Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en skikkelig ekkel opplevelse i går. Har en kjæreste jeg elsker over alt på denne jord og jeg har faktisk et lite håp om at det kan bli oss to en gang i fremtiden.

Men i går skjedde det noe jeg ikke helt forstår. Vi satt å så på film i senga og han holdt rundt meg mens jeg hvilte hodet på brystet hans. Det eneste jeg så av han da var armene og t-skjorten. Plutselig sa hodet mitt at det faktisk lignet litt på eksen min som jeg var sammen med for lenge over et år siden, også min første ''kjærlighet''(tror ikke jeg helt visste hva det innebar på den tiden). Det var bare noe med t-skjorta som fikk meg på tanken. Var like før jeg fikk panikk og rev meg løs, men jeg kikket opp og roet meg ned da jeg så ansiktet til kjæresten.

Jeg vet ikke helt hva som gikk av meg, men jeg ble helt ærlig litt redd. Ikke misforstå, eksen var ikke slem mot meg, han bare var for player til å være i et forhold.

Har snakket med en venninne tidligere som har opplevd det samme da kjæresten hennes lå bak henne. Kan dette ha vært en grunn til at jeg og opplevde det? Eller er jeg rett og slett gal?

Har noen opplevd dette? Tror grunnen til at jeg reagerte med å nesten rive meg løs var tanken på at eksen skulle holdt rundt meg, ikke akkurat noe jeg vil.

Anonymous poster hash: b7dad...27a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har opplevd dette ja...jeg sliter med angst og depresjon da.

Opplevd at ansikter til andre blir ... Hm. Anderledes, rare. Fordreid på en måte.

Men og det du sier. At jeg plutselig kan se "likheter" i folk som egentlig ikke ligner.

Det er freaky..."fint" at jeg ikke er alene.

Anonymous poster hash: 0a655...6ad

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har opplevd dette ja...jeg sliter med angst og depresjon da.

Opplevd at ansikter til andre blir ... Hm. Anderledes, rare. Fordreid på en måte.

Men og det du sier. At jeg plutselig kan se "likheter" i folk som egentlig ikke ligner.

Det er freaky..."fint" at jeg ikke er alene.

Ts her. Vel, glad for at jeg ikke er helt på trynet og alene om det da hvertfall..

Anonymous poster hash: 25e69...5dc

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, snakk om å lage problemer.

Anonymous poster hash: 0fcdb...b2d
  • Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av FalconPunch
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nummer to som skrev i tråden. Dette har selvsagt en ganske logisk forklaring. Det høres ut som du har hatt en type angstanfall. Da opplever jeg sterke assosiasjoner til ting. Dette med ansikter er et slikt fenomen. Opplevelse av f.eks smak og lukter er en annen. Psykologen forklarte at grunnen til at jeg kan kjenne lukter som ikke er der når jeg har angst er noe av det samme som skjer om du drikker deg full på noe og blir dårlig. Da kan mange oppleve at de ikke greier drikke det de blandet med etterpå fordi det "smaker sprit av Fanta" selv om det ikke er det.

Dette med de visuelle sanseforstyrrelsene er nok det samme. En assosiasjon av noe slag. Enten er det som du sier at du virkelig ikke vil ha X der. Sannsynligvis trigget noe en følelse, et minne eller noe. Kan ha vært hva som helst. Et ord, indre bilde..en lukt.

Et annet alternativ erat du savner X og ikke er bevisst på det/fornekter/skyver tanken unna. Og så tvinger det seg opp i bevisstheten på denne måten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd å se eksen i kjæresten mens jeg har vært i samme rom som kjæresten min, men ofte når jeg og kjæresten snakker i telefonen begynner jeg å tro det er eksen jeg snakker med :klo: de har vel litt for like stemmer, tenker jeg..

Anonymous poster hash: 572ba...3f1
Skrevet

Jeg har ved et par anledninger "sett" eksen istedet for kjæresten når det har vært mørkt på soverommet og jeg ikke ser ansiktet hans ordentlig. De ligner ikke engang - er som to rake motsetninger! Det er ganske ekkelt, men helt sikkert ikke noe "farlig". Føler meg bare skamfull og rar i kroppen etterpå. Er ferdig med eksen og har vært samboer med kjæresten min i over to år nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...