verdt noe særlig med andre ord. Ville bare så gjerne få en hundrelapp eller noe...

Det er mye Billy på Finn.no.

Og kun 265,- ny? Du kan jo prøve å selge for en 100-lapp, men jeg tviler på at du får solgt den.

Skrevet

Jeg har sett en del som gir bort samme hyllen + det koster jo penger å legge ut på finn.no.
Men et alternativ kan være å se om det er noen "kjøp,salg,bytte Oslo" grupper på Facebook. Og legge den ut der og skrive en minstepris :);)

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert noen nigerianske konger som vil kjøpe den.

Ville bare gitt den bort framfor å ta seg tid til å prøve å få den solgt.

Trangt om pengene eller?

Anonymous poster hash: 73c48...0c9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så etter Billy-bokhyller på finn da jeg bestemte meg for å kjøpe det. Penger spart er penger tjent. I tillegg til at jeg hadde sluppet å skru det sammen selv.

Men jeg hadde ikke vært interessert i å betale altfor mye for de.

(Fant de forrresten ikke til salgs. Kjøpte nytt.)

Anonymous poster hash: c13e0...81e
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så etter Billy-bokhyller på finn da jeg bestemte meg for å kjøpe det. Penger spart er penger tjent. I tillegg til at jeg hadde sluppet å skru det sammen selv.

Men jeg hadde ikke vært interessert i å betale altfor mye for de.

(Fant de forrresten ikke til salgs. Kjøpte nytt.)

Anonymous poster hash: c13e0...81e

Ååh? Så 100kr for eksempel ville være aktuelt? Men så det var 36 annonser for billy bokhyller i Oslo nå...

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert noen nigerianske konger som vil kjøpe den.

Ville bare gitt den bort framfor å ta seg tid til å prøve å få den solgt.

Trangt om pengene eller?

Anonymous poster hash: 73c48...0c9

Ja.... :(

Skrevet (endret)

Om du har tenkte å selge den for 100 kr, så må du jo tenke deg om at det vil koste deg fra 0-35 kr.

Det å få 65 kr for hyllen etter annonsen er betalt høres stusselig ut.

Og jeg hadde giddet å tatt meg tiden til å ta bilde og svare på eposter (om du i det hele tatt får svar).

Endret av -Leon-
AnonymBruker
Skrevet

Glem det.

Anonymous poster hash: 80b06...add

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...